اجتماعی

بیانیه سازمان نظام پزشکی جمهوری اسلامی ایران درباره اقدامات انجام‌شده در حوادث اخیر

سازمان نظام پزشکی جمهوری اسلامی ایران در خصوص اقدامات انجام شده در حوادث اخیر کشور اطلاعیه ای صادر کرد.

به گزارش یومیر، بیانیه سازمان نظام پزشکی به این شرح است:

همکاران عزیز

اعضای محترم مجمع عمومی نظام پزشکی جمهوری اسلامی ایران

سلام

با احترام ضمن تشکر از دغدغه های دلسوزانه شما عزیزان در خصوص حوادث اخیر و با توجه به لزوم اطلاع رسانی اقدامات انجام شده توسط سازمان نظام پزشکی و پیگیری های انجام شده مطابق با الزامات ارکان مختلف در سازمان و محترم اعضای جامعه پزشکی کشور به نکات زیر توجه دارند:

1- پس از درگذشت تاسف بار مرحومه سرکار خانم مهسا امینی در روز جمعه 25/06/1401، رئیس سازمان در روز یکشنبه مورخ 27/06/1301 با حضور در بیمارستان کسری و دیدار با مدیر عامل محترم و مسئول محترم فنی بیمارستان، دوره پذیرش و اقدامات. درمان انجام شد، پرونده بررسی شد و نظرات حاضران در جلسه شنیده شد.

2- رئیس سازمان در تاریخ 28/06/1401 طی تماس تلفنی با دادستان محترم کل کشور و معاون محترم امنیتی انتظامی و دبیر شورای عالی امنیت ملی ضمن ابراز نگرانی جامعه پزشکی خواستار تشکیل کمیته معاینه پزشکی شد.

3- در تاریخ 28/06/1301 طی نامه ای به وزیر محترم کشور، تشکیل کمیته تحقیقات پزشکی با حضور سازمان نظام پزشکی و نمایندگان انجمن های علمی ذیربط درخواست شد.

4- در تاریخ 29/06/1401 در جلسه ای با حضور نخست وزیر محترم و معاونت محترم امنیتی انتظامی رئیس جمهور ضمن بیان دغدغه ها و مطالبات جامعه پزشکی، درخواست کتبی تشکیل کمیته حقیقت یاب. تقدیم نخست وزیر محترم گردید که مورد قبول ایشان قرار گرفت.

5- در همان روز مورخ 29/06/1401 از انجمن های علمی پیرو نامه دبیر شورای امنیت ملی جهت تشکیل کمیته مذکور، درخواست شد تا نماینده انجمن را جهت شرکت در جلسه معرفی نمایند.

6- عصر همان روز (29/06/1301) با حضور نمایندگان انجمن های علمی مذکور و ریاست محترم سازمان پزشکی قانونی، ریاست محترم سازمان نظام پزشکی، معاون محترم وزیر. برای سلامت و نایب رئیس محترم کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، اولین جلسه این وزارتخانه با حضور دبیر شورای امنیت کشور تشکیل شد و تمامی جوانب موضوع و مستندات پرونده به طور کامل بررسی شد. .

7- سازمان نظام پزشکی پس از انتشار سی تی اسکن مغز منتسب به سرکار خانم امینی در تاریخ 29.06.1401 از هیئت رادیولوژی درخواست کرد نظر علمی خود را در خصوص نتایج سی تی اسکن منتشر کند.

8- در تاریخ 30/06/1401 طی نامه ای به وزیر محترم کشور بر ادامه کار کمیته تا حصول نتیجه نهایی و همچنین استفاده از ظرفیت عظیم انجمن های علمی تخصصی در دفاع از حقوق مردم

9- در پی درخواست تعدادی از اعضای محترم مجمع عمومی نظام پزشکی از رئیس سازمان پزشکی قانونی مبنی بر رعایت صحت و رعایت موازین علمی در رسیدگی به پرونده، این درخواست به اطلاع محترم محترم رسید. رئیس سازمان پزشکی قانونی د. 07/02/1301 مجمع عمومی محترم پاسخ از پزشکی قانونی دریافت شد.

10- پیرو نگرانی تعدادی از همکاران مبنی بر امکان استفاده غیر درمانی از آمبولانس و همچنین حمله به آمبولانس در حین ماموریت، در تاریخ 06/07/1301 طی مکاتبه ای با دبیر محترم شورای تامین کشور این موضوع منعکس شده و علاوه بر آن طی جلسات و تماس های متعددی با نهادهای ذیربط پیگیری شد.

11- پیرو نامه تعدادی از اعضای محترم جامعه پزشکی و روسای ادارات کل نظام پزشکی کشور مبنی بر پیگیری برخی نگرانی ها و نگرانی ها خطاب به رئیس سازمان، رئیس شورای عالی کشور. و رئيس مجمع عمومي با رئيس سازمان با رئيس مجمع و شورا تماس گرفته و پس از اخذ نظرات و رهنمودهاي آنان و ارائه گزارش پيگيري ضمن ارائه مضمون نامه مذكور. در جلسات متعدد با مقامات امنیتی، انتظامی و قضایی کشور طی گفت و گو با یکی از خبرگزاری های رسمی این درخواست ها و نگرانی ها و مواضع این سازمان به افکار عمومی بیان شد.

12- علیرغم برخی تفاسیر تعدادی از همکاران از متن پراکنده مصاحبه، در این مصاحبه به وضوح بر موارد زیر تاکید شده است:

– با صداقت کامل به پرونده خانم امینی رسیدگی کنیم
– درمان کلیه مصدومان در کلیه مراکز درمانی بدون سوگیری
– استفاده از وسایل نقلیه نجات در راستای وظیفه اصلی خود
– همراهی با افراد جامعه پزشکی و پیگیری مطالبات آنها و بیان اعتراضات آنها به صورت منطقی.
– لزوم ایجاد فضای امن برای ابراز انتقاد و اعتراض در کشور
– تظاهرکنندگان و منتقدان مدافع تمامیت ارضی کشور هستند و خواهان پیشرفت کشور هستند
– جامعه پزشکی ضمن ابراز ایرادات و انتقادات خود، مخالف اخلال و آسیب به اموال عمومی است.
– استفاده از عناصر تجزیه طلب و مزاحم از این حادثه و مخدوش شدن فضای اعتراضات مسالمت آمیز غیرقابل قبول و غیرقابل قبول است و لازم است مرز اعتراض و اغتشاش توسط مسئولان محترم کشور جدا شود.

بنابراین، در هیچ جای این مصاحبه چیزی که حاکی از شورشی بودن معترضان باشد وجود ندارد.

13- بنا به درخواست همکاران جهت پیگیری وضعیت بازداشت شدگان احتمالی در جامعه پزشکی طی نامه ای به دادستان محترم کشور و در تماس های متعدد رئیس سازمان با مقامات مختلف امنیتی و قضایی. ، پرونده در حال پیگیری است.

14- در جلسه شورای عالی سازمان نظام پزشکی (7/7/1301) و همچنین در جلسه انجمن های علمی پزشکی تاریخی (20/07/1301) گزارش اقدامات انجام شده و پرونده مذکور توسط رئیس سازمان به اطلاع اعضای محترم رسید.

15- کلیه سطوح فوق در زمان برگزاری مجمع عمومی سازمان به طور کامل و مستند خواهد بود.

روابط عمومی سازمان نظام پزشکی

30/07/1401″

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا