استان ها

بخشودگی 45 درصد از بدهی جرائم غیر عمد توسط شاکیان

بخشودگی ۴۵ درصد بدهی جرایم غیرعمد توسط متقاضیان

رئیس ستاد مردمی رسیدگی به امور دیه و کمک به مشمولان مضطر در کشور گفت: عفو شاکیان گامی اساسی در راستای تسهیل آزادی بازداشت شدگان جرائم غیرعمد در کشور است.

دانه و همچنین جولیا در گفتگو با خبرنگار یومیر از اصفهان وی بیان کرد: کمک های خیریه، ستاد دیه، بازپرداخت وام و بخشودگی شاکیان در رهایی زندانیان از جرائم غیرعمد موثر بوده و سال گذشته هشت هزار نفر در سراسر کشور آزاد شدند.

وی مجموع بدهی این افراد را 43 هزار میلیارد ریال اعلام کرد و یادآور شد: 45 درصد از این بدهی توسط متقاضیان بخشوده شد.

رئیس هیأت مدیره ستاد مردمی رسیدگی به امور دیه ادامه داد: عفو شاکیان گامی اساسی در تسهیل آزادی زندانیان جرائم غیرعمد در کشور است و همواره نیمی از مطالبات خود را بخشیده اند. . . “

وی افزود: صدور حکم اعدام و تلاش اعضای شوراهای حل اختلاف و ستاد حقوقی برای ایجاد صلح و سازش نیز در کاهش تعداد زندانیان اساسی و موثر بوده است.

وی در تیرماه تعداد زندانیان جرایم غیرعمد در کشور را سه هزار نفر اعلام کرد و اذعان داشت: استان اصفهان از نظر آزادی رتبه اول کشور را دارد.

وی یادآور شد: اکثر زندانیان به دلیل چک، مهریه و بدهی در زندان هستند و تعداد کمتر از 50 نفر نیز به دلیل دیه زندانی شده اند.

رئیس هیئت مدیره ستاد مردمی رسیدگی به امور دیه کشور خاطرنشان کرد: تلاش برای کاهش جمعیت کیفری و کمک به خانواده های زندانیان از اهمیت و جایگاه ویژه ای برخوردار است.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا