اجتماعی

خبری که به پایان نرسید و سرباز معلمی که زنگ کلاسش زود خورد!

علی دارابی ، معاون رادیو و تلویزیون در امور استانها ، در یادداشتی به تحلیل این وقایع پرداخت.

به گزارش یومیر ، معاون امور رادیو و تلویزیون در ابتدای این مقاله گفت: «روزنامه نگاری نگرانی در مورد دیگران کار دشواری است ، اما به او فرصت نگرانی درباره خودش داده نشد. “

سبقت گرفتن از اتوبوس از مطبوعات و خبرگزاری ها در یک تور رسانه ای یک اتفاق دردناک بود که در آن گروهی از سخت کوشترین افراد جامعه ، “روزنامه نگاران” زخمی شدند و متأسفانه دو نفر از آنها در اجرای ماموریت حرفه ای آنها درگذشت ریحانه یاسینی و مهشاد کریمی که بارها اخبار محیط زیست را پخش می کردند ، خبر غم انگیز چهارشنبه شب بود. رسانه ها دو همکار خوب خود را از دست دادند و جامعه خبری ایران از این حادثه عزادار شد. »

وی با اشاره به واقعه مشابه دیگری ادامه داد: “متأسفانه امروز خبر تلخ جدیدی در رسانه ها منتشر شد. مسافران اتوبوسی که امروز صبح در محور زاهدان – آباده تصادف کرد ، همه سرباز معلم بودند و هیچ کلاسی آموزش آنها را شروع نمی کند. “حوادثی که قلب همه مردم را آزار داده است.”

وی ضمن ابراز همدردی و همدردی با بازماندگان قربانیان این دو حادثه دلخراش ، بر معاون وزیر استان صدا و سیمای ایران بر اهمیت فوری و بهبودی مجروحان تأکید کرد. “اول اینکه اقدامات جدی برای جلوگیری از حوادث مشابه مورد نیاز است و ثانیاً ، تحقیقات باید در اسرع وقت انجام شود تا علل و عوامل این حوادث مشخص شود و به طور قانونی با علل آنها برخورد شود.”

دست کم 21 نفر در حادثه سقوط اتوبوس حامل تعدادی از روزنامه نگاران که از دریاچه ارومیه در حال سفر بودند تا چهارشنبه شب (2 جولای) از این رویداد خبر دهند ، از جمله مهشاد کریمی خبرنگار محیط زیست یومیر و ریحانه یاسینی خبرنگار ایرنا ، زخمی شدند. آنها در یک تصادف درگذشتند.

همچنین در روز پنجشنبه (23 ژوئیه) یک حادثه خونین با یک اتوبوس که از زاهدان به شیراز در منطقه دهشیر یزد در حال حرکت بود متأسفانه منجر به کشته شدن پنج نفر و 33 زخمی شد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا