عمومی

انتخابات شوراهای لرستان از نگاه آمار/ ۱۴۸۳ کاندیدا ثبت‌نام کردند – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

خبرگزاری بیشتر – Provinsgruppen: دور ششم انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا همزمان با سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در 19 ژوئن 1400 برگزار می شود.

ثبت نام از نامزدهای ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر از 11 مارس آغاز و در 17 مارس پایان یافت.

نامزدها یا به صورت حضوری در فرمانداران یا غیرحضوری و بصورت آنلاین ثبت می شدند و در نهایت هزار و 483 نفر در ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی در لرستان نامزد شدند.

294 کرسی برای 33 حوزه انتخابیه

سید موسی خادمی استاندار لرستان در مورد اهمیت انتخابات پیش رو گفت: نظام جمهوری اسلامی ایران نظامی دموکراتیک است و سازوکار آن در واقع حاکمیت مردم از طریق انتخابات است.

وی گفت: امیدواریم بتوانیم انتخاباتی پرشور و سالم با حضور گسترده در سراسر کشور و استان لرستان داشته باشیم.

استاندار لرستان گفت: مشارکت مردم در انتخابات بسیار مهم است و نشان دهنده اعتقاد آنها به حاکمیت و دموکراسی است و شرکت در انتخابات نشانه علاقه مستمر است. مندی مردم به سیستم.

خادمی تأکید کرد که مقدمات انتخابات ، از جمله تعداد برگهای رای گیری ، توزیع شعب و زمان رأی گیری به دلیل شرایط کرونا ویروس جیری افکار تاکنون گفته شده است ، مراحل به خوبی انجام شده است و این نشانه مشارکت معنی دار و چشم است آندا آن است به خوبی.

وی گفت: در انتخابات شورای اسلامی شهر 294 کرسی متعلق به استان لرستان در 33 حوزه انتخابیه ، تعداد ثبت نام شده است در مقایسه با دوره قبل رشد چشمگیری داشته است و انتظار می رود که یک انتخاب کاملاً رقابتی و پرشور داشته باشیم.

ثبت نام 1483 داوطلب

محمود .مین رهبر ستاد انتخابات لرستان در سخنانی با اشاره به آخرین آمار ثبت نام کنندگان برای ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی در لرستان گفت: در مجموع هزار و 483 نامزد ثبت نام کرده اند.

وی گفت: 333 نفر در خرم آباد ، 248 نفر در بروجرد ، سلام 154 نفر ، الیگودرز 223 نفر ، دلفان 99 نفر ، آره 68 نفر ، پلدختر 75 نفر ، .ودشت 161 نفر ، آره 45 نفر ، 49 نفر در رومانشی 28 نفر ثبت نام کرده اند

رهبر ستاد انتخابات لرستان گفت: از مجموع ثبت نام کنندگان 164 زن و 1319 مرد هستند.

حضور دانش آموختگان زن را افزایش دهید

.مین وی افزود: این احتمال وجود دارد که به دلیل انصراف برخی از نامزدها این آمار تغییر کند.

وی اظهار داشت: از کل تعداد رأی دهندگان ثبت نام شده در دور پنجم انتخابات شورای اسلامی لرستان ، 8 درصد زن و 92 درصد مرد بودند.

دکمه بازگشت به بالا