عمومی

حضور هموطنان ارمنی در صحنه‌های مختلف انقلاب نشان همبستگی ملی است – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین، عابدین خرم عصر امروز یکشنبه در دیدار با خلیفه ارامنه در آذربایجان بر آمادگی استاندار برای رفع موانع فعالیت و تجارت ارامنه در این استان تاکید کرد.

خرم در این دیدار صمیمانه با بیان اینکه شهروندان ارمنی استان برای ما عزیز و قابل احترام هستند، افزود: ما برای همبستگی ملی بین پیروان ادیان توحیدی و ادیان مختلف زیر پرچم ایران ارزش قائل هستیم و این وظیفه ما را در خدمت به مردم دو چندان می کند. مردم.”

وی با اشاره به رفتار عملی رهبر معظم انقلاب در قبال ادیان و مذاهب و برخوردهای صمیمی ایشان با خانواده شهدای ارامنه گفت: حضور ارامنه در صحنه های مختلف انقلاب اسلامی موید صداقت نیت آنان است. تقویت همبستگی ملی».

خرم سپس با اعلام آمادگی دستگاه های اجرایی استان برای رسیدگی به مشکلات و جلوگیری از کسب و کار و فعالیت شهروندان ارمنی گفت: باید از ظرفیت همه شهروندان استان در زمینه رونق اقتصادی و فعالیت های اجتماعی استفاده شود.

    حضور هموطنان ارمنی در صحنه های مختلف انقلاب نشانه همبستگی ملی است

همزیستی مسالمت آمیز بین ارامنه و مسلمانان در آذربایجان شرقی

راهب گرگور چیفتچیانخلیفه ارامنه آذربایجان ضمن تبریک انتصاب استاندار آذربایجان شرقی گفت: سابقه صدها ساله ارامنه در منطقه آذربایجان و آثار تاریخی موجود حاکی از همزیستی مسالمت آمیز ارامنه و مسلمانان در این کشور است. “

وی افزود: با وجود اینکه جمعیت ارامنه در آذربایجان شرقی کم است، اما طیف وسیعی از فعالیت‌ها را دارند و در زمینه‌های مختلف صنعتی، تولیدی، تجاری و ورزشی فعال هستند.

چیفتچیان وی با ذکر 13 شهید ارامنه دفاع مقدس در آذربایجان شرقی، استاندار آذربایجان شرقی را به دیدار صمیمانه با مردم ارامنه استان دعوت کرد.

اعضای شورای خلیفه گری ارامنه آذربایجان نیز در این نشست حضور داشتند و نگرانی های خود را بیان کردند.

همچنین خلیفه ارامنه آذربایجان در این دیدار کتیبه ای سنگی حکاکی به افتخار شریف «لا خداوند جز «الله محمد رسول الله» آثار تاریخی در اختیار دستگاه خلافت را به استاندار آذربایجان شرقی تقدیم کرد.

دکمه بازگشت به بالا