اجتماعی

بررسی تخلفات ۸ تشکل مردم نهاد/انحلال یک تشکل و تذکر مکتوب برای ۷ تشکل دیگر

سی و سومین جلسه شورای ملی توسعه و پشتیبانی سازمان های مردم نهاد با هدف بررسی نتایج سازمان های مردم نهاد به ریاست معاون مشارکت اجتماعی در سازمان اجتماعی برگزار شد.

به گزارش یومیر ، در این جلسه موارد تخلف هشت سازمان مردم نهاد با حضور نمایندگان مجلس شورای ملی (نمایندگان هشت نهاد تخصصی ، نمایندگان سازمان های مردم نهاد و نمایندگان دستگاه های نظارتی) مورد بررسی قرار گرفت.

در این جلسه گزارش تخلفات سازمانهای هشت نفره مورد بررسی قرار گرفت و مسئولان سازمانهای مذکور نیز ضمن پاسخگویی به ابهامات و سوالات مطرح شده در مورد موارد تخلف سازمان و ارائه دفاعیات خود در جلسه حضور یافتند.

‘سازمانهای دولتی و فعالیت سازمانها در سی و سه جلسه خود با بررسی اسناد مربوط به نقض هشت سازمان ملی و یک سازمان استانی برای انحلال یک سازمان و اخطار کتبی به هفت سازمان دیگر موافقت شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور ؛ معاون مشارکت های اجتماعی در سازمان اجتماعی تصریح کرد: بررسی ، پذیرش یا عدم توافق در ایجاد یا تمدید مجوز فعالیت سازمان ها و صدور تصمیمات نظارتی در مورد تخلفات سازمان ها بر اساس استعلامات و اخذ نظر از ناظران و متخصصان. مصوبات شورای ملی توسعه و حمایت از سازمانهای غیردولتی به عنوان بالاترین نهاد تصمیم گیرنده در مورد فعالیتهای سازمانهای مردم نهاد برای مجلس شورای ملی لازم الاجراست و دبیرخانه سازمانهای غیردولتی موظف به رعایت تصمیمات است. اینها نکات است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا