استان ها

تأسیس کمیته حمایت از هسته‌ها و واحدهای فناور نوپا، نوآور و دانش‌بنیان قشم

به گزارش یومیر از قشم، کمیته حمایت از واحدهای فناوری هسته ای و نو، نوآور و دانش بنیان قشم برای اجرای حکم مدیر عالی در نامه سال 1401 با عنوان «تولید؛ دانش بنیان، کارفرما آفرین» با استفاده از ظرفیت های بومی منطقه و وجود اعضای فعال علم و فناوری در این جزیره شکل گرفت.

هدف اصلی از تشکیل این ستاد افشار فتح الهی، ایجاد نقشه و تأثیرگذاری این منطقه آزاد در رشد بنگاه های دانش بنیان، افزایش تولید و ایجاد اشتغال در عرصه ملی بر اساس سیاست های مردم سالاری است.

حضور فعال و منسجم، همفکری و همکاری و استفاده از نظرات و پیشنهادات نخبگان و فعالان علمی و اقتصادی برای کمک به رشد و ارتقای تولید دانش‌بنیان و بنگاه‌های اقتصادی در کنار افزایش اشتغال جوانان در جزیره از جمله موضوعات مورد تاکید مدیرعامل قشم است. منطقه آزاد برای تشکیل این کمیته است.

این ستاد متشکل از اعضای نخبه و شخصیت های علمی جزیره به همراه مدیران عامل شرکت های دانش بنیان که سال ها در این زمینه در قشم فعالیت داشته و دارای تجربه هستند و محمد شریف رنجبر مدیر توسعه بین المللی پارک بیوتکنولوژی خلیج فارس قشم قشم می باشد. مرکز نیز به عنوان یکی از اعضای اصلی این کمیته انتخاب شده است.

شناسایی مشکلات شرکت های دانش بنیان و هسته های فناوری، کمک به تسهیل فرآیندهای کاری برای افزایش تولید و اشتغال در جزیره، کمک به تولید محصولات و روان سازی چرخه ورود محصولات دانش بنیان، دستور کار اصلی اعضای این ستاد خواهد بود. وارد بازار مصرف شود. عنوان این مرکز فعالیت ستاد انتخاب شده است.

46

دکمه بازگشت به بالا