عمومی

با رقیب ترامپ بیشتر آشنا شوید

هفتاد و شش ساله ، سیاستمدار دموکراتیک ، جو بایدن رسماً به عنوان نامزد ریاست جمهوری این حزب معرفی می شود. بایدن ، که در انتخابات سال 2008 بازی کرد اما نامزدی نکرد ، توسط رقیب خود باراک اوباما شکست خورد و چهار سال بعد اولین رئیس جمهور سیاه پوست شد. ایالات متحده مجدداً انتخاب شد و بدین ترتیب بایدن را محدود کرد.

بایدن ، دانش آموخته دانشکده حقوق ، مدتی قبل از ورود به سیاست به عنوان وکیل کار می کرد. وی پنجمین سناتور جوان در تاریخ ایالات متحده و همچنین طولانی ترین سناتور خدمت در دلاور بود. در سال 2017 ، اوباما بایدن را با مدال آزادی تجلیل کرد و دو سال بعد نیز این اعتماد به نفس را داشت که دوباره در سال 2020 برای رئیس جمهور نامزد شود.

جو بایدن در مقدماتی دموکرات نیز رقیبان قدرتمندی همچون الیزابت وارن و برنی سندرز داشت ، اما وارن سرانجام به دلیل عدم موفقیت در کسب آرای ایالتی ، این کارزار را متوقف کرد. ساندرز همچنین حمایت خود از بایدن را اعلام کرد ، تلاش کرد رای او را تقویت کند و شانس دموکرات ها را برای اخراج ترامپ افزایش دهد.

یک سیاستمدار طبقه کارگر

بایدن متولد سال 1942 ، قبل از آنكه به یكی از بالاترین مقامات سیاسی مرتفع در ایالات متحده تبدیل شود ، در شهر طبقه كارگر اسكراتون ، پنسیلوانیا بزرگ شد. وظیفه پدرش تمیز کردن اجاق ها و فروش ماشین های دست دوم بود. جو بایدن معتقد است که او “والدین ، ​​سرسختی و پشتکار” را از والدینش آموخته است. او به یاد می آورد که پدرش همیشه می گفت: “مردی سپاسگزار نیست که چندین بار افتاده است. اینقدر سریع از زمین خارج می شود. وی همچنین به یاد می آورد كه وقتی یكی از بچه های بزرگتر این محله او را مورد ضرب و شتم قرار داد و او با روحیه بد به خانه برگشت ، مادرش به او گفت ، “دماغهای خونین خود را كتك بزن و آنها را مالش ده تا فردا بتوانی در خیابان قدم بزنید.”

جو بایدن در کودکی خنجر زد و مورد تمسخر همسالان خود قرار گرفت ، اما وی با خواندن قطعات ادبی طولانی و طولانی در مقابل آینه ، توانست این مشکل را بر طرف کند. وی در کلاس خصوصی نهم تا دوازدهم در مدرسه خصوصی آکادمی Archimedes ، تمیز کردن پنجره های این مدرسه و برداشت علفهای هرز از باغ مدرسه برای کمک به پرداخت شهریه والدینش حضور یافت.

سال دانشگاه و ازدواج

در سال 1961 ، بایدن از دبیرستان فارغ التحصیل شد و به دانشگاه دلاور رفت و در آنجا به تحصیل تاریخ و علوم سیاسی پرداخت. اگرچه خودش اعتراف کرد که دو سال اول خود را در فوتبال گذراند ، در مهمانی و دوست داشتن با دختران ، اما از سال 1961 جان اف کندی بود. کندی رئیس جمهور شد و به سیاست بسیار علاقه مند بود.

طی یک استراحت بهاری ، بایدن با نیلیا هانتر ، دانشجوی دانشگاه سیراکوز آشنا شد و برای لحظه ای عاشق او شد. وی با تشویق و حمایت ، تحصیلات خود را جدی تر دنبال کرد و پس از فارغ التحصیلی از دانشگاه دلاور در سال 1965 ، وارد دانشکده حقوق در دانشگاه سیراکوز شد و یک سال بعد با نیلیا ازدواج کرد.

در دوران تحصیل ، او دانشجوی میانسال بود که یک بار در سال اول کالج به دلیل عدم مراجعه به منبع در مقاله ای که به عنوان سرقت ادبی خوانده می شد ، رد شد. اگرچه او ادعا كرد كه این غیر عمدی است ، اما همین سابقه او را در انتخابات ریاست جمهوری سال 1988 گرفت و او را مجبور به استعفا كرد.

کریسمس 1972 یک فاجعه بزرگ برای بایدن بود. وقتی همسر و سه فرزندش برای خرید یک درخت کریسمس رفتند ، همسر و دخترش در یک تصادف رانندگی کشته شدند و دو پسرش به شدت مجروح شدند. فاجعه ای که او را از زندگی دور کرد و باعث شد او به فکر خودکشی باشد. اما با حمایت خانواده اش ، او به زندگی عادی بازگشت و پنج سال بعد دوباره ازدواج کرد تا صاحب یک دختر شود.

آغاز مسیر سیاسی

پس از فارغ التحصیلی از دانشکده حقوق در سال 1968 ، بایدن به زادگاه خود بازگشت تا برای یک شرکت حقوقی کار کند. وی همچنین عضو فعال حزب دموکرات شد و در سال 1970 به عنوان شورای شهر نیویورک انتخاب شد. او همچنین یک سال بعد موسسه حقوقی خود را تأسیس کرد. بایدن همزمان با شغل روزمره خود ، پدر سه فرزند بود که در سالهای 1969 ، 1970 و 1971 به دنیا آمد. “او گفت:” همه چیز سریعتر از آنچه انتظار داشتم اتفاق افتاد. “

در سال 1972 ، حزب دموکراتیک دلاور از بیدن بیست ساله خواست تا در زمان حضور وی در جمهوریخواه محبوب سنا نامزد شود. مبارزات انتخاباتی بایدن توسط یک خانواده اداره می شد ، که توسط خواهرش اداره می شد و توسط والدینش تبلیغ می شد. هیچ کس به پیروزی خود امیدوار نبود ، اما او در رقابت نزدیک پیروز انتخابات شد و به عنوان پنجمین سناتور جوان تاریخ آمریکا وارد سنا شد.

سال گذشته

وی از سال 1973 تا 2009 به عنوان سناتور مشغول به کار بود. در این مدت ، بایدن به عنوان یک کارشناس برجسته سیاست خارجی شناخته شد و چندین سال به عنوان رئیس کمیته امور خارجه سنا فعالیت کرد. مواضع سیاست خارجی وی شامل دفاع از استراتژی تحریم تسلیحاتی شوروی ، پشتیبانی از صلح و ثبات در بالکان ، گسترش ناتو در اتحاد جماهیر شوروی سابق و مخالفان جنگ اول خلیج فارس است. در سالهای بعد ، وی از ایالات متحده خواست كه در قتل عام Darfur مداخله كنند و علیه دولت جورج دبلیو بوش در جنگ عراق ، به ویژه افزایش سربازان آمریكا در عراق در 2007 ، موضع بگیرند.

بایدن جوان با رئیس جمهور وقت جیمی کارتر

در کنار سیاست های خارجی ، بایدن از قوانین سختگیرانه جنایی دفاع می کرد. در سال 1978 ، شکست نامزد دیوان عالی کشور تا حد زیادی به پذیرش شدید وی از بایدن ، آن زمان رئیس کمیته قضایی سنا مربوط شد. در سال 1994 ، وی از قانونی برای مقابله با جرایم خشونت آمیز و برنامه اجرای قانون حمایت کرد ، که منجر به اضافه شدن 100000 افسر پلیس و افزایش قابل توجه در بسیاری از جرایم شد.

تلاشی ناموفق برای ریاست جمهوری

در سال 1987 ، بایدن ، که خود را به عنوان یکی از برجسته ترین قانونگذاران دموکراتیک واشنگتن تأسیس کرده بود ، تصمیم به کاندیداتوری برای ریاست جمهوری گرفت. اما وقتی در بخشی از سخنان وی سرقت ادبی فاش شد ، وی از کارزار انتخاباتی حزب دموکرات کنار رفت. بایدن در طول مبارزات انتخاباتی خود از سردردهای شدید رنج می برد ، و اندکی پس از استعفا ، پزشکان او را با دو مورد آنوریسم در مغز تشخیص دادند که می تواند زندگی او را تهدید کند. بنابراین او به جراحان تسلیم شد. عوارض ناشی از جراحی مغز منجر به لخته شدن خون در ریه ها شد و وی را مجبور به جراحی دیگری نمود. سرانجام ، بایدن پس از طی یک دوره هفتگی معالجه ، به مجلس سنا بازگشت.

در سال 2007 ، 20 سال پس از اولین انتخابات ناموفق ریاست جمهوری ، بایدن تصمیم گرفت كه دوباره انتخابات كند. علی رغم سالها تجربه در مجلس سنا ، وی نتوانست شانس مقابل هیلاری کلینتون و باراک اوباما را تحمل کند ، سرانجام پس از کسب زیر 1 درصد آرا در حزب انتخاباتی ایالت آیووا بازنشسته شد. چند ماه بعد ، اوباما در رقابت نزدیک با هیلاری کلینتون برای مقدماتی دموکرات ها ، بایدن را به عنوان همبسته خود انتخاب کرد.

بایدن به همراه همسر و فرزندانش در انتخابات ریاست جمهوری سال 1988

این نیش که ریشه در طبقه کارگر داشت ، به مبارزات انتخاباتی اوباما کمک کرد تا پیام بازسازی اقتصادی را برای کارگران طبقه کارگر که در ایالت هایی مانند اوهایو و پنسیلوانیا بسیار مهم بودند ، ارسال کند. در 2 نوامبر 2008 ، اوباما و بایدن به رقبای جمهوریخواه خود ، جان مک کین ، ارشد آریزونا و سارا پالین ، فرماندار آلاسکا فشار آوردند. در ژانویه 2009 ، اوباما به عنوان چهلم رئیس جمهور ایالات متحده سوگند یاد کرد و بایدن بیست و چهارمین معاون رئیس جمهور شد.

در حالی که بایدن غالباً به عنوان حامی پشتیبانی رئیس جمهور خدمت می کرد ، وی به تدوین سیاست فدرال برای عراق و افغانستان کمک می کرد. در سال 2010 ، او از روابط محکم خود در مجلس سنا استفاده کرد تا به پیمان منع گسترش سلاح های هسته ای بین ایالات متحده و روسیه کمک کند.

دور دوم و انتخاب مجدد

در جریان انتخابات 2012 ، اوباما و بایدن با میت رامنی ، نامزد سابق جمهوریخواه برای فرماندار ماساچوست دیدار کردند. اوباما در انتخابات 2012 رامنی را شکست داد و بایدن را به عنوان معاون خود منصوب کرد. یک سال بعد بود که بایدن نشان داد که معاون رئیس جمهور چقدر می تواند مؤثر باشد. وی در دستیابی به توافق بین دو طرف برای افزایش مالیات و کاهش هزینه ها برای غلبه بر بحرانی که اقتصاد آمریکا را در سال 2013 گرفتار کرد ، مؤثر بوده است.

در این دوره بود که بایدن پیشگام قانون اسلحه در ایالات متحده شد. پس از اینکه در دبیرستان در کانکتیکات به ضرب گلوله کشته شد ، به وی مامور شد که یک کارگروه ویژه برقرار کند. بایدن به اوباما راهکارهایی را برای کاهش خشونت های مسلحانه در کشور ارائه داد. وی علاوه بر توصیه های معمول خود ، در تدوین 19 اقداماتی که رئیس جمهور می تواند با کمک اختیارات اجرایی خود انجام دهد ، کمک کرد.

بعد از کاخ سفید

در ژانویه سال 2017 ، اوباما بایدن مدال ریاست جمهوری آزادی ، بالاترین جایزه شهروندی در ایالات متحده را به دست آورد. اوباما بایدن را “بهترین معاون رئیس جمهور” و “شیر در تاریخ آمریکا” خواند و گفت که بایدن “بخاطر ایمان به هموطنان آمریکایی اش ، به خاطر عشق به کشورش و یک عمر خدمتی که برای نسل ها ماندگار خواهد شد” دریافت می کند. نشان مورد تقدیر قرار می گیرد.

همانطور که وعده داده شد ، بایدن پس از استعفا ساکت نماند و گاه و بیگاه درباره جانشین اوباما ، دونالد ترامپ اظهار نظر می کرد. وی در موضع تند و تیز در سال 2017 ، این مسئله را روشن كرد كه ترامپ “حكومت را نمی فهمد” و به دلیل حمایت از گروه های ناسیونالیست سفیدپوست ، کاخ سفید را بی اعتبار می کند.

کمپین 2020

بایدن از 25 آوریل 2019 رسماً در این مسابقه شرکت کرده است و در یک پیام ویدئویی با اشاره به تلاش های ترامپ برای متحد کردن مردم در هر دو طرف درگیری ویرجینیا 2017 ، وی گفت: “این تهدیدی برای ملت ماست که هیچ کس تهدیدی در زندگی من است. “من دیده نشدم.”

اگرچه او در رأس اکثر نظرسنجی ها قرار داشت ، کاندیداتوری وی به سرعت معیار حزب دموکرات شد که پایه و اساس مترقی دارد. بایدن که در معرفی مباحث خود را برای معرفی خود به عنوان یک مرد میانسال متمرکز کرده بود ، قبل از اینکه فرصتی برای تغییر موضع خود بخشد ، به دلیل حمایت قبلی خود از قانون منع سقط جنین به شدت مورد انتقاد قرار گرفت. اما وی پس از بحث در مورد درک دقیق خود از سیاست خارجی و پیوند اقدامات خود با دستاوردهای اوباما ، از جمله برجام ، بهتر عمل کرد.

در سپتامبر 2019 ، با این حال ، او فاش کرد که ترامپ بر دولت اوکراین فشار آورده است تا در مورد بایددن و پسرش تحقیق کند ، موضوع دیگر مربوط به روابط قبلی Biden با یک شرکت انرژی اوکراین و تلاش Biden برای شلیک وکالت در همان زمان. در سخنرانی ، بایدن اقدامات رئیس جمهور را “سوء استفاده از قدرت” خواند و گفت اگر ترامپ با مجلس نمایندگان همکاری نکند ، از پیگیری وی حمایت خواهد کرد. این موضوع توسط نانسی پلوسی (رئیس مجلس نمایندگان) در روزی که روند جعل جعل صورت گرفت ، تشدید شد.

پس از آن که جلسه استیضاح ترامپ با تبرئه شدن وی در 5 فوریه 2020 به پایان رسید ، بایدن در انتخابات میان دوره ای آیووا و پنجم در نیوهمپشایر در رتبه چهارم قرار گرفت. اما اندکی بعد ، با یک پیروزی قاطع در کارولینای جنوبی ، او جای خود را پیدا کرد و به مبارزات انتخاباتی خود ادامه داد ، اکثر رقبا را شکست داد.

یکی دیگر از چالش های بایدن ، ادعاهای مربوط به سوء استفاده جنسی از زنان بود. وی توسط یکی از دستیاران سابق خود به نام تارا رید به تجاوز جنسی متهم شد. رید که حدود یک سال در بیدن به کار رفته بود ، ادعا کرد که در یک روز بهاری در سال 1993 شانه و گردن خود را در مطب وی لمس کرده است به گونه ای که او را اذیت می کند. اگرچه این زن ادعا كرد كه در آن زمان این پرونده را به كارمندان دفتر بایدن گزارش كرده است ، اما گفتند كه آنها چنین گزارشی را دریافت نکرده اند. بایدن همچنین این ادعاها را تکذیب کرد و در مصاحبه ای اخیر گفت که وی هیچ کس از کسی به نام تارا رید یادآوری نکرد.

در گفتگو رو در رو با برنی سندرز ، بایدن قول داد كه زنی را به عنوان معاون خود معرفی كند. با کنار گذاشتن ساندرز از مسابقه ، نام بایدن به عنوان نامزد احتمالی دموکرات ظاهر شد. سرانجام ، وی توانست با به دست آوردن آرای 1،991 دموکرات در ایالت های مختلف ، به مهمترین کاندیدای دموکرات تبدیل شود تا بتواند به قول خودش ، برای ترامپ بجنگد تا “برای پیروزی در نبرد برای روح کشور” باشد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا