عمومی

استان سمنان ۴۷۲ سازمان مردم نهاد دارد – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین، احمد ریواده عصر یکشنبه در نشست جمعی از سران تشکل های مردم نهاد استان سمنان با حجت الاسلام مطیعی نماینده ولی فقیه استان سمنان که به میزبانی استانداری برگزار شد، تعداد 472 نفر غیر دولتی را تشکیل می دهند. – سازمان های دولتی فعال در استان: در هر هشت شهرستان سمنان تشکل های مردمی فعال است.

وی با بیان اینکه در استان سمنان به ازای هر 3 هزار و 200 نفر یک سازمان مردم نهاد وجود دارد که در مقایسه با میانگین کشوری که به ازای هر 11 هزار و 600 نفر یک سازمان وجود دارد، شرایط مطلوبی داریم، افزود: به دنبال این هستیم که یک سازمان مردم نهاد برای این کار اقدام کند. در استان سمنان در افق 1404 به ازای هر دو هزار و 500 نفر فعالیت می کنند.

معاون استاندار سمنان با بیان اینکه فعالیت سازمان های مردم نهاد در همه حوزه ها برنامه ریزی شده است، تاکید کرد: در مجموع سازمان های مردم نهاد استان در 17 موضوع سازمانی فعال هستند که از این تعداد، مسائل اجتماعی و مسائل با 41 تشکل که بالاترین عنوان را دارند و مسائل زنان، خانواده و مسائل فرهنگی در رتبه های بعدی قرار دارند

ریواده وی با اشاره به اینکه در حوزه کودکان، موسسات خیریه و موسسات عام المنفعه وضعیت مطلوبی داریم، گفت: پس از روی کار آمدن دولت مردمی آیت الله رئیسی اقدامات ارزنده ای از جمله تشکیل شورای توسعه انجام شد. و حمایت از سازمان ها با 54 جلسه بررسی وضعیت سازمان ها، مشارکت. حضور نمایندگان تشکل ها در جلسات و کمیسیون ها، شورای تفکر با مشارکت فعال تشکل ها، اجرای برنامه رفع فقر مطلق در استان با همکاری سازمان ها و نهادها در دستور کار قرار دارد.

دکمه بازگشت به بالا