استان ها

آمار ردصلاحیت‌ها و انصرافی‌های انتخابات شوراهای شهر در ارومیه

به گزارش یومیر از آذربایجان غربیرسول مقبلی با اعلام خاتمه روند بررسی صلاحیت نامزدهای شورای اسلامی شهرهای هیئت اجرایی گفت: در ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستای ارومیه ، 369 نفر برای 31 کرسی در کاندیدا می شوند شوراهای اسلامی در ارومیه ، نوشین شهر ، سیلوانا ، قوشچی و سرو ثبت شده است.
وی با اشاره به روند بررسی صلاحیت داوطلبان ، افزود: پس از دریافت استعلام از مراجع ذی صلاح قانونی برای کلیه نامزدها ، جلسات منظم هیئت اجرایی جهت بررسی صلاحیت ها تشکیل و سوابق داوطلبان به طور دقیق و مطابق بررسی شد. با این قانون. “نامزدها توسط بیش از 96 درصد نامزدها تأیید شدند و 10 نامزد از انتخابات انصراف دادند.
رئیس کمیته انتخابات شهرستان ارومیه ، با بیان اینکه اسامی نامزدها پس از بررسی توسط هیئت نظارت برای مراحل بعدی به هیئت نظارت شهرستان ارسال شده است ، خاطرنشان کرد: آنها می توانند اعتراض خود را به هیئت نظارت بر انتخابات استان گزارش دهند تا اعتراض آنها می تواند در نظر گرفته شود.
وی اظهار داشت: با رعایت قابلیت اطمینان و حفظ وضعیت داوطلبان ، نتایج بررسی صلاحیت ها توسط استانداری به موقع منتشر می شود ، همانطور که در تقویم انتخابات 28 مه پیش بینی شده است.

48

دکمه بازگشت به بالا