عمومی

با ۱۵ دانستنی درباره ذهن انسان آشنا شوید

ذهن انسان یکی از موضوعاتی در جهان هستی است که دانشمندان در دهه های اخیر تنها توانسته اند به بخش کوچکی از قابلیت های آن پی ببرند.

به گزارش یومیر، دیجیرو ادامه داد: مغز همیشه بیشتر از ذهن برای دانشمندان قابل توضیح بوده است و این همان چیزی است که ما را از سایر موجودات متمایز می کند. ذهنی که احساس مسئولیت، پشیمانی، شادی و غم را در ما القا می کند و به ما اجازه می دهد تا در زندگی تصمیمات متفاوتی بگیریم.

به همین دلیل در این مقاله شما را با 15 واقعیت در مورد ذهنتان همراهی می کنیم.

بسیاری از فیلسوفان معتقدند که مغز ذهن را آشکار می کند و ذهن حالت آگاهی درونی است.

عقل گرایان مانند افلاطون معتقدند که ذهن از طریق فکر و استدلال به دانش می رسد، اما تجربه گرایان مانند ارسطو معتقدند که ذهن از طریق تجربه دانش به دست می آورد.

دانشمندان مطمئن نیستند که آیا حیوانات یا حتی ماشین های ساخته شده توسط انسان می توانند ذهن داشته باشند یا خیر.

4. دانشمندان بر این باورند که ذهن انسان اساساً از طریق انتخاب جنسی اجداد ما تکامل یافته است، همانطور که دم طاووس به این شکل تکامل یافته است.

5. اکثر دانشمندان بر این باورند که نواختن موسیقی کلاسیک تأثیر محسوسی در افزایش قدرت ذهن نوزادان ندارد، اما در عین حال کودکانی که نواختن ساز را یاد می‌گیرند می‌توانند توانایی‌های ذهنی خود را بیشتر از کودکانی که نمی‌دانند رشد دهند. نحوه نواختن ساز

6. بودا ذهن را پر از میمون های مستی توصیف می کند که به این طرف و آن طرف می پرند، جیغ می زنند و مدام صحبت می کنند. به گفته بودا، ترس یک میمون خاص است که صدای بلندی دارد. بودا همچنین مراقبه را راهی برای اهلی کردن میمون‌های مست می‌داند.

7. NSF تخمین می زند که ذهن انسان در روز 12000 تا 50000 فکر تولید می کند که بستگی به این دارد که فرد چقدر متفکر است. بیشتر این افکار مربوط به محیط اجتماعی و خودمان است.

8. روانشناسان بیان کرده اند که زمان در ذهن افرادی که تمایل به خودکشی دارند آرامتر به نظر می رسد.

9. وقتی خاطره ای را به یاد می آوریم، در واقع آخرین باری را که خاطره را به یاد آوردیم، به یاد می آوریم!

10. سیا پروژه ای برای آزمایش کنترل فکر با استفاده از LSD ساخته بود. حتی سعی کردند با استفاده از این دارو حافظه ماموران سیا را به طور کامل پاک کنند!

۱۱-محققان معتقدند ذهن یک سری خاطرات از خودش را فراموش می کند تا غرق نشود، سریعتر فکر کند، راحتتر اطلاعات جدید را جذب کند و از مشکلات عاطفی جلوگیری کند!

12. بیش از 100 دانشمند ثابت کرده اند که 50 درصد جرایم ناشی از عوامل ژنتیکی است و عوامل محیطی مانند تربیت، فقر و تبعیض عامل 50 درصد دیگر است.

13. میانگین زمان فراموش کردن یک عشق 17 ماه و 26 روز است!

14. وقتی خسته یا گرسنه هستید، نه گفتن یا داشتن هدف مشخص برای شما سخت تر می شود.

15. ذهن انسان بین 30 تا 70 درصد مواقع برای خودش سرگردان است!

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا