عمومی

برای مقابله با کرونا، ناگزیریم سبک زندگی را تغییر دهیم

حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی عصر چهارشنبه در جلسه کمیته های تخصصی ستاد ملی ضد کورونا ، جایی که آنها اظهار داشتند که اجرای قطعنامه های ستاد ملی ضد کورونا بسیار مهم و مهم است ، و مجریان و مسئولان این تصمیمات باید جدی این مسئله را بررسی کنند. وی گفت: اجرای کامل دستورالعمل ها در کلیه ادارات و آژانس های کارکنان و مددجویان از اهمیت ویژه ای برخوردار است و در مبارزه با شیوع بیماری و فرهنگ در این زمینه مؤثر است.

رئیس جمهور با اشاره به لزوم تسریع در اجرای و توسعه خدمات دولت الکترونیکی ، گفت: این اقدام در جلوگیری از شیوع بیماری ها و تسریع در تقاضای ارائه خدمات الکترونیکی در سیستم اداری کشور مؤثر است و افزود: مراکز خدمات عمومی باید باشند. درمورد خدماتی که می توانند بصورت الکترونیکی ارائه شوند ، آگاهی داشته باشند تا مردم بدانند از چه خدماتی می توانند از خدمات الکترونیکی ، فضای مجازی ، تلفن یا تلفن برای دریافت استفاده کنند.

آقا روحانی تأکید کرد: وادار کردن افراد به صورت حضوری برای دریافت خدماتی که در صورت غیاب ارائه می شود تخلف از همه آژانس ها است و باید با متخلفین برخورد شود.

رئیس جمهور با اشاره به لزوم رعایت دستورالعمل های بهداشتی ، ماسک های از راه دور و سایش در وسایل نقلیه عمومی از جمله مترو ، اتوبوس و پایانه های مسافری و ارائه خدمات به افرادی که پیروی نمی کنند ، گفت: رئیس جمهور گفت: در صورت رعایت جدی و کامل دستورالعمل ها. اما اگر رفتار ویروس تغییر کند ، می توانیم به طور جدی با شیوع بیماری مقابله کنیم.

آقا روحانی ادامه داد: مردم عزیز باید از این امر آگاه باشند که خودداری از برگزاری اجتماعات و اجتماعات خانوادگی یک اصل مهم و ضروری در مبارزه با بیماری عروق بیماری کرونا قلبی است.

رئیس جمهور اظهار داشت: علی رغم برخی گزارش ها از پیشرفت نسبی در پیشرفت داروهای مؤثر برای كنترل بیماری عروق كرونر قلب ، هم در خانه و هم در خارج از كشور و فعالیت های در حال انجام برای تولید واكسن ها در جهان از جمله ایران با استفاده از کارشناسان محلی ، اما در حال حاضر به مدت نامشخص ، تاج یک عنصر دائمی در زندگی مردم است.

آقا روحانی با بیان اینکه این تحمیل بیوشیمیایی مستلزم رعایت و مراقبت ویژه از سلامت در روند زندگی ما است ، گفت: ایجاد این شیوه زندگی ، بیش از اجبار ، نظارت و محدودیت ، مستلزم آموزش ، توجه و اقناع عمومی است.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه برای گسترش این نوع شیوه زندگی ، لازم است تا گزینه های دیگر برای اجبار را نیز ترغیب کنیم ، اظهار داشت: لازم است کمیته تبلیغاتی ستاد ملی ضد کرونا در زمینه اطلاعات بسیار مؤثر باشد ، که تاکنون بسیار مؤثر بوده است. . زمینه آموزش و ترغیب را گسترش دهید.

دکتر. روحانی اضافه کرد: کمیته تبلیغات باید کلیه ظرفیت های تبلیغی ، رسانه ای و اقناعی را در کشور از جمله رسانه ملی ، فضای مجازی ، رسانه های رسمی و اصلی ارائه دهد و از طریق نخبگان و گروه های مرجع آگاهی ایجاد کند و از قدرت اقناعی استفاده کند. تریبون رسمی و مذهبی کشور ، واعظان ، روحانیت ، پزشکان و همه متخصصان ، گامی در این مسیر برداشته اند.

رئیس جمهور اظهار داشت: گروه ها و سازمان های غیر دولتی نیز با طراحی و اجرای پویایی های اجتماعی سهم غیرقابل انکاری در ایجاد این فضای قانع کننده در کشور خواهند داشت.

دکتر. روحانی با بیان اینکه کمیته بهداشت با مشورت با کمیته تأمین اجتماعی در ستاد ملی ضد کورونا ، دستورالعمل ها را طبق دستورالعمل صادر شده ، نحوه نظارت و نحوه اجرای ضمانت های اجرایی تهیه کرده است ، افزود: مسئولان ، مراقبت از مردم از طریق اهمیت برخوردار هستند با استفاده از فرهنگ غنی کشور می توانیم این ساختمان فرهنگی را در جامعه به خوبی انجام دهیم.

دکمه بازگشت به بالا