عمومی

عدم تشخیص نیازهای یزد از دلایل ناکامی شرکت‌های دانش بنیان است – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین، مسعود عظیمی، معاون اقتصادی استاندار یزد نیز در اولین جلسه ستاد مالی دانش بنیان در دانشگاه فنی و حرفه ای یزد بر اهمیت توسعه اکوسیستم کارآفرینی و نوآوری برای ایفای نقش دانش بنیان بیشتر تاکید کرد. و شرکت های خلاق تولید کننده محصولات دانش بنیان بر تجاری سازی نتایج خود تاکید کردند.

مسعود عظیمی با تاکید بر اینکه انتصاب سال مدیریت عالی با یک فرآیند کارشناسی و بر اساس نیاز کشور صورت گرفته است، گفت: اولویت اول در تولید دانش بنیان باید تمرکز بر فناوری کشور باشد. نیاز دارد. .

وی تاکید کرد: همچنین در تولید دانش بنیان باید کشور را از واردات محصولات و فناوری های استراتژیک بی نیاز کنیم و پس از تحقیقات دقیق نیازهای اساسی کشور در واردات را شناسایی و بر تولید محصولات یا فناوری های دانش بنیان تمرکز کنیم. “

عظیمی نبود روحیه کار گروهی و عدم شناخت نیازهای مهم استان را از دلایل شکست برخی شرکت های دانش بنیان استان عنوان کرد.

معاون هماهنگی اقتصادی استانداری یزد با تشکیل کارگروه های تخصصی در بخش های مختلف استان اعم از صنعت، کشاورزی و … به منظور حمایت همه جانبه از واحدهای تحقیق و توسعه و نقش دانشگاه فنی و حرفه ای به عنوان یک دانشگاه هماهنگ کرد. توسعه شرکت های نوآور و دانش بنیان و پیشبرد اهداف این شرکت ها مهم است.

داوود عندلیب رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای یزد در این جلسه تشکیل ستاد مالی دانش بنیان و استفاده از تمامی امکانات و ظرفیت های دانشگاه را اقدامی ضروری و مهم در تحقق شعار امسال دانست. ، قدردانی و تصریح کرد: دانشگاه فنی و حرفه ای یزد در راستای توسعه اقتصاد دانش بنیان با مسئولان استان همکاری خواهد کرد و از تمام ظرفیت دانشگاه در این راستا استفاده خواهد کرد.

در این جلسه نمایندگان پارک علم و فناوری، کارآفرینان برتر و مدیران عامل شرکت های دانش بنیان استان به بیان نقطه نظرات و پیشنهاداتی در خصوص توسعه اقتصاد دانش بنیان استان پرداختند.

دکمه بازگشت به بالا