اجتماعی

جزییات لایحه حق بهره برداری از پیاده روهای شهر +لیست مشاغل

رئیس کمیته معماری و فضای شهری شورای شهر تهران اعلام کرد: شهرداری تهران لایحه حق استفاده از پیاده روها را برای راه اندازی برخی اصناف در شورای شهر وضع کرده است.

علی عطا در گفتگو با یومیر ، وی با توجه به جزئیات لایحه پیشنهادی شهرداری تهران برای ساماندهی پیاده روها ، اظهار داشت: در 19 اسفند سال گذشته ، شهرداری تهران لایحه ای را به شورای شهر ارسال كرد كه پس از آن مجاز به خدمات پیاده رو برای واحدهای صنفی خاص است.

وی با بیان اینکه این لایحه در کمیسیون های تخصصی مورد بحث قرار می گیرد ، افزود: در این لایحه مقرر شده است که برخی از اصناف مانند کافه ها و صاحبان رستوران ها ممکن است در ازای عوارض از بخشی از پیاده رو استفاده کنند. . براساس این لایحه ، شرکت هایی مانند فروشندگان مواد غذایی و نوشیدنی ، بستنی سازان و فروشندگان ، فروشندگان آب میوه و نوشیدنی ، فروشندگان قلب و جگر و کالاهای فروشی ، رستوران ها و سلف سرویس ، تاباکان ، هلیم و آشپز کباب ، چلوکباب و چلوخورش و کافی شاپ باید به عنوان کلاس های آموزشی درج شوند. برنامه استفاده از پیاده روها در تهران در مرحله اول است.

تأکید می کند که ایده خود پیاده روها خود باعث افزایش کیفیت فضاهای شهری می شود. با این حال ، ملاحظات جدی وجود دارد و این موضوع نباید به حقوق عمومی شهر آسیب برساند ، وی ادامه داد: اگر مجمع عمومی را در لایحه قبول کنیم ، باید سازوکاری برای رسیدگی به موضوع نشاط و افزایش کیفیت فضای شهری تدوین شود. پول

عطا افزود: البته این لایحه موارد دیگری نیز دارد که می توان به آن اشاره کرد که آئین نامه قوانین مشخص نیست ، بنابراین این لایحه قوانین و دستورالعمل های دقیقی را مشخص نمی کند ، اما پیشنهاد کرده است که شورا یا کمیته ای در سطح تشکیل شود. که این صحیح نیست ؛ برای شفاف سازی ، مبارزه با فساد ، اخلال و رانت و غیره ، لازم است دستورالعمل های دقیق را دقیقاً مشخص کنید تا قوانین قابل تفسیر نباشند.

عطا افزود: “این لایحه باید توسط کارشناسان مورد بررسی جدی قرار گیرد.” شهرداری پیشنهاد کرده است که با استفاده از فرمول خاصی متشکل از مساحت ، قیمت منطقه ای و غیره عوارض را محاسبه کند ، براساس آن عوارض به حساب خزانه داری شهرداری تهران منتقل می شود. اما مطمئناً 30 درصد از این هزینه برای سازماندهی مأموریت ها صرف می شود.

وی گفت: من به عنوان عضو شورا و نه به عنوان سخنگوی ، می خواهم درباره اصل پیشنهاد اظهار نظر كنم ، مشروط بر اینكه فقط در مناطق محدود و معیارهای خاصی از نظر حقوق شهروندی ، شهر ، امور مالی ، اقتصادی و طراحی هزینه محدود باشد. من موافق هستم ، عوارضی وجود دارد: وی در حال حاضر انجام می شود. اما هیچ قانونی ندارد و باعث فساد ، سوءاستفاده و مشکلات مشابه شده است.

عطا در پاسخ به این سوال که آیا این لایحه می تواند باعث ایجاد اختلال در بینایی در شهر شود ، گفت: “ترتیب بصری در شهر بسیار مهم است.” در صورت تصویب چنین لایحه ای ، چارچوب بصری و زیبایی شناسی آن نیز باید از منظر طراحی شهری بررسی شود و در مورد قوانین اعمال شود. بدون این ملاحظات ، چنین لایحه ای در صورت تصویب ، در ظاهر شهر دخالت می کند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا