اقتصادی

حرکت رو به رشد شورای قیمت‌گذاری در انگیزه‌بخشی به کشاورزان

یومیر/مرکزی رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی شورای اسلامی گفت: شورای قیمت با کمک دولت و نهادهای متولی حرکت رو به رشدی داشته و توانسته اهمیت بخش کشاورزی را تسهیل کند و انگیزه تولیدکنندگان را ایجاد کند. .

محمدجواد عسکری چهارشنبه 20 آبان ماه در نخستین جشنواره ملی تولید و صادرات انار ساوه که در مسجد جامع تاریخی این شهرستان برگزار شد، اظهار داشت: کشاورزی یکی از موضوعات جدی توسعه پایدار و اساس توسعه پایدار است. توسعه در بخش کشاورزی ایجاد شده است. اگر امنیت غذایی به عنوان یکی از موضوعات مهم کشاورزی در جوامع بشری برنامه ریزی نشود، آسیب خواهیم دید.

وی با تاکید بر اینکه بخش کشاورزی در صورت حمایت می تواند به رشد اقتصادی کشور کمک کند، افزود: بخش کشاورزی با کمترین سرمایه گذاری سه برابر صنعت بهره وری خواهد داشت.

وی با بیان اینکه بخش کشاورزی بیش از چهار میلیون کشاورز دارد، گفت: کشاورزی بزرگترین بخش خصوصی در اقتصاد کشور است که 25 درصد به اقتصاد کشور کمک می کند، 45 درصد جمعیت کشور را تشکیل می دهد و منبع اشتغال است همه ظرفیت ها. و باید از ظرفیت ها برای توسعه کشاورزی استفاده کرد.

این نماینده مردم در خانه ملت گفت: مجلس قوانین خوبی برای صنایع تولیدی، صادراتی و تبدیلی تصویب کرده و تلاش شده تا مسیر تولید، توسعه و ارز هموار شود. در جبهه قانونگذاری، طرح ایمنی مواد غذایی به قانون تبدیل شده است.

وی افزود: شورای قیمت با کمک دولت و نهادهای متولی حرکت رو به رشدی را انجام داده و توانسته اهمیت بخش کشاورزی را تسهیل کند و در تولیدکنندگان انگیزه ایجاد کند. خرید تضمینی، صادرات محصولات کشاورزی با اقدامات شورای قیمت روند خوبی به خود گرفته است. شورای قیمتی که تشکیل شد قیمت ها را منطقی می کند و برای تولیدکنندگان انگیزه ایجاد می کند تا صادرکنندگان در حوزه صادرات بتوانند با بازاریابی مناسب محصولات را صادر کنند.

عسگری با بیان اینکه امروز 500 میلیون نفر در حاشیه کشور به محصولات کشاورزی ایران علاقه مند هستند، افزود: انار محصولی ارزشمند در سبد میوه خانوار است و باید هرچه سریعتر جلسه ای با حضور مسئولان استانی و کشوری و باغداران برگزار شود. امکان رساندن انار به جایگاه واقعی و رفع موانع و نواقص در تولید این میوه باید صورت گیرد تا صادرات و توسعه باغات و صنایع تبدیلی در قالب یک نقشه راه شکل گیرد.

وی با بیان اینکه ارزش افزوده محصول انار بالا است، گفت: در کمیسیون کشاورزی متناسب با توسعه بخش کشاورزی، ساختار پنجره واحد زمین برای سرمایه گذاری در بخش کشاورزی تا زمان نزدیک شدن سرمایه گذار شکل گرفت. مدیر در قالب یک درخواست و درخواست خود را در منطقه ارائه زمین برای فعالیت در بخش کشاورزی بدون نگرانی قابل دستیابی است.

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر سود ارزی محصولات کشاورزی و به ویژه محصولات باغی گفت: اگر در حوزه سلامت در جوامع بشری صرف تولید غذای سالم و محصولات سالم شود، هزینه درمان قطعا 10 برابر کاهش می یابد.

وی بیان کرد: در سایر ظرفیت ها برای استفاده بهینه از منابع آبی که از برنامه های جدی کمیسیون کشاورزی است، باید سناریویی در رابطه با خشکسالی طراحی شود تا سطح زیر کشت متناسب با آب موجود توسعه یابد. منابع

عسگری با تاکید بر تولید دانش بنیان و اشتغال زایی با استفاده از همه ظرفیت ها گفت: رشد فضای دانش بنیان در حوزه کشاورزی تنها چهار درصد است و باید این میزان افزایش یابد زیرا 35 درصد اشتغال کشور مربوط می شود. به بخش کشاورزی و باید از ظرفیت ها استفاده شود از بودجه دانشگاه و DASH برای توسعه محیط دانش بنیان در کشاورزی استفاده شد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا