حوادث

حمایت همه‌جانبه هلال‌احمر ایران از مهاجران و آوارگان

رئیس جمعیت هلال احمر ایران در نشست اقدامات بشردوستانه سران منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا (MENA) بر ارائه خدمات مختلف به اتباع خارجی در ایران با وجود محدودیت ها و تحریم های موجود تاکید کرد.

به گزارش یومیر و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی جمعیت هلال احمر؛ دکتر دکتر با اشاره به موضوع مهاجران و آوارگان ساکن ایران. پیرحسین کولیوند: سازمان های بشردوستانه از جمله جمعیت های صلیب سرخ و هلال احمر به دلیل تجربه چندین ساله در زمینه کمک های انسان دوستانه و جامعه محور می توانند شرکای موثر و قابل اعتمادی برای مقامات دولتی باشند. و مقامات دولتی برای حمایت از افراد آسیب پذیر و آسیب دیده مانند افراد آواره، پناهندگان و مهاجران.

وی افزود: همانطور که می دانید به دلیل بحران های بین المللی و منطقه ای در دهه های اخیر، ایران از نظر جابجایی جمعیت، پناهندگان و مهاجران در منطقه حساسی قرار دارد.

کولیوند با اشاره به مرزهای طولانی و مشترک ایران با چندین کشور همسایه تصریح کرد: ایران به دلیل اشتراکات مذهبی و فرهنگی با همسایگان و همچنین تنوع موقعیت ها و وجود فرصت های مناسب برای زندگی در داخل کشور مهاجرپذیر شده است. مستقیم و دائماً درگیر مسائل پناهندگان، مهاجران و آوارگی بوده است.

رئیس جمعیت هلال احمر با تشریح نقش پر رنگ جمعیت هلال احمر ایران در زمینه مهاجرت گفت: دولت ایران به عنوان کشور مبدأ، مقصد و گذرگاه پناهجویان و مهاجران بی‌تردید با خود مواجه است. چالش‌ها «در حال حاضر بیش از 4 میلیون پناهنده در ایران زندگی می‌کنند و در سال‌های اخیر برنامه‌های توسعه و رفاه هلال احمر فرصت‌های برابر مانند تحصیل برای همه پناهجویان و مهاجران را فراهم کرده است.

کولیوند; وی شیوع بیماری عروق بیماری کرونا قلب را چالشی جدید برای هلال احمر ایران در حمایت از مهاجران برشمرد و خاطرنشان کرد: با وجود حمایت از پناهندگان و ارائه خدمات جامع، چالش هایی مانند بیماری عروق بیماری کرونا قلب، پناهندگان و آوارگان را به بزرگترین اقلیت آسیب پذیر جامعه تبدیل می کند. کرسنت در راستای ماموریت خود برای حمایت از مهاجران و با توجه به عضویت در ستاد ملی کرونا، توانست مجوز واکسیناسیون مهاجران قانونی و غیرقانونی را دریافت کند.

کولیوند تصریح کرد: هلال احمر ایران در نقش دولتی و با هماهنگی وزارت بهداشت و شرکت های تولیدی، 130 میلیون دوز واکسن کرونا را نیز وارد کرد و علاوه بر کمک به واکسیناسیون، مراکز ویژه واکسیناسیون مهاجران، آوارگان و آوارگان را نیز وارد کرد. سایر اتباع خارجی در کشور اختصاص داده شده.

وی گفت: «محدودیت‌های دسترسی به منابع در نتیجه تحریم‌ها نیز مانع بزرگی برای دریافت کمک‌های بشردوستانه است که روند کمک‌رسانی به قربانیان و جامعه مهاجر و پناهجو را نیز کند می‌کند».

وی در پایان با درخواست از مدیران جوامع ملی، فدراسیون و کمیته برای رفع تحریم ها، خاطرنشان کرد: حمایت و همکاری مجامع ملی هلال احمر ایران در انجام اقدامات بشردوستانه قابل تقدیر است و صمیمانه از شما تشکر می کنم. و قدر آن را بدانیم.”

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا