اقتصادی

اعلام رقم سبد معیشت کارگران تا ساعاتی دیگر

عدد روی سبد معیشت کارگران را تا ساعتی دیگر اعلام می کند

جلسه رسمی شورای عالی کارگری دقایقی پیش با حضور شرکای اجتماعی و نمایندگان کارگری و کارفرمایی به منظور اعلام هزینه معیشت کارگران آغاز شد.

به گزارش یومیر، در حالی که برخی از مسئولان کارگری در گفت وگو با رسانه ها از تعیین دستمزد 1401 در جلسه امشب شورای عالی کار خبر می دهند، اما صورتجلسه ارسالی معاون وزیر کار به نمایندگان کارگری و کارفرمایی حکایت از چیز دیگری دارد. و در مذاکرات جلسه شورای عالی کارگری چهار محور در دستور کار قرار خواهد گرفت.
بر اساس اطلاعات به دست آمده از خبرنگار یومیر، در چهارمین جلسه شورای عالی کار که ساعت 14 آغاز شد. قانون و بررسی اساسنامه ارائه شده. ارائه مسکن به هیئت وزیران و گزارش حسابرسی حقوق و دستمزد منطقه ای از موسسه عالی تحقیقات تامین اجتماعی.
با توجه به تعداد و اعداد و گزارش به دست آمده از سوی اعضای کمیته دستمزد براساس اعلام منابع رسمی آماری هزینه های زندگی و بررسی تورم و خوراک موجود، محور اصلی جلسه شورای عالی کارگران قرار گرفت. تعیین و اعلام قیمت سبد معیشت کارگران خواهد بود.
پیش از این محمدرضا تاجیک، نماینده کارگران در شورای عالی کار به یومیر گفته بود: تصمیم منحنی معیشتی و چارچوب آن مشخص است و منتظر هستیم تا تورم پایان سال اثر خود را نشان دهد و به نتیجه برسد. تصمیم بر این اساس است.»
به گفته وی، حداقل دستمزد به قوت خود باقی است و کارگران نگران بررسی ابعاد دستمزد منطقه در کمیته دستمزد نیستند. شورای عالی کار در حال بررسی موضوع تعیین سبد غذایی در بهمن ماه است.
کمیته حقوق و دستمزد سال گذشته هزینه ماهانه سبد نگهداری را شش میلیون و 895 هزار تومان اعلام کرد که فقط شامل اجناس و خواربار کارگری می شد.
پیش از این بانک مرکزی هزینه ماهانه سبد معیشت خانوار را 11 میلیون تومان اعلام کرده بود.
به گزارش یومیر، چهارمین جلسه شورای عالی کار با حضور نمایندگان شرکای اجتماعی، کارفرمایان و دولت، وزیر صمت، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و نماینده موسسه استاندارد در محل آغاز به کار کرد. جامعه کارگری منتظر اعلام معیشت کارگران است جلسات کمیته دستمزد توسط شرکای اجتماعی برگزار می شود.
انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا