حوادث

سفر رییس جمعیت هلال احمر به ژنو

رئیس جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران در راس هیاتی به منظور شرکت در جلسات قانونی صلیب سرخ جهانی و هلال احمر در سال 2022 به ژنو سفر می کند.

به گزارش یومیر نشست های قانونی کمیته بین المللی صلیب سرخ و جمعیت های هلال احمر شامل نشست فوق العاده هیئت حاکمه (28 ژوئن)، بیست و سومین مجمع عمومی (29-21 ژوئن) و شورای نمایندگان (1 و 2 ژوئیه) است. که در آن رؤسای جمهور و نمایندگان شرکت می کنند دموکراسی های ملی، فدراسیون بین المللی صلیب سرخ و جمعیت هلال احمر و کمیته بین المللی صلیب سرخ برگزار می شود.

در پایان دوره چهار ساله هیات حاکمه و در بیست و سومین جلسه مجمع عمومی، جلسه فوق العاده این هیات نیز تشکیل می شود. این جلسه قبل از مجمع عمومی و آخرین جلسه ای است که جمعیت هلال احمر ایران به عنوان عضوی از هیئت حاکمه در آن شرکت می کند که عضویت اعضای فعلی و جدید این نهاد پایان می یابد.

در بیست و سومین مجمع عمومی، رئیس جمهور، معاون رئیس جمهور و جوامع ملی به عنوان اعضای هیئت حاکمه انتخاب می شوند. در این نشست موضوعاتی مانند توسعه جمعیت ملی، تغییرات آب و هوایی و محیطی و مهاجرت مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت. علاوه بر موضوعات مطرح شده در کمیته میانجیگری و انطباق، اولویت با گزارش کمیسیون ها و کمیته ها از جمله کمیسیون جوانان، کمیسیون ریسک، کمیسیون حسابرسی و کمیسیون تطبیق و میانجیگری نیز می باشد.

در حاشیه بیست و سومین مجمع عمومی، کارگاه های آموزشی مختلفی برای رسیدگی به موضوعاتی مانند اعتماد و پاسخگویی، استراتژی بسیج منابع جهانی و استراتژی تحول دیجیتال در سطح فدراسیون بین المللی برگزار می شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی جمعیت هلال احمر، پس از تعطیلی، مجمع عمومی مجلس نمایندگان با حضور انجمن های ملی فدراسیون بین المللی و کمیته بین المللی اقلیم و منشور محیط زیست سازمان های بشردوستانه تشکیل می شود. استراتژی توسعه مهاجرت، همکاری و تقویت تاب آوری جوامع شهری در نظر گرفته خواهد شد و توافقنامه جدید سویا به تصویب خواهد رسید.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا