فرهنگ و هنر

اکثر دانشجویان آزاد شدند/ برای آزادی باقی دانشجویان در حال رایزنی هستیم

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری:

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: اکثر دانشجویان دستگیر شده با همکاری خوب مقامات امنیتی و قضایی آزاد شدند و در حال رایزنی برای آزادی تعداد کمی از دانشجویانی هستیم که برای آنها بازداشت شده است. یک پرونده تشکیل شده است.”

به گزارش گروه علم و فناوری خبرگزاری آنا، محمدعلی ذوالفیگل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه با پیگیری های انجام شده اکثر دانشجویانی که به دلیل مشارکت در اغتشاشات اخیر دستگیر شده بودند، آزاد شدند، گفت: تلاش های صورت گرفته در این زمینه ادامه دارد. برای آزادی بقیه دانش آموزان نیز در حال انجام است.

زلفی گل تاکید کرد که از ابتدای ناآرامی ها شخصا پیگیر مسائل دانشجویان دستگیر شده و جلسات متعددی با دادستان و جویای شرایط دانشجویان بوده است.

* فضای دانشگاه هرگز نباید در معرض هرج و مرج، اغتشاش و بلاتکلیفی باشد

وی با تاکید بر اینکه فضای دانشگاه فضای مقدسی برای تحصیل علم و دانش و دانش است و هرگز نباید دستخوش هرج و مرج، بی نظمی و بلاتکلیفی شود، گفت: ظرفیت های خوبی برای ابراز عقیده و اندیشه در دانشگاه وجود دارد که از این میان می توان به آن اشاره کرد. صندلی های آزاد اندیشی و پایه های آزاد نمونه هایی هستند.

وزیر علوم با بیان اینکه همه دانشجویان را فرزندان خود می دانیم، تصریح کرد: این جوانان سرمایه های ارزشمند، آینده سازان جامعه و کشور هستند و باید از آنها حفاظت کامل داشته باشیم.

وی خاطرنشان کرد: اکثر دانشجویان دستگیر شده با همکاری خوب مراجع امنیتی و قضایی آزاد شدند و در حال رایزنی برای آزادی تعداد کمی از دانشجویانی هستیم که برای آنها پرونده تشکیل شده است.

زلفی گل در پایان از حمایت و مساعدت لازم برای آزادی دانشجویان از مسئولین نهادهای قضایی و امنیتی قدردانی کرد و ابراز امیدواری کرد در سال تحصیلی جدید دانش آموزان بتوانند به تحصیل علم و دانش ادامه دهند. دانش در فضایی آرام و بی دغدغه و مسیر پیشرفت و تعالی در جامعه

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا