حوادث

جای خالی «زلزله » در سیل وعده‌ها

یک کارشناس ایمنی محیط زیست و مدیریت بحران از عدم آگاهی از موضوع زلزله و سایر بلایای طبیعی در برنامه های انتخاباتی و تبلیغاتی نامزدها انتقاد کرد.

محسن حسینخانی در مصاحبه با یومیر ، وی با اشاره به برگزاری دو مرحله از مناظرات انتخاباتی نامزدهای ریاست جمهوری اظهار داشت: تاکنون دو مرحله از بحث های نامزدهای ریاست جمهوری برگزار شده است و علاوه بر این ، ساعت برنامه برای تبلیغات از رسانه ملی پخش شده است. از این افراد علاوه بر این ، نامزدها برنامه های خود را برای هدایت کشور در فضای مجازی و رسانه ها بیان کرده اند.

وی با اشاره به انتخابات شورای شهر گفت: تبلیغات انتخابات شورای شهر تهران رسما آغاز شده و باید دید برنامه ها و لیست های این افراد برای شرکت در انتخابات چگونه است و چگونه خواهد بود.

این کارشناس ایمنی محیط زیست گفت: باید بدانید که ایران یکی از کشورهای حادثه خیز در جهان است و طبق نتایج یک سری مطالعات کشور ما از نظر طبیعی در رتبه ششم جهان قرار دارد بلایایی رخ می دهد و تقریباً 90٪ از جمعیت ما در معرض خطر زمین لرزه هستند. “سیل وجود دارد ، اما بسیار تعجب آور است که نامزدها تاکنون هیچ برنامه ای برای این مسائل نداشته اند.

حسین خانی با تأکید بر لزوم حساسیت کاندیداهای ریاست جمهوری و شوراهای شهرستان و شهرستان بر ایمنی و سلامت مردم گفت: جالب است بدانید که در این بحث ها و تبلیغات چهره های زیادی مطرح شده است ، اما اگر خدای نکرده زلزله ایجاد کند. “اگر این اتفاق در تهران بیفتد ، خسارت ناشی از آن به حدی خواهد بود که بودجه سالانه کشور مسئولیتی ندارد. بنابراین ، من نمی دانم چرا نامزدهای محترم توجه زیادی به این موضوع نکرده اند ، و در واقع می توان گفت ، که آنها اصلاً توجه نکرده اند.

وی گفت مردم باید چنین سوالاتی را از نامزدها بخواهند. وی گفت: “به نظر می رسد که من از یارانه ها ، ازدواج ، آسیب های اجتماعی و غیره مطلع هستم. بسیار خوب و سنجیده هستم.” اما آقایان ، باید توجه داشت که قبل از همه اینها ، بهتر است به زندگی و امنیت شهروندان فکر کنیم و برنامه ای برای آن ارائه دهیم.

حسینخانی گفت طبق قانون رئیس جمهور ، رئیس شورای عالی مدیریت بحران گفت: کاهش دهید؟

با تأکید بر اینکه امروزه جلوگیری از خسارات ناشی از زلزله ، سیل ، طوفان و غیره آسان است و حتی بسیاری از این حوادث را می توان پیش بینی و پیشگیری کرد ، گفت: نمی توان از وقوع زلزله جلوگیری کرد. اما دانش امروز می تواند زمین لرزه ها را چند ثانیه قبل از وقوع پیش بینی کند و ایمنی در ساخت و ساز ، تغییر در قوانین و دستورالعمل ها و نظارت بیشتر نیز می تواند آسیب آن را کاهش دهد.

حسین خانی افزود: در صورت جاری شدن سیل ، طوفان و … با برنامه ریزی می توان از بروز آن جلوگیری و یا کاهش داد. سیل کاملاً قابل پیش بینی و قابل پیشگیری است. طوفان قابل پیش بینی است و … اما همه اینها نیاز به برنامه ریزی برای استفاده از متخصصان و استفاده از اعتبار و بودجه دارد.

وی با بیان اینکه “مردم قطعاً یارانه اول را در میان بقا یا ضرب ترجیح می دهند ، گفت:” من می پرسم نقشه آنها برای این که ایران در برابر زلزله و سیل مانند ژاپن باشد چیست؟

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا