عمومی

تبلیغ و فروش اینترنتی دارو و مکمل ممنوع است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی یومیر

دکتر. محمدرضا شانزناز در نامه ای به رئیس پلیس سایت تولید و تبادل اطلاعات FATB افزود: سلام داروها و عناوین مشابه) تبلیغات و فروش دارو و مکمل ها (دارو ، تغذیه ، ورزش ، رژیم غذایی) بصورت آنلاین.

تبلیغات آنلاین و فروش دارو و مکمل ممنوع است
وی اضافه کرد: براساس اسناد بالادستی مانند مواد 3 و 14 قانون امور پزشکی و داروسازی ، تبصره 4 ماده 18 قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز ، بند ج ماده 7 قانون قانون توسعه ثابت و قانون در مورد ممنوعیت تبلیغات محصولات مضر ، مقررات بهداشتی غیرمجاز و غیرقانونی ، تبلیغات آنلاین و فروش دارو و مکمل ها ممنوع است و برخی کالاهای بهداشتی مانند کالاهای مضر ، حسب مورد منوط به ممنوعیت یا محدودیت تبلیغات و فروش آنلاین هستند.

دکتر. شانزن خاطرنشان کرد: جرایم و تخلفات ذکر شده در فضای مجازی ارتباط مستقیمی با سلامت و بهداشت عمومی دارد و بیشتر آثار مضر آن غیرقابل برگشت است و الزامات یک نماد اعتماد الکترونیکی را برآورده نمی کند: “بلافاصله لازم است. و فوراً تحت پیگرد قانونی قرار خواهید گرفت.

وی اظهار داشت: با رعایت قوانین ارتقاء و فروش کالاهای غیر دارویی توسط داروخانه های واقعی ، مجوز ارائه خدمات آنها توسط سازمان غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی ناظر محل صادر می شود. در هر صورت ، تخلفات احتمالی داروخانه های مذکور مستقیماً توسط دانشگاه مربوطه پیگیری می شود.

در این نامه ، دکتر شانزن رئیس پلیس راه تولید و تبادل اطلاعات فات با توجه به موارد ذکر شده و اهمیت ، حساسیت ، سرعت فوری و ارتباط جرایم و تخلفات ذکر شده با بهداشت عمومی و سلامت جامعه ، اقدامات احتیاطی لازم را انجام داد.

دکمه بازگشت به بالا