اجتماعی

بهره‌برداری از ۴۶ هزار هکتار پارک آبخیز در کشور

مدیرکل کنترل سیلاب و مدیریت آبخیزداری سازمان جنگلها ، مراتع و آبخیزداری کشور که به اهمیت توسعه پارک آبزی برای کاهش خطر بروز سیل در مناطق شهری و روستایی و گسترش استراحتگاه های طبیعی در اطراف مراکز جمعیت اشاره کرد. 18 آب در 46000 هکتار ساخته شده در سراسر کشور گزارش شده است.

به گزارش یومیر ، ابوالقاسم حسین پور وی با تشریح نقش پارکهای آبی در مدیریت آبهای مشرف به مراکز جمعیت ، به ویژه در مناطق سیلاب کشور ، اظهار داشت: آسیب آب در واقع نوعی پارک یا پارک است که با استفاده از ظرفیت آب و دره در مناطق کوهستانی ایجاد شده است. و به طور عمده در اطراف مراکز جمعیتی ” . استفاده از قابلیت های مناظر طبیعی و مناظر آبزی از ویژگی های بارز چنین استراحتگاه هایی است که از مدیریت آبخیزداری و سازه های آبخیزداری به عنوان عناصر ویژه پارک آبزی استفاده می کند ، از جمله ایجاد آبشارها ، ساختن فواره های مختلف متناسب با توانایی و استعداد طبیعی حوضه ، محوطه سازی و کاشت. گونه ها و درختچه های بومی ، سازگار با آب و هوای منطقه ، با هدف بهره برداری از ظرفیت حوزه آبخیز برای توسعه گردشگری و اکوتوریسم طراحی و ایجاد شده اند.

وی خطر سیلاب و رسوبگذاری آبهای مشرف به مناطق شهری و روستایی را کاهش داده ، به احیای پوشش گیاهی و تشکیل کمربند سبز کمک کرده ، ایجاد تفرجگاه در اطراف مراکز جمعیتی و توسعه اکوتوریسم ، آموزش و ترویج روش ها و تکنیک های مدیریت آبراه ها و کمک به آن برای بهبود اقتصاد منطقه وی اهداف و کارکردهای اصلی احداث پارک کشتی آب را ذکر کرد.

مدیرکل کنترل سیلاب و مدیریت آب سازمان جنگل ها بر استفاده از ظرفیت سیلاب آبها در توسعه مناطق تفریحی تأکید کرد و گفت: مدیریت آب و زیرساخت های مدیریت آب در برخی از آب های مشرف به شهرها و روستاهای کشور ایجاد شده است. آسیب رودخانه همچنین به عنوان یک منطقه تفریحی توسط جمعیت مورد استفاده قرار می گیرد ، اما در این میان 18 مورد در سطح 46839 هکتار مطابق با استانداردهای تالاب شهری تکمیل و مورد استفاده قرار گرفته است.

وی نام پارک آبی گردو در سراسر شهر اراک ، پارک ساحلی گاوازنگ مشرف به شهر زنجان و پارک آبی ارغوان بنفش در شهر ایلام را نمونه هایی از این دست عنوان کرد و افزود: 25 پارک آبی جدید در 20 استان کشور نیز در این منطقه مستقر و مستقر شده است. و در حال انجام تحقیقات بیشتر است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان جنگل ها ، حسین پور در پایان گفت: با توجه به عملکرد چند منظوره پارک کشتی آبی و ظرفیت مشارکت آن: سازمان جنگل ها ، مراتع و سازمان مدیریت آبخیزداری با مشارکت شهرداری ها ، دهیاری ها و مناطق آماده تهیه پارک در قالب قوانین و مقررات است بخش خصوصی آب را تغییر داده و حق استفاده و بهره برداری از آن را طبق قانون داده می شود.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا