استان ها

عمق‌بخشی به ارتباط دانشگاه و دانشجو با فعالیت‌های فرهنگی/ افزایش خودباوری در دانشجویان چگونه ممکن است؟

دانشگاه ، فرهنگ ، دانشجویان 12 / کشیش در مصاحبه با آنا گفت؛

به گفته خبرنگار گروه استان های خبرگزاری آنا ، در دوره رهبری جدید دانشگاه آزاد اسلامی ، قرار است از ظرفیت معنوی ، مادی و انسانی سرمایه دانشگاه استفاده شود ، به ویژه تقویت نقش رهبران واحدهای دانشگاه در آموزش و انجام وظایف دانشگاه ، بهسازی محیط و خلاقیت فردی و رهبری اسلامی. به منظور تحقق نسخه های خطی از مدیر ارشد و ارتقاء دانشگاه تأکید شده است.

بیشتر بخوانید:

از آماده سازی دانشجویان برای ورود به بازار کار تا ایجاد شغل دانش بنیان فرهنگی

جلوگیری از عملکرد راه حل بهبود رفتارهای اجتماعی دانش آموزان است

تلاش برای تحقق تمدن جدید اسلامی

معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی یکی از محوری ترین و حساس ترین راکتورهای این دانشگاه است که علاوه بر برقراری ارتباط مستقیم با دانشجویان ، امکانات رفاهی و فرهنگی خود را ارائه می دهد و سیاست ها ، برنامه ریزی و اجرای خود را برای اجرای امور مربوط به دانشجویان انجام می دهد. ، از جمله امتحانات مسئول امور فرهنگی و امور مربوطه.

این معاون وظیفه مدیریت فعالیت های فرهنگی در سطح اساتید ، کارکنان و دانشجویان و اعمال نظارت و پشتیبانی لازم را دارد. نظارت بر اجرای صحیح مقررات و ضوابط اجرایی برای اشخاص وابسته ، تصمیم گیری در جهت بهبود امور و بهبود اوضاع ، مقابله با مسائل و مشکلات دانشجویان و جلب رضایت آنها ، ایجاد سیاست های کلی در زمینه رفاه ، فعالیت های اوقات فراغت ، مشاوره ، امتحانات ، انتقال و انتقال دانش آموزان و امور فرهنگی از دیگر وظایف این معاون است.

فلسفه وجود و اصلی ترین رسالت مدیر فرهنگ دانشجویی در دانشگاه آزاد اسلامی ایجاد محیطی امن برای مشارکت دانشجویان و از طریق درک انتظاراتی است که در پی رفع نیازهای دانشجویان و ارتقاء امور آموزشی ، فرهنگی ، رفاهی و سایر امور است.

در مصاحبه با محمد روحانی ، دانشجوی مقدماتی دکترا در فقه و حقوق اساسی و معاون فرهنگ مطالعه در دانشگاه اسلامی واحد آزاد واحد سمنان ، اهمیت این رشته و تأکید معاون جدید رئیس جمهور بر اصل تمدن در دانشگاه را مهم ارزیابی می کند. قدم دوم این معاون را بررسی خواهیم کرد که در ادامه به تفصیل خواهیم پرداخت.

آنا: با توجه به گفته های مربوط به مرحله دوم انقلاب اسلامی ، در واحد شما تاکنون چه اقداماتی در جهت توسعه جو معنویت ، اخلاق و سبک زندگی اسلامی انجام شده است؟ توضیح.

روانیمقدم: نماینده فرهنگی دانشجویان در واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی از جایگاه حساس و مهمی برخوردار است ، بنابراین این معاونت بر اساس وظایفی که به وی محول شده است سعی می کند به اهداف مورد نظر برسد.

برگزاری یک دوره ویژه اخلاق اداری برای اساتید دانشگاه و کارمندان بصورت هفتگی در ساعات فرهنگی کارکنان ، مهدویت و کارگاه های انتظار ، مجموعه ای از سمپوزی های اساتید با موضوع تبیین اعلامیه مرحله دوم انقلاب در هر ماه ، تبلیغات و اطلاع رسانی و تبلیغات عمومی ارزش های دفاع مقدس و ایثارگری. جهاد و شهادت در قالب شعارهای حماسی یکی از فعالیتهای فرهنگی نمایندگان در دانشگاه سمنان بوده است.

کارگاه آموزشی در مورد توضیح بیانیه درباره مرحله دوم انقلاب به مناسبت دکتر. شهادت چمران و روز بسیج برای اساتید و مشارکت اساتید بسیجی دانشگاه آزاد اسلامی استان سمنان و حضور یعقوب توکلی عضو هیئت علمی دانشگاه معارف اسلامی قم. این معاون با حضور اساتید در مراکز آموزش عالی استان سمنان اقدامی متفاوت انجام داده است.

آنا: برای گسترش فضای انقلابی و مراقبت از اجرای راهکارهای آموزشی و فرهنگی در سند دانشگاه اسلامی چه فعالیتهایی انجام داده اید؟

معنوی: مقدمه: گسترش جو انقلابی و تلاش برای اجرای راهکارهای آموزشی بستگی به داشتن یک برنامه منسجم دارد در همین راستا ، ما سعی کرده ایم کار کنیم ، هرچند در مراحل کوچک؛ بدین ترتیب برگزاری گفتمان هفتگی مذهبی و قرآنی در خوابگاه های دانشجویی ، تلاوت زیارت عاشورا و غبار زدن باغ گل برای شهدای گمنام دانشگاه ، برنامه هفتگی برای شهید یکشنبه ها در کنار باغ گل برای شهدای گمنام دانشگاه برای دانشجویان ، برنامه هفتگی مهدوی سه شنبه های ملی و مذهبی در آمفی تئاتر دانشگاه و خوابگاههای دانشجویی کلوپ ها ، سازمان ها و بسیج دانشجویی از جمله جشن ظهور عطر به مناسبت ولادت امام زمان (عج) ، جشن میلاد امام رضا (ع) ، یادبود 16 آذر و … از جمله فعالیت های این معاون برای گسترش فضای انقلابی در فضای دانشگاه بوده است.

نمایش فیلم های انقلابی در خوابگاه های دانشجویی ، دیدار با خانواده های شهید ، برگزاری مراسم یادبود برای سه شهید گمنام در دانشگاه ، برپایی نمایشگاه کتاب و عکس و ایستگاه صلواتی به مناسبت 13 آبان ، 16 آذر ، 9 دی ، تولد حضرت علی اکبر (ع) و روز جوان ، اربعین حسینی ، پخش فیلم ، سخنرانی و گرامیداشت رزمندگان هشت سال دفاع مقدس و مدافعان پناهگاه به مناسبت هفته دفاع مقدس از دیگر برنامه هایی بودند که توسط این معاون

جشن روز دانشجو در شعبه سمنان

اعزام دانش آموزان به اردوگاه حیات طیبه ، مشرف رضوی ، اردوگاه جهادی ، راهیان نور و اردوگاههای فرهنگی زیارتی ، برگزاری دوره هایی از جمله فرهنگ از منظر نهج البلاغه ، تفسیر قرآن کریم ، کارگاه تخصصی تلاوت ، تلاوت قرآن کریم و صحیح کلمات دعایی ، نوشتن اخبار ، برگزاری جلسات ویژه با موضوعات متنوع فرهنگی ، قرآنی و روشهای دعوت به جماعت ، برگزاری صندلی برای تلاوت قرآن کریم و محافل با افراد دارای قرآن کریم ، برگزاری مسابقات مختلف کتابخوانی با موضوع عفاف و حجاب ، سبک زندگی ، تفسیر قرآن کریم ، تشکیل کارگروه برای حفظ نظافت و عفاف در دانشگاه طراحی و چاپ بنرها و نصب آنها در اتاق های مختلف در دانشگاه ، طراحی و چاپ الگوی پوشش مناسب در محیط دانشگاه در کلیه دانشکده های دانشگاه ، تشکیل کارگروه جهادی در دانشگاه همچنین از جمله برنامه ها است r که در این رابطه قابل ارزیابی است.

آنا: برای افزایش روحیه اعتماد به نفس و شکوفایی خلاقیت و استعدادهای دانشجویی چه اقداماتی انجام شده است؟ لطفاً بیان کنید

مقدمه روحانی ق: اختصاص اجرای برخی فعالیتهای فرهنگی به مراکز دانشجویی ، سازمانها و بسیج ، حمایت از انتشار نشریات دانشجویی ، حضور دبیران ، سازمانها و مسئولان بسیج دانشجویی در برخی از جلسات تصمیم گیری از جمله شورای فرهنگی ، کارگروه امور فرهنگی و رفتاری و تأسیس مراکز فرهنگی دانشجویی. مرکز بهداشت ، ادبیات و مرکز هنر ، مرکز دانش رضوی ، مرکز پیشنهادات ، مرکز هلال احمر فعالیت های این معاونت در دانشگاه آزاد اسلامی سمنان برای افزایش روحیه اعتماد به نفس در بین دانشجویان است.

آنا: از ظرفیت اعضای هیئت علمی در فعالیتهای فرهنگی و دانشجویی دانشگاه چگونه استفاده شده است؟ توضیح.

معنوی: مقدمه: مشارکت اعضای هیئت علمی در جلسات مشاوره اعم از شوراهای فرهنگی ، کارگروه مسائل فرهنگی و رفتاری ، شوراهای قرآن و عترت ، مجالس دعا و استفاده از ایده ها و برنامه ها ، استفاده از توانایی آنها برای برگزاری جلسات ویژه ، کارگاه ها و سخنرانی ها. فعالیت هایی که اساتید در این زمینه با این معاون همکاری می کنند.

آنا: آیا برای قوی تر شدن در فضای مجازی و استفاده از آن به طور مؤثر و کارآمد ، اقدامی انجام داده اید؟ توضیح.

دستگاه سمنان

معنوی: مقدمه: فضای مجازی یکی از فرصت هایی است که برای دستیابی به اهداف نهایی مورد استفاده قرار می گیرد و به همین دلیل کانال ویژه رهبر فرهنگ دانشجویی به نام “N وال قلم” ایجاد شده است.

در این زمینه ، این یکی از کانالهایی است که می توان از طریق آن برای ایجاد کانال دانشجویی از طریق مراکز فرهنگی دانشجویی و پخش محتوای مفید فرهنگی به طور مداوم در این کانال ها (ادبیات و کانال هنری ، کانال دانش رضوی ، کانال هلال احمر ، کانال سلامت ، فداکاری و کانال شهادت) استفاده کرد. . ایجاد شده از کنار فضای مجازی.

آنا: رابطه برادری با دانشجویان و توسعه و سازماندهی فعالیتهای جمعی دانش آموزان چه بوده است؟
روانیمقدم: مشارکت در برنامه های فرهنگی برنامه ریزی شده در تقویم سالانه مراکز ، سازمان ها و بسیج دانشجویی ، توافق با دانشجویان در برنامه ریزی فعالیت های فرهنگی و دریافت نظرات و پیشنهادات دانش آموزان برای اجرای برنامه ها مؤلفه هایی است که می تواند ارتباطات دوستانه و فعالیت های جمعی را عمیق تر کند. برای دانش آموزان.

آنا: آیا برای تقویت همکاری منظم و هدفمند با سازمانها و نهادهای فرهنگی در داخل و خارج از دانشگاه کار کرده اید؟ توضیح.

روانیمقدم: تعیین اهداف فرهنگی قطعاً نمی تواند به تنهایی محقق شود. مقدس ، همکاری با ستاد اقامه نماز ، همکاری با ستاد ضد بشری ، همکاری و مشارکت در جلسات کارگروه ستاد ضد بشری در این چارچوب قابل ارزیابی است.

آنا: کلیه فعالیت های عمومی یا اجتماعی را توصیف کنید ، به خصوص در هنگام بیماری همه گیر کننده کوروی ویروس.

معنوی: مقدمه: بدون شک شیوع ویروس Corona در کشور شرایط ویژه ای را برای ما ایجاد کرد که با آنها تجربه ای نداشتیم. روزهایی که کل کشور در قرنطینه بود ، که این یک تجربه بی نظیر است. هدف اصلی ما این روزها حفظ روحیه دانشجویان ، کارکنان و اعضای هیات علمی با ارسال پیام های معنوی و انگیزشی در فضای مجازی بود.

در مراحل بعدی ، ضد عفونی کردن فضای دانشگاه با استفاده از ظرفیت بسیج دانشجویان و اساتید ، تهیه بسته های معیشتی برای اهدای کمک به نیازمندان از جمله اقدامات انجام شده در روزهای کرونا بود.

آنا: و حرف آخر …

روانیمقدم: پیشکسوت فرهنگ دانشجویی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد سمنان سعی در انتقال آن داشته است سالن ورزشی سازمان ها و بخش های دانشگاه برای تولید درآمد در خارج از شهروندان و برای اینکه همکاران این روزها بی حالی نباشند و لحظات شاد داشته باشند ، فعالیت بدنی از طریق فضای مجازی در قالب آموزش مجازی انجام شده است.

انتهای ارتباطات / 4117/4062 /

دکمه بازگشت به بالا