استان ها

ثبت بیش از ۹ هزار و ۷۰۰ شکایت کارگری کارفرمایی در سال ۱۴۰۱ در لرستان

به گزارش یومیر لرستان ،مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی لرستان گفت : در سال گذشته ۴۰ درصد دادخواست های کارگری و کارفرمایی در مراجع رسیدگی با سازش حل و فصل شدند.

علی جهانی با بیان اینکه اختلافات کارگری و کارفرمایی بیشتر در کارگاههای کوچک و متوسط اتفاق می افتد ، اظهار داشت : در سال گذشته با ایجاد مراکز مشاوره ، حضور مستمر در کارگاههای اقتصادی و برگزاری جلسات هم‌اندیشی با تشکل‌های کارگری و کارفرمایی تلاش کردیم که اختلافات کارگر و کارفرما کاهش یابد و در صورت لزوم اولویت صدور آرای رسیدگی به این دادخواست ها حل و فصل بصورت سازشی منجر شود .

وی به دادخوست های واصله به مراجع رسیدگی در سال ۱۴۰۱ اشاره کرد و افزود : سال گذشته تعداد ۹ هزار ۷۵۴ دادخواست بدوی در مراجع رسیدگی به ثبت رسیدند که ۷ هزار و ۴۶۸ دادخواست در هیئت تشخیص منجر به صدور رای شد .

مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی لرستان با بیان اینکه در صورت اعتراض کارگر یا کارفرما به آراء صادره در مراجع تشخیص ، دادخواست ها در مراجع حل اختلاف و تجدید نظر رسیدگی می شود ، اظهار داشت : ۲ هزار و۲۹۷ پرونده نیز در مراجع حل اختلاف به ثبت رسید که از این تعداد ۲ هزار ۱۶۰ پرونده پس از رسیدگی منجر به صدور رای گردید .

جهانی برحل و فصل دعاوی کارگر و کارفرمایی بصورت سازشی تاکید کرد و گفت : با مشاوره و راهنمایی های لازم توسط کارشناسان مراجع رسیدگی به دادخواست ها امسال ۴۰ درصد آراء صادر با سازش حل و فصل شد .

وی کاهش زمان رسیدگی به پرونده های کارگر و کارفرما در مراجع حل و فصل دعاوی اشاره کرد و افزود : با تمهیدات لازم و افزایش مراج تشخیص و حل اختلاف و همچنین افزایش جلسات رسیدگی به دادخواست ها زمان رسیدگی از ۹۰ روز در سال گذشته امسال به ۴۰ روز رسید .

مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی لرستان خاطر نشان کرد : ۲۳ هیأت تشخیص و ۱۱ هیأت حل اختلاف در بازه زمانی صبح و بعد از ظهر کار رسیدگی به دادخواست ها و اختلافات کارگر و کارفرمایی را در سطح استان انجام می دهند .

دکمه بازگشت به بالا