اجتماعی

هشدار نروژ درباره تزریق واکسن کرونا به سالخوردگان/بررسی مرگ‌ومیرها پس از تزریق ۲ واکسن آمریکایی

مقامات بهداشتی نروژ می گویند واکسن Covid-19 می تواند برای افراد مسن و بیمار خطرناک باشد و این هشدار پس از آن اعلام شد که 23 نفر در این کشور اندکی پس از اولین دوز واکسن Covid-19 فوت کردند.

طبق آژانس دارویی نروژ ، تاکنون 13 کالبدشکافی از مرگ انجام شده است ، که نشان می دهد عوارض جانبی شایع واکسن ممکن است در واکنش های شدید در افراد “بسیار ضعیف و مسن” نقش داشته باشد.

به گزارش یورونیوز ، سازمان بهداشت عمومی نروژ همچنین گفت که حتی عوارض جانبی بسیار خفیف واکسن نیز می تواند عواقب جدی برای افرادی که ضعف و شکنندگی شدید دارند داشته باشد.

وی افزود: “برای کسانی که هنوز عمر کوتاهی دارند ، مزایای واکسن ممکن است حاشیه ای یا بی ربط باشد.”

نروژ تاکنون حداقل یک دوز واکسن کرونا را به حدود 33000 نفر تزریق کرده است که بیشتر در معرض خطر بیماری عروق بیماری کرونا قلب است. افراد مسن نیز یکی از گروه هایی هستند که واکسیناسیون آنها در نروژ آغاز شده است. واکسیناسیون در این کشور تاکنون بیشتر با واکسنی که به طور مشترک توسط شرکت های Pfizer و Bivantek تولید شده است انجام شده است ، اما اکنون واکسن شرکت Moderna نیز موجود است.

آژانس دارویی نروژ ، همراه با سازمان بهداشت عمومی نروژ ، به طور مشترک تمام گزارشات مربوط به عوارض واکسن را ارزیابی می کند و با توجه به ارزیابی های اخیر سازمان بهداشت عمومی نروژ با توصیه های جدید برای واکسیناسیون افراد مسن بسیار ضعیف و معلول ، راهنمای واکسیناسیون بیماری کرونا را تغییر داده است.

عمرو کوک ، رئیس آژانس داروهای اروپایی گفت: “پیگیری ایمنی واکسن Covid-19 ، به ویژه واکسن های مجهز به فناوری جدید ، یکی از بزرگترین چالش ها است.”

براساس این گزارش ، واکنش های آلرژیک ، از جمله عوارض جانبی ، اولین کشور در انگلیس پس از شروع واکسیناسیون اعلام شده است.

یک مرد بیمار در یک خانه سالمندان در فرانسه نیز زودتر و پس از واکسن درگذشت ، اما مقامات فرانسوی گفتند با توجه به سابقه پزشکی ، چیزی وجود ندارد که بیمار از واکسن فوت کرده باشد. با این حال ، این کشور چهار مورد واکنش آلرژیک شدید و دو مورد ضربان قلب نامنظم را پس از واکسیناسیون در روز پنجشنبه گزارش کرد.

ارزیابی مرگ و میر پس از واکسن Pfizer و Moderna در ایالات متحده

Epoch Times ، یک نشریه آنلاین مستقل ، گزارش داد که براساس سیستم جمع آوری داده های ایالات متحده (VAERS) ، 55 مورد مرگ در میان افراد از واکسن های Pfizer / BioNec و Moderna گزارش شده است. آنها ظرف چند روز پس از واکسیناسیون دریافت ، ثبت نام کرده و در برخی موارد فوت کرده اند.

سیستم گزارش دهی واکسن (VAERS) یک سیستم بایگانی اطلاعات است و گزارشات VAERS را می توان توسط هر کسی ، از جمله ارائه دهندگان خدمات بهداشتی ، بیماران یا اعضای خانواده ضبط کرد.

“گزارش های VAERS اغلب جزئیات ندارند و گاهی اوقات می توانند حاوی اطلاعاتی باشند که حاوی خطا هستند. با این حال ، گزارشات موجود در این سیستم تنها بخش کوچکی از عوارض جانبی واقعی را نشان می دهند ، اگرچه تصور می شود که به ندرت اتفاقات مهمی در این سیستم گزارش شده است.

با توجه به ارائه این گزارش ها در سیستم فوق ، به نظر می رسد که Pfizer و Moderna هنوز به نظرات مربوط به گزارش های فوق پاسخ نداده اند.

یکی از مرگ های پس از واکسیناسیون که اوایل هفته مورد توجه قرار گرفت ، مرگ گریگوری مایکل ، 56 ساله عضو کادر پزشکی در مرکز پزشکی Mount Sinai میامی بود که 16 روز پس از تزریق واکسن درگذشت.

با این حال ، به دنبال گزارش های مربوط به این حادثه ، فایزر در بیانیه ای گفت كه هنوز هیچ مدرکی در ارتباط با مرگ و واکسن وجود ندارد.

با این حال ، مقامات ایالات متحده 21 مورد واکنش آلرژیک شدید را بین 14 تا 23 دسامبر گزارش کردند که در آن 1.9 میلیون دوز واکسن تزریق شده است. طبق اعلام مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری های ایالات متحده ، این 11.1 مورد در سال است. میلیون آمپول.

سخنگوی سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) نیز از طریق ایمیل به Epoch Times گفت كه هر گونه گزارش در مورد مرگ واكسن بلافاصله و به طور مشترك توسط FDA و مراكز كنترل و پیشگیری از بیماری ها (CDC) صادر می شود. کنترل شده

به گفته Epoch Times ، علاوه بر مرگ ، 96 عارضه تهدید کننده زندگی پس از واکسیناسیون در ایالات متحده گزارش شده است. در 24 مورد دیگر ، شهروندان معلولیت را گزارش کردند. این پایگاه همچنین نشان می دهد که 225 بیمار پس از دریافت واکسن بیماری کرونا در بیمارستان بستری شده اند و بیش از 1.3 هزار نفر فقط به بخش اورژانس مراجعه کرده اند.

با این حال ، مقامات بهداشت فدرال همچنان تأکید می کنند که عوارض جانبی واکسن ها در حال بررسی است ، اما تزریق آنها هنوز بی خطر است.

در همین حال ، خبرگزاری اسپوتنیک به نقل از وزارت بهداشت اسرائیل در خبری اخیر اعلام کرد که 13 اسرائیلی واکسن کرونا صورت خود را فلج کرده اند که این امر باعث تردید در مورد اجرای دوز دوم واکسیناسیون شده است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا