فرهنگ و هنر

تدابیر لازم برای ارائه خدمات شایسته در دهه پایانی ماه صفر اتخاذ شود/روز ملی زیارت ثبت می‌شود

یومیر/ خراسان رضوی معاون اول رئیس جمهور بر تقویت گروه ها و تجمعات مردمی برای خدمت رسانی به زائران امام هشتم شیعیان تاکید کرد.

محمد مخبر امروز 24 شهریور در جلسه ستاد مرکزی خدمت رسانی به زائران حرم امام رضا (ع) در دهه پایانی ماه صفر بعد از ظهر امروز 24 شهریور با حضور امام جمعه. مشهد، معاون اجرایی رئیس جمهور، استاندار خراسان رضوی و معاونت. آستان قدس رضوی در استانداری خراسان برگزار شد، رضوی گفت: سپردن مدیریت امور به دست مردم همیشه نتایج بهتری دارد و هر چه دولت بتواند کارها را به مردم بسپارد رضایت مردم بیشتر می شود.

وی با اشاره به 2 بازدید خود از پایانه های مرزی غرب کشور در ایام اربعین حسینی افزود: عشق به امام حسین (ع) آستانه تحمل مشکلات زیارت را بالا می برد و انصافاً مردم در معابر. با وجود برخی محدودیت ها صبور و بدون شکایت از نگرانی های خود هستند و نیازهای خود را مطرح کردند.

مخبر ادامه داد: امسال ایام زیارت اربعین با گرمای شدید هوا مصادف شده و این مشکل مشکلات و نیازهای مردم در معابر را دوچندان کرده است. اگرچه دولت و مردم عراق با تمام توان وارد کار شده اند، اما ضعف برخی زیرساخت ها به ویژه در آن سوی مرز مشهود است.

وی افزود: مردم عراق با وجود سختی ها و محدودیت ها صادقانه تمام توان خود را با اخلاص گذاشتند و از زائران امام حسین (ع) در مسیر نجف تا کربلا استقبال می کنند.

وی با تاکید بر اینکه خدمات رسانی به زائران حرم مطهر امام رضا (ع) در دهه پایانی ماه صفر باید معطوف به مردم باشد و این امور به گروه ها و جریانات مردمی واگذار شود، خاطرنشان کرد: برگزاری این مراسم مراسم 28 ماه صفر و رفع نیازهای آنان از جمله اسکان، ایاب و ذهاب و اطعام زائران با کمک و رهبری گروه های مردمی می تواند نمونه و الگویی برای خدمت رسانی به زائران باشد.

معاون اول رئیس جمهور با یادآوری اینکه سالانه تعداد زیادی از شیعیان از کشورهای دیگر مانند عراق، افغانستان و پاکستان به زیارت حرم امام رضا (ع) مشرف می شوند، بر برنامه ریزی دقیق برای پذیرایی و ارائه خدمات ویژه به این زائران تاکید کرد. در پایانه های مرزی برای ورود به کشورمان و همچنین در مدت اقامت در مشهد.

مخبر در حاشیه این دیدار در گفت و گو با خبرنگاران ضمن قدردانی از دولت، مردم و مسئولان عراق برای تامین امنیت و استقبال از زائران امام حسین (ع) گفت: مردم عراق هر چه در توان داشتند به صحنه آوردند. جهت ها. امیدوارم بتوانیم در مراسم دهه آخر صفر میزبان بازدیدکنندگان خارجی در مشهد باشیم.

وی با تاکید بر اینکه برگزاری این گونه مراسم مذهبی متعلق به مردم است و دولت تنها باید به عنوان تسهیلگر حضور داشته باشد، تصریح کرد: تامین برخی از امکانات و زیرساخت ها از توان مردم خارج است و دولت باید این امکانات را فراهم کند اما اصلی ترین آن است. محور و مدیریت کارها باید با کمک ظرفیت انسانی انجام شود.

معاون اول رئیس جمهور افزود: پس از چندین سال وقفه در مجالس مذهبی و مذهبی به دلیل شیوع ویروس کرونا، امسال هیچ محدودیتی وجود ندارد و مردم با اشتیاق از این فرصت برای شرکت در مراسم اربعین و روزهای پایانی ماه صفر استفاده می کنند. . بنابراین قطعاً جمعیت زیادی به مشهد سفر خواهند کرد.

وی با اشاره به مصوبات و بحث های مطرح شده در این جلسه گفت: در این جلسه تصمیمات لازم برای استقبال از زائران امام رضا (ع) اتخاذ شد. آنها باید انجام شود.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، معاون اول رئیس جمهور خاطرنشان کرد: تلاش دولت برای ثبت روز زیارت امام رضا(ع) به عنوان روز زیارتی کشور است و امیدوارم شاهد تحقق این امر باشیم.

دولت سیزدهم در تلاش است تا موضوع زیارت را به عنوان یک تصمیم ملی اجرایی کند

نماینده فقیه خراسان رضوی گفت: بحث تصمیم گیری ملی در زیارت در همه دولت ها مطرح شد اما متاسفانه کاری انجام نشد اما خوشبختانه دولت سیزدهم برای اجرای این موضوع تلاش می کند.

آیت الله سید احمد علممولهادی افزود: شهر مشهد از طریق بارگاه منور رضوی مورد توجه قرار گرفته است و به عبارتی همه در خدمت امام رضا (ع) جمع شده ایم. از این رو در طول قرن ها میزبانی از زائران امام رضا (ع) بر عهده مجاوران است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا