عمومی

انتقاد از وضعیت عمران شهری خرم‌آباد – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین، حجت الاسلام سید احمدرضا شاهرخی روز سه شنبه در دیدار با اعضای شورای اسلامی شهر خرم آباد در سخنانی با تاکید بر اینکه امام علی (ع)در باره) یکی از ویژگیهای مؤمنان و پرهیزگاران این است که خداوند در نظر آنها بزرگ و غیر خدا در نظر آنها کوچک است.

با اشاره به 20 ژوئن و دکتر. شهادت چمران گفت: او یک شخصیت علمی بود که از معتبرترین دانشگاه جهان فارغ التحصیل شد. تحصیلات رفاه و آسایش زندگی برای او فراهم شد، اما حقیقت بندگی او را مجبور به مهاجرت از این سرزمین به مصر، لبنان و ایران کرد و در ایران در حلقه مطیع امام فقید قرار گرفت و در دهلایه هنگام شهادت.

نماینده ولی فقیه لرستان که بر ضرورت تکلیف تاکید کرد، گفت: در این راستا موضوع اصلی همه کار ما این است که خداوند در نظر ما بزرگ است، جز اینکه خداوند در نظر ما کوچک است، در این مورد همه مشکلات حل خواهد شد.

لزوم همکاری با مدیریت شهری

حجت الاسلام شاهرخی در ادامه سخنان خود با اشاره به تلاش های شورای شهر و شهرداری بیان کرد: سابقه شهرداری در خرم آباد به یک قرن می رسد، البته در ابتدای فعالیت شهرداری خدمات شهرداری به دو محله بزرگ خرم آباد با گسترش محدود می شد. این خدمات از نظر کمیت و کیفیت در شهر گسترش یافته و گسترش یافته است.

وی با اشاره به حوزه های مختلف فعالیت شهرداری ادامه داد: در قانون اساسی 34 ماده و 9 تبصره به شورای اسلامی شهرها اختصاص یافته است.

نماينده مديرعامل در لرستان با تاكيد بر اينكه اين وظايف وظايف سخت و سنگيني است، از سوي ديگر احساس مسئوليت نسبت به محله بايد مدنظر همه مردم باشد و شهر را خانه خود بدانيم، مشاركت با هم داشته باشيم. شهرداری ها در توسعه شهر.

حجت الاسلام شاهرخی بر همکاری با مدیریت شهری تاکید کرد و گفت: در صورت عدم تحقق عوارض، مدیریت شهری میسر نمی شود و در دیدار با رهبران و خطبه های نماز جمعه بر لزوم پرداخت عوارض شهرداری تاکید کرده ام.

هویت شهر را فدای هیچ مشکلی نکنیم

وی در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به لرستان و تاریخ و تمدن شهر خرم آباد افزود: بر اساس کاوش های انجام شده، لرستان یکی از نخستین زیستگاه های بشر، آثار باستانی مانند بهشت ​​است. الافلاکپل شکسته، گرداب، سنگ کتیبه و … داستان و تمدن لرستان و شهر خرم آباد را روایت می کند.

نماینده ولی فقیه در لرستان با تاکید بر اینکه با گذشت تاریخ حوادثی در مرکز استان رخ داد که به این مجموعه ها آسیب وارد کرد، اظهار داشت:

حجت الاسلام شاهرخی با اشاره به ظرفیت های طبیعی و تاریخی خرم آباد گفت: در صورت آگاهی از این ظرفیت ها شاهد ارتقای فرهنگی در خرم آباد خواهیم بود که انتظار می رود شورای اسلامی شهر خرم آباد و شهرداری به اساسنامه و قوانین نگاه کنند. این کار را با گذشته انجام دهید و برنامه های آینده را به عنوان یک کل ببینید.

وی با تاکید بر اینکه نباید هویت شهر را فدای برخی مسائل کنیم، گفت: برای آنچه که به هویت و هویت شهر مربوط می شود باید پلاکی در نظر گرفته شود تا هیچکس جرات هیچ اقدامی را نداشته باشد.

