اجتماعی

تعطیلی مهدهای کودک، پیش دبستانی ها و غیرحضوری شدن مدارس تهران و ۴ شهرستان دیگر طی سه روز آینده

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری تهران از تعطیلی مهدکودک ها و مهدکودک ها و غیبت مدارس طی سه روز آینده خبر داد.

به گزارش یومیر، عابد ملکی در پایان جلسه کمیته اضطرار آلودگی هوای تهران که دوشنبه شب برگزار شد، با تشریح مصوبات این جلسه گفت: با توجه به گزارش های هواشناسی و شاخص آلودگی هوا، تصمیماتی در این جلسه برای روزهای سه شنبه، چهارشنبه و پنجشنبه اتخاذ شد. هفته در حال اجرا هستند.

وی افزود: بر این اساس تشدید کنترل دقیق تر خودروهای فاقد معاینه فنی، ممنوعیت تردد شبانه تمامی خودروهای سنگین دیزلی و همچنین جلوگیری از انجام کلیه فعالیت های ساختمانی تشدید کننده آلودگی هوا اعمال می شود.

وی ادامه داد: بر اساس مصوبات این جلسه باید کنترل هایی برای جلوگیری از ماندن اتوبوس ها و مینی بوس ها در پایانه های مسافربری و همچنین جلوگیری از سوزاندن زباله ها و برگ های چوبی انجام شود.

ملکی افزود: این روزها استقرار پایگاه های سیار فوریت های پزشکی با هدف کاهش زمان دسترسی به پایگاه ها در مناطق آلوده و پرترددتر در حال انجام است. مهدکودک ها و مهدهای کودک تا سه روز آینده تعطیل است و مدارس در تمامی مقاطع در شهرهای تهران، ری، پاکدشت، پیشوا و ورامین به صورت غیرحضوری فعالیت خواهند کرد. این روزها به دانشگاه ها نیز شهریه داده می شود. به صورت غیابی برگزار شود.

معاون عمرانی استانداری تهران ادامه داد: طی سه روز آینده تعطیلی موقت واحدهای صنعتی، کارخانجات و مراکزی که می تواند آلودگی هوا را تشدید کند و ممنوعیت استفاده از سوخت مایع در نیروگاه ها و صنایع همجوار را خواهیم داشت. شهر بزرگ . . مناطق استفاده خواهد شد.

وی درباره برگزاری نمایشگاه در تهران نیز گفت: برای برگزاری نمایشگاه ها باید هماهنگی های لازم با شهرداری و پلیس راهور انجام شود. البته نمایشگاه های پرمخاطب باید به شهرک آفتاب منتقل شوند و نمایشگاه های ویژه با مخاطب کم نیز با هماهنگی ساعات کاری خود را اعلام کنند.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا