عمومی

تصویب کلیات طرح افزایش دانشجویان پزشکی

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی یومیر،

در جلسه عصر (سه شنبه 23 آذرماه) شورای عالی انقلاب فرهنگی به ریاست سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور، در پی سخنان موافقان و مخالفان ماده انفرادی در طرح افزایش دانشجو و پزشک، استاد طرح به تصویب اعضا رسید

اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی بر کمبود پزشک عمومی و متخصص و توزیع ناعادلانه پزشکان در کشور توافق کردند و تاکید کردند که با توجه به پیش‌بینی‌های افزایش میانگین سنی جمعیت و مولفه‌هایی مانند بلایای طبیعی بالا در کشور، جامعه در آینده به پزشکان بیشتری نیاز دارد. از امروز خواهد بود.

بر اساس بررسی های انجام شده در نقشه جامع علمی کشور، با افزایش سالانه 3000 داوطلب در پزشکی عمومی و 1500 داوطلب در دوره های تخصصی پزشکی، نسبت تعداد پزشکان به جمعیت پس از 11 سال به تعادل می رسد.

با این حال اعضا مقرر کردند که ستاد نقشه جامع علمی کشور بار دیگر نظر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی را در خصوص تعداد دقیق دانشجویان و متخصصان رشته های پزشکی اخذ و خلاصه آن را به شورای عالی ارائه کند. انقلاب فرهنگی در 10 روز

رئیس سازمان برنامه و بودجه در این جلسه از آمادگی این نهاد برای تامین مالی اجرای این طرح خبر داد.

اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی همچنین بر لزوم ایجاد رضایت و آمادگی کافی در جامعه پزشکی کشور برای اجرای موفق این طرح تاکید کردند.

دکمه بازگشت به بالا