نماینده ولی فقیه لرستان تصریح کرد: در کارهای در حال اجرا نگاه کنید، به آینده نگاه کنید.

اعتماد عمومی باید جلب شود

حجت الاسلام شاهرخی در ادامه سخنان خود با تاکید بر اینکه طبق آمار یک هزار و 300 شهرداری در سراسر کشور وجود دارد و تعداد افراد شاغل در شهرداری ها حدود 300 هزار نفر است. در شوراهای اسلامی شهرها و روستاها در کشور ایجاد شده است.

وی تجمع شهرداری ها، دهیاری ها، شوراهای اسلامی شهر و روستا به عنوان متولیان خدمات عمومی و مدیریت بخشی از امور شهری و روستایی را تا حدی در خدمت رسانی موثر دانست که موجب رفاه و آسایش مردم شود. ارتقای اعتماد و سرمایه اجتماعی مردم در شورای اسلامی شهر و شهرداری که طی سالیان متمادی آسیب دیده است.

نماینده ولی فقیه لرستان بر لزوم شناسایی این آسیب ها تاکید کرد و گفت: همچنین باید کاستی ها و خلأهایی که باعث این آسیب ها، عدم اعتماد و رضایتمندی در بین مردم شده را برطرف کنیم.

حجت الاسلام شاهرخی با تاکید بر اینکه جلب رضایت مردم یک اصل اساسی در همه سازمان ها و ادارات است، افزود: رضایت و اعتماد مردم آسیب دیده و شهرداران و شوراهای اسلامی شهرها باید کار و خدمت دوگانه خود را وقف مردم و گذشتگان کنند. برای جبران.

شوراها حق دخالت در عزل و نصب شهرداری ها را ندارند

وی در بخشی دیگر از سخنان خود با بیان اینکه بر اساس تبصره یک ماده 82 قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شورای اسلامی کشور و انتخاب شهرداران، شوراها و بستگان درجه یک آنان حق برای معامله با شهرداری ها، سازمان ها و شرکت ها که ندارند، افزود: انعقاد هر نوع قرارداد با آنها ممنوع است، در غیر این صورت باید پرونده به ذیصلاح ارسال شود در حالی که قرارداد لغو شده و شورا از آن محروم است. عضویت مسئولین.

نماینده مردم لرستان با اشاره به اینکه بر اساس ماده 82 این قانون، شورایاران حق دخالت در نصب و عزل کارکنان شهرداری ها، شرکت ها یا موسسات تابعه را ندارند، گفت: تخصیص مسئولیت اجرایی، عضو هیئت مدیره. یا اعضای شورای مدیر عامل در دهیاری ها، شهرداری ها، مشاغل و سازمان های تابعه ممنوع است.

حجت الاسلام شاهرخی با تاکید بر اینکه شرکت در مزایده، مناقصه شهرداری ها و ادارات دولتی اعضای شورای شهر به طور مستقیم و غیرمستقیم جرم است، ادامه داد: برای شورایاری ها حرام است.

وی گفت: بر اساس رسیدگی به تخلفات، عمده تخلفات شوراها شامل تخلفات ساختمانی، دخالت در کمیسیون ماده 100 و مزایده، سوء استفاده از اطلاعات تفصیلی برنامه ریزی، دریافت حقوق یا پاداش از شهرداری ها است.

لزوم پرهیز از مشاوره فراقانونی

نماینده ولی فقیه در لرستان با تاکید بر داشتن نگرش منصفانه و لازم در حوزه خدمات رسانی در نقاط مختلف شهر گفت: شناسایی مشکلات، معضلات و آسیب ها در شهرداری و همچنین تلاش برای یافتن راهکار مناسب. برای حل آنها، پرهیز از هرگونه نگرش و اقدام سیاسی قومی و محلی در خدمت رسانی به مردم، توجه به بهداشت و ارتقای سطح سلامت اداری در شهرداری ها و … مورد توجه قرار گیرد.

حجت الاسلام شاهرخی با تاکید بر پرهیز از توصیه های فراقانونی در شهرداری ها و شوراهای اسلامی شهر و روستا گفت: همچنین این نهادها باید به تعهدات خود عمل کنند. شوراها و شهرداری‌ها عمداً چنین مسئولیتی را بر عهده گرفته‌اند، زیرا می‌دانند در شهری در چنین وضعیتی قرار دارند و متعهد به ایجاد اصلاحات و تحول در شهر هستند.

وی گفت: در چندین دوره شوراها و شهرداری ها به جایی رسیده ایم که صدها نیروی اضافی به شهرداری ها تحمیل شده است، این امر مطلوبی نیست و همه کسانی که در این وضعیت دست داشته اند در برابر خدا و مردم پاسخگو هستند. “

وضعیت توسعه شهر خرم آباد مساعد نیست

نماینده ولی فقیه در لرستان تاکید کرد: با وجود تلاش های صورت گرفته وضعیت شهر ما مساعد نیست، خود شما نیز بارها در شورا به این موضوع اذعان کرده اید، وضعیت برخی شهرستان های استان تقریبا بهتر از وضعیت خرم آباد، وضعیت شهر خرم آباد باید تغییر کند.

حجت الاسلام شاهرخی بر لزوم حفظ و افزایش فضای سبز، آسفالت خیابان ها و کوچه ها، نوسازی شهری، رسیدگی به حاشیه شهرها، اخذ پلاک درختان، پرداخت حقوق معوق به کارکنان شهرداری تاکید کرد و افزود: در این راستا کارشناسان، کارشناسان و متخصصان باید برای برای حل این مشکلات آیا مردم انتظار دارند بدانند در یک برنامه کوتاه مدت، میان مدت و بلندمدت در بخش های عمرانی، فرهنگی، هنری و اجتماعی شهر چه می شود؟

وی تاکید کرد: نیروها و توصیه های مناسب به شهرداری تحمیل نشود، این پدیده زشت باید در تمام ادارات و شهرداری های ما خاتمه یابد.

خرم آباد چندین دهه با مراکز استان های همجوار فاصله دارد

نماینده ولی فقیه در لرستان بر لزوم همکاری مردم با شهرداری ها، پرداخت عوارض شهرداری توسط سازمان ها و و گفت: موضوع شفافیت و سلامت اداری در شهرداری ها و شوراها مورد توجه قرار گیرد، مردم انتظار فعالیت های عمرانی درخشان را دارند. ، ده ها سال بیشتر با مراکز استان های همجوار فاصله دارد، این فاصله باید توسط شهرداری و شورا کم شود و برنامه ها را در این زمینه منتشر کنند.

حجت الاسلام شاهرخی با اشاره به پرداخت های نامتعارف در شهرداری و شوراهای شهر گفت: پرداخت ها باید شفاف باشد تا به جایگاه اعضا و مجموعه لطمه ای وارد نشود.

وی گفت: شوراها باید در امور فرهنگی، اجتماعی، هنری، ارتقای فرهنگ عمومی و خودشان ظاهر شوند.

وضعیت برج های “دوقلو” جای نگرانی دارد

نماینده مدیریت عالی در لرستان با تاکید بر اینکه وضعیت برج های دوقلو نگران کننده است، گفت: باید وضعیت این پروژه بهتر شود و از این وضعیت خارج شود.

وی با اشاره به افزایش عوارض شهرداری گفت: این امر باید عقلانی و منطقی باشد زیرا مردم نسبت به این موضوع انتقاد و دغدغه دارند.

نماينده مديرعامل در لرستان نيز با انتقاد از وضعيت نظافت در برخي از مناطق شهر گفت: همچنين مشكلات داخل فضاي سبز نيز بايد حل شود زيرا در برخي مناطق اين امر رها شده است.

دکمه بازگشت به بالا