عمومی

ضرورت پرهیز از ایجاد فضای دوگانه درباره واکسن کرونا

با توجه به پایگاه اطلاع رسانی یومیر ،

برنامه های ادامه و گسترش واکسیناسیون کرونا امشب در جلسه روسای کمیته های تخصصی در ستاد ملی کرونا به ریاست حجت الاسلام روحانی رئیس جمهور بررسی شد.

این برنامه شامل اصول اخلاق پزشکی در واکسیناسیون ، اهداف و مراحل مختلف برنامه ریزی بر اساس دریافت انتقال واکسن ، اولویت بندی گروه های هدف و چگونگی دستیابی به اهداف ، پشتیبانی و الزامات واکسیناسیون ، مدیریت داده های عملیاتی و نظارت و ارزیابی واکسیناسیون ، قرار دادن خدمات و آموزش آنها نحوه دریافت واکسن و ایمنی افراد است.

رئیس جمهور با اشاره به تجربه درخشان ایران در واکسیناسیون در برابر بیماری های مختلف در دهه های اخیر گفت: بدون شک با استفاده از این تجارب امیدواریم بتوانیم واکسن های بیماری Covid 19 را به طور قابل توجهی تولید ، تحویل و انجام دهیم. بیایید به نتیجه برسیم.

روحانی اضافه کرد: اگرچه واکسیناسیون با تمرکز بر وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی انجام می شود ، اما به سایر کمیته ها در ستاد ملی و ستاد عملیاتی ستاد کرونا باید مأموریت و توصیف داده شود زیرا مراحل مختلف و پیچیدگی ها ، حساسیت ها و جمعیت آماری بالا. ” وظایف خاص برای همکاری با کمیته بهداشت و ستاد عملیاتی ستاد مقابله با تاج کرونا با تشکیل کارگروه ویژه ای نیز وظیفه هماهنگی سایر دستگاههای ذیربط در کشور و انجام اقدامات لازم را بر عهده دارند.

رئیس جمهور خواستار رعایت استانداردهای بهداشتی پذیرفته شده جهانی درباره واکسن های داخلی و خارجی شد و گفت: استانداردهای پذیرفته شده باید به گونه ای رعایت شود که اعتماد عمومی را حفظ کرده و سلامت مردم را تضمین کند.

روحانی همچنین به کمیته تبلیغات با همکاری کمیته بهداشت دستور داد تا اطلاعات و پاسخ به موقع را در دستور کار قرار داده و ابهامات احتمالی را رفع و با همکاری و استفاده از ظرفیت رسانه های کشور در رسانه ملی و فضای مجازی ، امکان آگاهی عمومی موثر و توضیح تمام مراحل واکسیناسیون برای مردم را با شفافیت و دقت ، و از هرگونه رفتاری که می تواند اعتماد عمومی را تضعیف کند ، جلوگیری می کند.

روحانی با اشاره به برخی اظهارات در مورد ساخت و خرید واکسن و ترویج واکسن های داخلی و خارجی دوگانه گفت: “این یک روش و استاندارد پذیرفته شده است که بر اساس تجربه جهانی نه تنها در واکسیناسیون و درمان بیماری کرونا قلب بلکه در حوزه های بهداشتی و سلامتی مردم مستلزم این است که ما هم با اتکا به توانایی های داخلی خود و هم با بهره گیری از تجارب و نتایج قابل اعتماد جهانی و اثرگذار اقدام کنیم.

رئیس جمهور افزود: در این راستا حتی کشورهایی که اکنون واکسن کرونا را دریافت کرده اند خود را بدون نیاز به خرید واکسن های تولید شده توسط سایر کشورها نمی دانند و از ظرفیت ملی و بین المللی در این زمینه استفاده می کنند.

روحانی خاطرنشان کرد: در این راستا ایجاد جو دوگانه علاوه بر آسیب رساندن به اعتماد عمومی به سلامت مردم نیز آسیب جدی وارد می کند.

رئیس جمهور تأکید کرد که اطلاعات در این راستا باید همراه با صداقت ، شفافیت و پاسخگویی باشد.

روحانی همچنین بر لزوم جلوگیری از نرمال سازی در ارتباط با کرونا تأکید کرد و گفت: باید به طور گسترده و دقیق از سو mis تفاهم آگاه شد که به دلیل شروع خرید واکسن یا تولید آن در داخل ، رعایت نکات بهداشتی ضروری نیست. ، و هنوز هم با توجه به فصل سرما و ویروس کرونز انگلیسی لازم است که مردم از برگزاری اجتماعات غیرضروری مطابق دقیق با پروتکل ها خودداری کنند.

دکمه بازگشت به بالا