عمومی

جزئیات چهارخطه خرم‌آباد – کوهدشت/ پروژه منتظر تزریق منابع است – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

بهزاد شاکرمی در گفت‌وگو با خبرنگار آنلاین، اظهار داشت: چهارخطه خرم‌آباد – کوهدشت در سال ۸۶ شروع شده است.

وی عنوان کرد: از سال ۸۶ تا سال ۱۴۰۰، این پروژه راه‌سازی حدود ۱۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشت.

پیشرفت ۵۸ درصدی پروژه در دولت سیزدهم

مدیرکل راه و شهرسازی لرستان با بیان اینکه در دولت سیزدهم این پروژه حدود ۵۸ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است، افزود: ۳۸ درصد از مجموع این پیشرفت فیزیکی، برای هشت ماه گذشته بوده است.

شاکرمی با تأکید بر اینکه این پروژه یکی از فنی‌ترین و سخت‌ترین پروژه‌ها و قطعات راه‌سازی در لرستان به شمار می‌آید، گفت: حدود پنج کیلومتر از این چهارخطه باقی‌مانده است.

وی با اشاره به اینکه عملیات خاکی که در این پنج کیلومتر انجام شده است، معادل ۳۰ کیلومتر عملیات خاکی در همین محور کوهدشت – خرم‌آباد است، بیان داشت: این پنج کیلومتر حدود ۱۵ دهنه پل ویژه دارد.

منابع مالی مهم‌ترین مشکل بر سر راه پروژه

مدیرکل راه و شهرسازی لرستان با بیان اینکه ۱۳ مورد از این پل‌ها اجرا و دو مورد دیگر باقی‌مانده است، تصریح کرد: پنج کیلومتر باقی‌مانده از این پروژه راه‌سازی، حدود ۶۸ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

شاکرمی، بیان داشت: همچنین یک کیلومتر از این پنج کیلومتر باقی‌مانده آسفالت شده است.

وی با تأکید بر اینکه همچنین ۱.۵ کیلومتر دیگر این چهارخطه آماده آسفالت است، افزود: همچنین ۱.۵ کیلومتر دیگر آن آماده بیس و یک کیلومتر دیگر آنکه در ورودی پروژه قرار دارد مقداری خاک‌ریزی دارد.

مدیرکل راه و شهرسازی لرستان با اشاره به اینکه بزرگ‌ترین مشکلی که بر سر این اجرای این پروژهٔ یک سال گذشته وجود دارد، منابع مالی بوده است، ادامه داد: با رایزنی‌های صورت‌گرفته منابع مالی تقریباً خوبی به پروژه تزریق شده است.

پیگیری از طریق ستاد اربعین برای تأمین بخشی از منابع

شاکرمی، افزود: در حال حاضر حدود ۳۰ میلیارد تومان به پیمانکار پروژه بدهکار هستیم.

وی با بیان اینکه تا کنون ۱۶ میلیارد تومان اسناد خزانه به پیمانکار پرداخت کردیم، ادامه داد: باتوجه‌به اینکه پروژه به مرحله خرید مصالح مانند آسفالت، بتن، بیس و… رسیده است تزریق منابع مالی به پروژه در حال حاضر مشکل پروژه است.

مدیرکل راه و شهرسازی لرستان، گفت: اگر منابع مالی پروژه تأمین شود، امکان بهره‌برداری از پروژه تا پایان شهریورماه وجود دارد.

شاکرمی با تأکید بر اینکه چهارخطه خرم‌آباد – کوهدشت بخشی از مسیر زائران اربعین است، تصریح کرد: یقیناً پیگیری‌های لازم را برای اختصاص اعتبار در ستاد اربعین خواهیم کرد.

دکمه بازگشت به بالا