عمومی

این تیم‌ملی ما نیست! – یومیر

بدون تعارف هنوز کسی تقابل پرسپولیس و سرمربی تیم ملی فوتبال ایران ، کارلوس کیروش را فراموش نکرده است. اختلاف او با برانکو ایوانکوویچ یک معضل ایجاد کرد ، معضلی که تا آنجا پیش رفت که بسیاری سینه خود را زدند و گفتند “تیم ملی ما پرسپولیس است!”

هفته ای نبود که دو مربی خارجی فوتبال ایران با یکدیگر مصاحبه نکنند. هر بار که یک جایگاه به آنها می آمد ، آنها ابتدا دیگری را شکست می دادند و سپس در مورد تیم خود صحبت می کردند. همه چیز گزنده و کنایه آمیز و سرانجام دود بود که از نگاه تیم ملی می رفت. در آن زمان ، انتقادات زیادی نسبت به این موضوع وجود داشت. اینکه کی روش و برانکو سرانجام ایران را ترک خواهند کرد ، اما آنچه برای ما باقی مانده همان تیم ملی و همان پرسپولیس است ، اما گوش شنوایی وجود ندارد.
گذشت و گذشت اما روزهای تلخ را نمی توان از تاریخ فوتبال ایران پاک کرد. روزهایی که تیم ملی تعداد زیادی از هواداران همیشگی خود را پشت سر نمی گذاشت و این اختلاف فصل جدیدی را در حاشیه فوتبال ایران گشود.
حالا به نظر می رسد که دوباره دارد اتفاق می افتد ، اما این بار آبی است! اعلام اسامی تیم ملی فوتبال در صبح سه شنبه و تنها دعوت از مهدی قائدی خیلی زود با واکنش تند هواداران استقلال در فضای مجازی روبرو شد. عباراتی مشابه چند سال پیش شنیده می شود. این ما نیستیم ، استقلال تیم ملی من و این تیم مثل دولت پرسپولیس است و … در وسط این یک سری کلیشه ها وجود دارد که می گویند باید به نظر سرمربی احترام گذاشته شود و او را باید به دلیل عجیب بودنش پاسخگو دانست. . قبول کنید ، اما این عبارات برای فوتبال خارج از ایران است. 4 بازی حساس برای تیم ملی باقی مانده و از دست دادن امتیاز در هر یک از این مسابقات به معنای خداحافظی از قهرمانی جهان است. اسکوچیچ سرمربی تیم ملی است و نظر او قابل احترام است ، اما شک نکنید اگر تیم ملی موفق نشود ، او مانند بسیاری از مربیان خارجی یا اخراج می شود یا کنار می رود.

بنابراین اعتراض استقلالی ها به این دلیل است که بازیکن مشخصی مثل فرشید اسماعیلی در این لیست نیست. شاید اعتراض آنها درست باشد اما آنچه آتش زیر خاکستر را شعله ور می کند چیزی شبیه به اتفاقی است که چند سال در فوتبال ایران رخ داده است تفاوت در این است که این بار تفاوتی بین مجیدی و اسکوچیچ وجود ندارد اما شنیدن این جملات حاشیه ای خطرناک است ، و یادآور دوگانگی معروف است. این به معنای از دست دادن حمایت میلیون ها هوادار استقلال از تیم ملی ایران است. استقلال از تیم ملی دعوت کرد تا هواداران این تیم را ساکت کند ، بحث این است که این فرهنگ وجود دارد که هواداران علیه تیم ملی در کشورشان مخالف هستند و به دلیل وابستگی آنها به یک تیم باشگاهی بسیار آسان است که مخالفت آنها برای تبدیل شدن به یک تیم تیم ملی و در زیر همه اخبار منتشر شده پیامی بگذارید و برای تیم ملی خود شکست بخواهید!

251 251

دکمه بازگشت به بالا