فرهنگ و هنر

پیام‌هایی برای درگذشت مادر ژاپنی شهید محمد بابایی

رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی و رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی در پیام های جداگانه ای درگذشت مادر ژاپنی شهید محمد بابایی را تسلیت گفتند.

به گزارش یومیر، علیرضا مختارپور، رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی در پیامی درگذشت صبا بابایی، مادر ژاپنی شهید محمد بابایی را تسلیت گفت.

متن پیام به شرح زیر است:

«ما در پیشگاه خدا هستیم و به سوی او باز می‌گردیم

ظهر امروز جمعه 10 جولای 1401 وجود پاک و کمال گرا کونیکو یامامورا – سبا بابایی – در طول حیات طیبه خود و پس از 83 سال تلاش وفادارانه برای انتشار ندای توحید و عدالت و صلح و مبارزه با همه مظاهر باطل. به آخر و روحش رسید. مادر شهید محمد بابایی به دنیایی پیوست که همسر مامان و پسر شهیدش پیش از او به آن پیوسته بودند.

زندگی ایمانی صفاس و کونیکو [=دختر وطن] این نشان داد که کشور اصلی همه جویندگان حقوق بسیار گسترده تر و عمیق تر از محیط جغرافیایی محدود است.
اینجا وطن مصر، عراق و سوریه نیست
این وطن شهری است که نامی ندارد
سرزمین کونیکو سرزمین ایمان و آرامش معنوی بود.
اکنون این مهاجر از سرزمین خورشید به خاستگاه نورانی هستی پیوسته است.
درگذشت این مادر شهید را به خانواده محترم ایشان و به تمامی ساکنان سرزمین بزرگ ایمان در سراسر جهان تسلیت می گویم.
امیدوارم عاقبت همه کسانی که نور طلب هستند به حضور خداوند منتهی شود.

مهدی دادمان رئیس حوزه هنری با صدور پیامی درگذشت سبای بابایی (یونیکو یامامورا) را تسلیت گفت.

متن پیام تسلیت محمدمهدی دادمان به شرح زیر است:
«ما در پیشگاه خدا هستیم و به سوی او باز می‌گردیم
امروز روح مادر منورمان خانم سبای بابایی (یونیکو یامامورا) به رحمت ایزدی پیوست و در جوار فرزند شهیدش به آرامش ابدی رسید.
آنها در واقع مصداق آیه شریفه «الذین آمنوا و هجرت و جهاد در راه خدا با مال و جانشان، بالاترین درجه نزد خداست و آنها رستگاران» در زمان ما بودند و حضورشان. و هستی بر جریانات فرهنگی دو کشور ایران و ژاپن تأثیر ثمربخشی داشت. روحیه خستگی ناپذیر و مسلک حقیر و اعتقاد راسخ ایشان به اسلام عزیز و انقلاب کبیر خمینی (ره) آنچه در ذهن این مادر شهید بزرگوار باقی مانده است. به شدت خواهد درخشید.
از فراز و نشیب زندگی زمینی این بانوی بزرگ، کتاب «مهاجر سرمعین آفتاب» باقی مانده است. این کتاب مطمئناً رسالت بزرگی در انتشار زندگی عجیب و اصیل او خواهد داشت.
اینجانب ضمن عرض تسلیت به روح فرزند شهیدش و همچنین همسر بزرگوارش، این ضایعه را به محضر رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله العالی)، خانواده محترم ایشان و اهالی فرهنگ و ادب تسلیت عرض می نمایم.
روحشان قرین رحمت الهی باد.”

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا