عمومی

آمریکا از چین خواست کره شمالی را به خلع سلاح هسته‌ای متقاعد کند

با توجه به پایگاه اطلاع رسانی یومیر ،

ساعاتی پس از آنکه کره شمالی اعلام کرد تلاش های آمریکا برای از سرگیری مذاکرات را نادیده می گیرد ، یک دیپلمات ارشد آمریکایی روز پنجشنبه با چین تماس گرفت. آنچه دونالد ترامپ ، رئیس جمهور سابق تصور می کرد ، پرونده کره شمالی به آخرین صفحه رسیده است.

آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه ایالات متحده در پایان گفتگوهای امنیتی در سئول اظهارات کرد. لوید آستین وزیر دفاع آمریکا و وزیر خارجه کره جنوبی و وزیر دفاع کره جنوبی نیز در این مذاکرات حضور داشتند.

اولین جلسه موسوم به “دو به علاوه دو” در 5 سال گذشته در حالی برگزار می شود که جو بایدن ، رئیس جمهور ایالات متحده تلاش می کند اتحاد خود را در آسیا در برابر چالش های چین و کره شمالی احیا کند.

بلینکن در یک کنفرانس خبری گفت: “پکن به پیگیری خلع سلاح هسته ای کمک می کند.” [کره شمالی]این یک علاقه شخصی مشخص دارد زیرا (کره شمالی) منبع بی ثباتی است. “این کشور منبع خطر و البته تهدیدی برای ما و شرکای ماست.”

وی افزود چین نقش مهمی در متقاعد کردن کره شمالی در خلع سلاح هسته ای دارد زیرا بیشتر تجارت خارجی این کشور از طریق چین انجام می شود.

بلینکن تأکید کرد که چین بر اساس قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل متحد موظف است تحریم های اعمال شده بر آزمایش های هسته ای و موشکی کره شمالی را به طور کامل اجرا کند.

ژائو لیجیان ، سخنگوی وزارت امور خارجه چین نیز امروز گفت که پکن “به نقش سازنده خود ادامه خواهد داد” در جستجوی راه حل سیاسی در شبه جزیره کره.

وی افزود: چین با “ارائه تضمین های امنیتی به کره شمالی و همچنین متوقف کردن برنامه تسلیحات هسته ای” خود ، از “رویکرد دو جانبه” در این زمینه حمایت می کند.

ژائو در یک کنفرانس خبری به خبرنگاران گفت: “همه ذینفعان باید در یک جهت حرکت کنند ، برای حل اختلافات با یکدیگر همکاری کنند ، به طور فعالانه گفتگو و تماس را تقویت کنند و صلح و ثبات منطقه ای را حفظ کنند.”

بلینکن و آستین همچنین روز پنجشنبه با مون جه این ، رئیس جمهور کره جنوبی دیدار کردند.

پیش از این کره شمالی با تهدید به پایان دادن به امپراتوری تحت رهبری آمریکا در صورت از سرگیری جنگ در شبه جزیره کره ، به تهدیدهای آمریکا پاسخ داد.

دکمه بازگشت به بالا