اجتماعی

سایت پسماند ویژه و صنعتی استان قم به بهره برداری رسید

یومیر/ قم همزمان با هفته محیط زیست دو پروژه زیست محیطی در استان قم به بهره برداری رسید.

طی مراسمی با حضور استاندار قم دو پروژه زیست محیطی با عنوان «پایگاه ویژه و صنعتی پسماند استان قم» با اعتباری بالغ بر 30 میلیارد تومان و «آزمایشگاه معتمد سازمان حفاظت محیط زیست» با اعتباری حدود 3 میلیارد تومان آغاز شد. عملی سازی.

سید محمدتقی شاهچراغی استاندار قم در مراسم بزرگداشت روز ملی محیط بانان و افتتاح پروژه های زیست محیطی استان قم گفت: مردم از جمله همین کارگران را در معرض خطر قرار می دهد.

وی افزود: محیط زیست اگرچه یک معضل تخصصی است، اما در عین حال یک معضل فراگیر است و آثار و پیامدهای آن شامل اقشار مختلف مردم می شود، بنابراین مردم باید نسبت به مشکلات زیست محیطی آگاهی کامل داشته باشند.

استاندار با اشاره به مطالبات مردمی محیط زیست، روزمرگی را یکی از معضلات دستگاه های اداری دانست و گفت: مردم باید نسبت به مسائل و چالش های زیست محیطی در جامعه آگاهی داشته باشند و در آن مشارکت داشته باشند و مهارت های زیست محیطی آنان به میزان قابل توجهی ارتقا یابد.

وی با بیان اینکه وقتی معضلات زیست محیطی در جامعه فراگیر می شود متخلفان نیز مجال و جرات کمتری برای تخلف در این حوزه دارند، گفت: همه مردم باید برای حفظ و حراست از محیط زیست تحت نظر باشند و همه اینها به نوعی مراقب محیط زیست باشند. .

شاهچراغی با بیان اینکه نظارت در کشور ما نه تنها در حوزه محیط زیست، بلکه در بسیاری از حوزه ها آنطور که باید انجام نمی شود، شاید گفت: باید از همه ظرفیت ها از جمله رسانه ها برای اطلاع رسانی استفاده کنیم. در مورد اقدامات انجام شده و فرهنگ سازی زندگی استفاده مناسب از محیط زیست در جامعه.

وی بر لزوم توجه به شکایات و شکایات مردمی تاکید کرد و گفت: جوامع بومی و محلی نیز می توانند به خوبی در حفاظت از محیط زیست مشارکت داشته و از برخی تخلفات زیست محیطی جلوگیری کنند.

استاندار همچنین بر شرایط خشکسالی و کاهش آب زیست محیطی در استان تاکید کرد و افزود: در همه حوزه ها به ویژه در بخش کشاورزی باید با استفاده از فناوری های نوین در مصرف آب صرفه جویی زیادی کرد.

شاهچراغی خواستار اقدام سریع در خصوص اقدامات زیست محیطی در استان قم شد و گفت: قوانین زیست محیطی نیز باید با توجه به پیشرفت فناوری و تغییرات اقلیمی در مناطق مورد بازنگری قرار گیرد و همکاری و هماهنگی بین دستگاه ها برای حفاظت از محیط زیست بسیار ضروری است. .

وی با تبریک فرا رسیدن روز ملی محیط بان با بیان اینکه باید برای رفع مشکلات جامعه تلاش کنیم که واقعاً حق مردم نیست، خاطرنشان کرد: ما برنامه می خواهیم.

سید رضا موسوی مشکینی مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم نیز در این مراسم گفت: امروزه موضوع محیط زیست به یکی از دغدغه های جدی مردم و مسئولان تبدیل شده است، اما گاه در مواجهه با محیط زیست مورد بی مهری و بی مهری قرار می گیرد. صنعت.”

موسوی با بیان اینکه برای دستیابی به توسعه پایدار بدون شک باید به حفظ و صیانت از محیط زیست توجه جدی داشته باشیم، تصریح کرد: جامعه را در معرض خطر قرار می دهد.

وی با اشاره به وجود منابع طبیعی و زیستگاه های ارزشمند در استان قم، وجود این زیستگاه ها را ضامن تنوع زیستی دانست و گفت: گونه های گیاهی و جانوری چیزی نیست که پس از انقراض و انقراض قابل بازیابی باشد. نابودی آنها زندگی بشر را به عنوان یکی از حلقه های زنجیره حیات تهدید می کند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم با اشاره به اهمیت و جایگاه شغل مقدس محیط بان، فرا رسیدن روز ملی محیط بان را تبریک گفت و خاطرنشان کرد: آنان در قبال طبیعت و تنوع زیستی مسئول هستند.

وی همچنین تصریح کرد: محیط بانان در سخت ترین شرایط و با تحمل همه محدودیت ها برای حفاظت و حراست از هجوم الهی تلاش می کنند و مسئولان باید برای بهبود وضعیت معیشتی، تامین امکانات و تجهیزات مناسب و تسهیل خدمت رسانی برنامه ریزی کنند. و تلاش کن

لازم به ذکر است در پایان این مراسم از چهار نفر از محیط بانان نمونه استان قم و همچنین یکی از همکاران و خیرین محیط زیست با لوح تقدیر و هدایایی تجلیل شد.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا