فرهنگ و هنر

انتقاد تند بخشدار مرکزی مینودشت از میراث فرهنگی و بنیاد مسکن/ بلاتکلیفی مادر شهید در منزل بی آب

یومیر/ گلستان بخشدار مرکزی مینودشت ضمن انتقاد از عدم تعهدات قانونی صندوق مسکن در آسفالت معابر این منطقه، از بلاتکلیفی خانواده شهید لنگری به دلیل عدم پاسخگویی مناسب میراث فرهنگی نیز انتقاد کرد.

بهمن ممشالی در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت دهه مبارک فجر با بیان اینکه انقلاب اسلامی برکات زیادی برای مردم عزیز ما داشته است، اظهار داشت: اکنون پس از گذشت 43 سال از انقلاب اسلامی هر روز شاهد هستیم توسعه عمران و آبادانی روستاها در سراسر کشور به ویژه بخش مرکزی شهرستان مینودشت هستم.

وی با اشاره به اینکه در ابتدای سال طی مراسمی با حضور برخی از مسئولان شهرستان و استان، عملیات اجرایی پروژه های بخش مرکزی مینودشت بررسی شد، افزود: بخش مرکزی مینودشت دارای 43 روستا است. ، اما 58 روستا. پروژه هایی با اعتباری بالغ بر 35 میلیارد و 343 میلیون ریال برای این بخش تعریف شده است.

بخشدار مرکزی مینودشت با بیان اینکه از این تعداد 11 پروژه در هفته توسط دولت افتتاح و 42 پروژه در دهه فجر به بهره برداری می رسد، خاطرنشان کرد: برگزاری انتخابات و برقراری امنیت را دو وظیفه مهم خود می دانم. . ششمین دوره در مناطق شهری و روستایی 397 نامزد بوده که نسبت به دوره قبل 10 درصد افزایش داشته است.

ممشلی به موضوع برقراری امنیت در قسمت مرکزی اشاره کرد و افزود: با توجه به طرح رفع زندان قضایی و کاهش سرقت، 70 درصد روستاهای محور مرکزی مینودشت با اعتباری به دوربین مرکزی مجهز شدند. 4 میلیارد و 852 میلیون ریال.

عدم ایفای تعهدات صندوق مسکن در بافت مرکزی مینودشت

وی در ادامه تاکید کرد: زمینی به مساحت یک هزار متر مربع با اعتباری بالغ بر 2 میلیارد و 600 میلیون ریال در دهه فجر امسال در روستای دروک که هیچگونه ساخت و ساز نشده است به بهره برداری می رسد. پروژه در این 43 سال انجام شد. : از زمان شیوع کرونا ویژه برنامه‌هایی در بخش مرکزی مینودشت برگزار شد که اولین جشنواره مقاله نویسی در رده سنی زیر 16 سال برای اولین بار در کشور در بخش مرکزی مینودشت برگزار شد.

فرماندار بخش مرکزی مینودشت با انتقاد از تلاش صندوق مسکن در این حوزه خاطرنشان کرد: صندوق مسکن با وجود دریافت پول از روستاها تاکنون 3000 متر از تعهدات خود را برای اجرای آسفالت روستاهای بخش مرکزی انجام نداده است.

ممشلی در این خصوص به روستای تیغ زمین اشاره کرد و افزود: در روستای تیغ زمین نیز صندوق مسکن قول تکمیل آسفالت این روستا را در تیرماه سال 1400 داده بود که تاکنون این امر محقق نشده است.

بلاتکلیفی مادر شهید در خانه بدون امکانات روی تپه

وی با بیان اینکه جشنواره پاییز هزار رنگ با موضوع عکاسی از طبیعت منطقه برای اولین بار در شهرستان مینودشت با هدف دمیدن جانی تازه به جامعه برگزار شد، افزود: وضعیت آب در کرونا مطابق با استانداردهای جهانی رعایت شد. پروتکل های بهداشتی روستای القجر و در همان روز 63 اصله درخت به نیت 63 سال از عمر پربرکت شهید سلیمانی در این روستا کاشته شد.

ممشلی به وضعیت نامطلوب منزل مادر شهید لنگری اشاره کرد و گفت: خانه مادر شهید لنگری واقع در تپه قدیمی روستای بازگیر و میراث فرهنگی که از سال 78 اقدام به کاوش در این تپه کرده است، اجازه ساخت و نصب آب منازل را داد. سینی ارائه نمی دهد.

وی با بیان اینکه علیرغم حضور معاون گردشگری در شهرستان و بازدید از تپه، اما مشکل اهالی این تپه حل نمی شود، افزود: برای ارائه میراث فرهنگی یا اراضی به ساکنان این تپه یا در. حداقل پروانه لوله کشی آب برای این خانواده ها حک شود. که به خصوص در فصل تابستان با مشکلات زیادی مواجه است.
انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا