فرهنگ و هنر

آماده‌باش تمام دستگاه‌های مشهد برای نوروز ۱۴۰۱

یومیر/ خراسان رضوی استاندار خراسان رضوی تاکید کرد: برای جلوگیری از هرگونه اختلال در روند خدمت رسانی به زائران در نوروز 1401، تمامی واحدها در آماده باش باشند و به همین منظور مرخصی زائران از 16 اسفند تا 16 فروردین سال آینده لغو می شود.

یعقوب علی نظری امروز در نشست ستاد خدمات سفر که در استانداری خراسان رضوی برگزار شد، اظهار کرد: مفتخریم که همه امور ما حول محور معنوی امام رضا (ع) ساماندهی و می چرخد. امیدوارم با تمهیدات مهیا شده بتوانیم خدمتگزار خوبی برای زائران باشیم.

وی افزود: نوروز امسال نسبت به سال های گذشته با تراکم جمعیت بیشتری نسبت به مسافران مواجه خواهد شد و یکی از دلایل آن رفع محدودیت ها در دو سال اخیر بوده است. مردم ما تشنه زیارت امام رضا (ع) هستند و ما وظیفه داریم در همه زمینه ها آماده باشیم. در استان به یک ستاد خدمات سفر با مسئولیت معاونت زیارتی و در مشهد به یک پایگاه عملیات سفر نیازمندیم که استانداری مشهد مسئولیت آن را بر عهده خواهد داشت.

استاندار خراسان رضوی با تاکید بر آماده باش همه واحدها در نوروز 1401 ادامه داد: در ماموریت خدمت رسانی به زائران خللی وارد نشود. لازم به ذکر است تمامی دستگاه ها به صورت مستقیم یا غیرمستقیم در این ماموریت مشارکت خواهند داشت. فعالیت قرارگاه عملیاتی سرویس سفر مشهد باید به صورت شبانه روزی باشد. به شهرداری مشهد هم پیشنهاد می کنم مکانیزم 24 ساعته داشته باشد تا برای هر اقدام فوری به موقع آماده باشد.

نظری افزود: به هیچ وجه نباید مشکلی برای تحویل در نوروز 1401 داشته باشیم، ستاد تنظیم بازار و ستاد امنیت غذایی بر اساس پیش بینی های انجام شده باید از این منظر وضعیت را بررسی کنند. یکی از مهم ترین مسائل، تحویل کالا به ویژه در اطراف حرم رضوی است تا آرامش خاطر زائر در امر تحویل کالا دخیل نباشد. قیمت ها نیز باید بررسی شود تا محدودیتی برای مالیات زیارتی وجود نداشته باشد.

استاندار خراسان رضوی گفت: موضوع بازگشت مسافران از اهمیت بالایی برخوردار است. مسافرانی که به تدریج به مشهد می رسند نباید در مسیر برگشت با چالش مواجه شوند. اگر اتوبوس های بین شهری نیاز به هماهنگی دارند، امروز مستقر شوند.

نظری گفت: علاوه بر این موضوع باید در مواقع اضطراری موضوع اسکان مسافران نیز مورد تاکید قرار گیرد چرا که در صورت بروز بحران در زمان خاصی باید این آمادگی وجود داشت که کدام زائر به کدام مکان هدایت شود. همچنین ظرفیت ها باید توسط همه بخش ها از جمله مردم و دولت بسیج شود.

وی بیان کرد: ستاد کرونا استان خراسان رضوی باید برای نوروز 1401 آمادگی 100 درصدی داشته باشد که خوشبختانه خراسان رضوی از قله ششمین دوره کوتاه کوتاه عبور کرد. امیدوارم این نمودار روند نزولی داشته باشد و تا پایان سال شاهد شرایط خوبی برای کرونری باشیم.

استاندار خراسان رضوی تصریح کرد: دانشگاه علوم پزشکی مشهد باید این تصور را داشته باشد که اگر در عید نوروز شرایط به طور ناگهانی قرمز شد، از پس آن بر می آید. سایر دستگاه ها نیز شرایط را خوب و سفید فرض می کنند تا از تمام ظرفیت خود برای خدمت رسانی به زائران استفاده کنند.

نظری تصریح کرد: همچنین از کمیته اطلاع رسانی قبل و حین تورها حداکثر بهره را ببرید. همچنین ستاد سلبریتی ها در این ایام فعال باشد تا در زمان تحویل سال شاهد جلوه های نامناسب نباشیم.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا