حوادث

جعل سند یک ملک ۱۰۰۰ میلیاردی در ولنجک

پلیس آگاه در تهران گروهی از آهنگران اسناد گران قیمت مالکیت زمین را منهدم کرد.

به گزارش یومیر ، بیستم مرداد امسال بود که پرونده سرقت از خانه ای در ولنجک به همراه دو متهم به پلیس اطلاعات بزرگ تهران ارجاع شد. دو متهم با ارجاع پرونده به پلیس آگاهی و آغاز تحقیقات ، در ابتدا ادعا کردند که مستاجر خانه ای هستند که در آنجا دستگیر شده اند. این ادعا توسط کارآگاهان دروغ بود و مشخص شد که این خانه مدتی خالی از سکنه بوده است.

با این اطلاعات مأموران پلیس از شبهه جعل و توقیف اموال مطلع شده و احتمال سرقت منتفی شد ، به ویژه اینکه این افراد هیچ وسیله ای از خانه سرقت نکرده بودند. اگرچه متهمان این موضوع را تکذیب کردند اما سرانجام یکی از همدستان دو متهم دستگیر شد که از آن سند جعلی و اجاره جعلی همان ملک پیدا شد.

با توجه به اینکه اموال مذکور در ولسوالی ولنجک به مساحت حدود 500 متر مربع بیش از 1000 میلیارد ریال ارزش داشت ، ماموران تحقیقات و بازجویی مجدد از سه متهم دستگیر شده را مجدداً آغاز کردند و سرانجام با استفاده از روش های علمی برای کشف جرم متوجه شدند به آنها در مورد جعل سند و توقیف اموال تردید داشتند و یک باند حرفه ای که سه متهم آن نیز عضو آن هستند با فروش املاک به ارزش 1000 میلیارد ریال اقدام به جعل سند و کلاهبرداری کردند.

پس از دریافت این اطلاعات ، دو نفر دیگر از اعضای باند که پدر و پسر بودند ، شناسایی و با هماهنگی قوه قضائیه دستگیر شدند که آنها نیز به جرم خود اعتراف کردند و همدست دیگری را معرفی کردند که وی نیز دستگیر شد. اوراق جعلی از او ضبط شد ، شامل نامه خرید مربوط به همان ملک به نام مشارالیه فروشنده.
در جریان رسیدگی به این پرونده ، فردی با هویت نامعلوم به پلیس آگاهی مراجعه و با ارائه وکالتنامه و اسناد و مدارک مبنی بر اینکه وی مالک املاک است در این رابطه از متهمان دستگیر شده شکایت کرد. اما با هوشیاری مأموران پلیس مشخص شد که این فرد نیز در صدد جعل وکالتنامه و اسناد مربوط به اموال بوده و در واقع او از اعضای باندی است که این فرد نیز دستگیر شده است.

مرکز اطلاع رسانی پلیس آگاهی تهران بزرگ با تأیید این خبر به یومیر ، اعلام کرد که در جریان رسیدگی به این پرونده ، تعدادی دیگر از همدستان و اعضای این باند نیز دستگیر شده و تعداد کل آنها به 10 نفر رسید که پرونده ای برای آنها در دسترس است. به پلیس با دستور مقام قضایی جهت شناسایی سایر جنایات احتمالی و ابعاد پنهان این پرونده.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا