عمومی

باید مراقب شوک حاصل از حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی باشیم

با توجه به پایگاه اطلاع رسانی یومیر ،

عبدالناصر همتی در حاشیه جلسه روز یکشنبه کمیته 90 مجلس ، در پاسخ به س questionالی در مورد تخصیص 4200 تومان گفت: “مجلس شورای اسلامی هرچه در این زمینه داشته باشد ، ما آن را اجرا خواهیم کرد. آگاه شده است. ” از نظر حرفه ای 4200 تومان قبول نمی کنم.

رئیس کل بانک مرکزی افزود: دولت در شرایطی که کشور به دلیل تحریم های سنگین و بی سابقه دچار افزایش شدید نرخ ارز شده بود ، چاره ای جز اختصاص 4200 تومان برای تهیه کالاهای اساسی و دارویی به مردم و کنترل قیمت ها نداشت. خیلی خوب کار کرد.

همتی تأکید کرد: اگر مجلس بخواهد همان ارزی را که به خوبی اجرا و توزیع نمی شود تغییر دهد ، مطمئناً بر قیمت کالاها تأثیر می گذارد و باید با حذف ارز یارانه ای به نوعی جبران شود. بنابراین ، این یک تصمیم مضاعف است زیرا ارز 4200 تومانی از یک سو به مردم کمک کرده و از سوی دیگر رانت هایی با اجرای نادرست ایجاد کرده است.

رئیس کل بانک مرکزی ادامه داد: امیدواریم با حمایت دولت و مجلس بتوانیم مشکل ارز یارانه ای را اصلاح کنیم و به سمت نرخ ارز واحد برویم ، من اعتقادی به ارز چند نرخی ندارم اما اکنون باید مراقب شوک باشیم. ” از حذف ارز یارانه ای در جامعه خودداری کنید و اقدامات لازم را انجام دهید تا اتفاقی نیفتد.

همتی در پاسخ به سوالی در مورد میزان مطالبات طرف های خارجی به ویژه هند ، عراق و کره جنوبی گفت: “ما هیچ تقاضایی از هند نداریم ، ما خواسته هایی از کره جنوبی و عراق داریم که با آنها مذاکره می کنیم تا بتوانیم آنها را آزاد کنیم. خواسته های ما “

من فردا با هیئت کره دیدار خواهم کرد

وی گفت: “روند فعلی بهتر می شود.” وی افزود: “سرانجام ، این حق طبیعی ما است كه از حق خود استفاده كنیم و تاكنون آنها به ما اجازه عقب نشینی غیرقانونی را نداده اند. البته این به دلیل فشار آمریكا است و اگر خدا بخواهد ، فشار آمریكا است.” زمین نخورید

استاندار در مورد دیدار با هیئت کره جنوبی نیز گفت: هیئت کره وارد ایران شده است و من فردا با آنها دیدار خواهم کرد.

همتی با اشاره به میزان مطالبات کشورمان از کره جنوبی گفت: این مطالبات سپرده های بانک مرکزی است و حدود 7 میلیارد دلار است.

دکمه بازگشت به بالا