اجتماعی

شهردار تهران زودتر لایحه احیای بافت فرسوده با رویکرد جنوب شهر تهران را ارائه کند

رئیس کمیسیون بهداشت محیط و خدمات شهری شورای شهر تهران با اشاره به اینکه بافت فرسوده بحرانی جدی برای پایتخت است، گفت: شهردار تهران لایحه احیای بافت فرسوده را ارائه کند در اسرع وقت با نزدیک شدن به جنوب تهران.

به گزارش یومیر، مهدی پیرهادی وی با بیان اینکه ارتقای کیفیت زندگی شهروندان و ارتقای سلامت جسمی و روانی آنان باید با احیای بافت فرسوده مورد توجه جدی قرار گیرد، گفت: احیای بافت فرسوده در توسعه و بهبود مشکلات زیست محیطی شهر تهران موثر است.

وی ادامه داد: قطعاً پیشگیری از وقوع بحران باید مورد توجه جدی برنامه ریزان و شهردار تهران قرار گیرد، زیرا هر چه خسارات احتمالی ناشی از بحران هایی مانند سیل و زلزله را کاهش دهیم، در مواقع بحران، مقابله با آن آسان تر می شود. برنامه ریزی برای جلوگیری از این گونه بحران ها بدون کاهش خسارات اقتصادی، باعث کاهش خسارات انسانی می شود که از همه مهمتر است.

پیرهادی تصریح کرد: شهردار تهران باید در اسرع وقت لایحه احیای بافت فرسوده را به شورای شهر ارائه کند.

رئیس کمیسیون بهداشت محیط و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه احیای بافت فرسوده در محور جنوبی خیابان انقلاب اسلامی باید در دستور کار شهردار تهران قرار گیرد، تصریح کرد: اینجانب تاکید کرد: این موضوع چندین بار در محدوده زیر محور خیابان انقلاب باید برای ارائه و تایید در حیاط شهرداری ارسال شود و به این ترتیب فاز جدید نوسازی بافت فرسوده پایتخت به پایان می رسد.

پیرهادی درباره لزوم توجه به بافت فرسوده در نقاط مختلف پایتخت گفت: سرمایه گذاران خانگی در پایتخت عموما علاقه مند به سرمایه گذاری در شمال تهران هستند در حالی که با توجه به بافت فرسوده به بافت جنوبی شهر توجه می کنند. عموماً در این مناطق واقع شده است، بیشتر نیاز است، اما متأسفانه به دلیل عدم جذابیت برای سرمایه گذاران، با عدم تمایل آنها مواجه شده ایم.

این عضو شورای اسلامی شهر تهران در ادامه با تاکید بر اینکه بافت فرسوده بحرانی جدی برای پایتخت است، گفت: برنامه ریزی با رویکرد پیشگیرانه ضروری است، در غیر این صورت وقوع بحران های احتمالی در شهر تهران آسیب های جبران ناپذیری را به مردم وارد می کند. شهر و شهروندانش..

وی با تاکید بر فرسودگی محور جنوبی خیابان انقلاب گفت: شهردار تهران باید هر چه سریعتر تسهیلات و بسته های تشویقی مناسب را ارائه کند و از طریق مراجع ذیصلاح تغییراتی در قوانین شهرسازی ایجاد کند تا شهروندان بتوانند فرسوده ها را احیا کنند. خارج از بافت این منطقه.” تشویق شوید و اقدام لازم را انجام دهید.

پیرهادی در پایان خاطرنشان کرد: تجربه چندین ساله نشان داده است که بی توجهی به بافت های فرسوده و عدم قرار دادن بسته های تشویقی در حوزه بافت های فرسوده موجب تحرک و نوسازی این بافت ها نمی شود.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا