عمومی

بدون برادرم هرگز! – یومیر

فقط برادران مجیدی نیستند که با هم می آیند و می روند. باز هم ما نمونه هایی از این را در فوتبال ایران داشته ایم.

به گزارش یومیر ، این روزنامه شهروند نوشت: “خبر عجیب این روزهای باشگاه استقلال ، انتصاب فرزاد مجیدی به عنوان” دستیار سرپرست “باشگاه استقلال است ؛ اتفاق عجیبی که بعید به نظر می رسد در جایی غیر از ایران اتفاق بیفتد. آقای نصرالله عبداللهی رئیس سازمان استقلال و احتمالاً فرزاد مجیدی به عنوان یک مددکار به او متوسل شده است که این مساله پیر بودن او را توجیه می کند ؛ بنابراین یا حضور عبداللهی در این موقعیت کاملاً تزئینی و تشریفاتی است یا فرزاد مجیدی در این موقعیت است تا فقط به این دلیل که دستبند برادر فرهاد است دستبند شود. سرمربی تیم ؛ هیچ کدام از این دو روش صحیح و حرفه ای نیستند. اما فقط برادران مجیدی نیستند که با هم می آیند و می روند. باز هم ما نمونه هایی از این را در فوتبال ایران داشته ایم.

عمو محمد؛ جهنم با برادرش

محمد دایی یکی از برادران علی دایی است که معمولاً زیر تیم های مختلف کنار شهریار می نشیند. علی دایی به توانایی های برادرش اعتقاد جدی دارد ، اما عجیب است که سایر هواداران فوتبال این اعتقاد را حس نکرده اند. به طوری که محمد بدون برادرش هیچ پیشنهادی برای همکاری از هیچ تیمی دریافت نمی کند. علی آقا 2 سال است که به دلایل نامعلومی در تیم حضور ندارد. در نتیجه ، ماندن او در خارج باعث ماندن برادرش نیز شده است. در همین حال ، شهریار ایک دو بار مجبور شد از توانایی های برادرش دفاع کند ، اما از حرفه ای او استقبال خوبی نشد. محمد در سال 1993 و در آخرین دور حضور عمویش روی نیمکت پرسپولیس ، دلیل اینکه همیشه در کنارش بود توضیح داد: “من می خواهم با برادرم جهنم بروم!”

زلاتکو ایوانکوویچ؛ استاد

برانکو ایوانکوویچ در پرسپولیس چنان دوره موفقیت آمیز و باشکوهی را پشت سر گذاشت که بعید به نظر می رسد هواداران و مخاطبان از حضور بی حاصل برادرش انتقاد کنند اما به هر حال زلاتکو ایوانکوویچ به او وابسته است و تصور اینکه وی بدون او شغل داشته باشد آسان نیست برادر. البته او مربی برق شیراز نیز بود که با شکست قهرمان همراه بود اما حتی آن دوره با مربیگری برانکو در تیم ملی قرینه بود. بعد از پرسپولیس ، زلاتکو اکنون دستیار برادرش در تیم ملی عمان است.

چرا فرزاد صادر کرد؟

فرزاد مجیدی با استقلال غریبه نیست و سابقه بازی طولانی در این تیم را دارد. با این حال ، چیز عجیبی است که او باید صبر کند تا فرهاد برای حضور در موقعیت حضور یابد. مجیدی دوم فقط می تواند دروس منسوجات را به عنوان استاد راهنما بدون برادرش بگذراند. در غیر این صورت ، وی نه کار مستقلی را دنبال کرد و نه پیشنهاد خاصی دریافت کرد. حتی در این مرحله ، اگر او به جای معلم “دستیار مربی” عجیب و غریب ، به همان معلم معمولی تبدیل می شد ، شاید داستان آنقدر بزرگ نمی شد.

همچنین خارجی ها می دانند

ما در مورد برانکو و زلاتکو ایوانکوویچ صحبت کردیم ، اما سایر خارجی هایی که به فوتبال ایران آمده اند ، بعضی اوقات می دانند که چگونه از چنین شرایطی استفاده کنند. به عنوان مثال وینفرد شفر ، پسرش ساشا را با خود به استقلال آورد که به نظر می رسید بیشتر از منافعش سردرد و جنجال دارد. “تونی اولیویرا و وینگو بگویچ از دیگر مربیان خارجی بودند که پسر خود را با عناوین مختلف به ایران آوردند و کار کردند.”

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا