اجتماعی

امکان اعتراض برای دریافت بسته حمایت معیشتی وجود ندارد/مشمولان جامانده تا آخر هفته صبر کنند

سخنگوی برنامه رفاهی وزارت رفاه برای خدمات معیشتی به طور زنده به سوالات اینستاگرام پاسخ داد.

به گزارش یومیر ، حسین میرزایی درباره ارائه بسته های معیشتی به گروه های کم درآمد و با درآمد غیر ثابت گفت: از ابتدای سال تاکنون حمایت های متفاوتی از مشاغل و مشاغل داشته ایم. یک مورد حمایت از یک میلیون تومان بود که اولین بار در سال 1999 انجام شد. بسیاری از شرکت هایی که درآمد ثابتی نداشتند ، مانند بازرگانان ، کارگران فصلی و مشاغل دارای بی ثباتی شغل ، بیشتر تحت تأثیر قرار گرفتند و به حمایت بیشتری نیاز داشتند.

وی افزود: از کارمندان و بازنشستگان حمایت می شد اما هنوز افرادی بدون درآمد ثابت بودند که تحت پوشش بیمه نبودند. تصمیم بر این شد که بر روی افرادی که درآمد پایدار ندارند تمرکز شود.

شناسایی 34 میلیون ایرانی فاقد درآمد ثابت

سخنگوی برنامه رفاه وزارت رفاه برای حمایت از معیشت گفت تصمیمی در پارلمان برای حمایت از زندگی برای 60 میلیون نفر گرفته شده و تصمیماتی در دولت گرفته شده اما در نهایت به ما گفته شد 34 میلیون نفر را شناسایی کنیم. ما شناسایی شده ایم. علی القاعده شرایط و ویژگی هایی را برای انتخاب 34 میلیون نفر که درآمد ثابت ندارند ، داشت.

میرزایی افزود: بنابراین شاخص ها را به روشی تنظیم کردیم که بر اساس پیامی بود که دریافت کردیم. بنابراین ، این 34 میلیون نفر شامل افرادی نیستند که حقوق می گیرند ، درآمد کسب می کنند و یارانه می گیرند. از جمله دریافت کنندگان مشخص شده: خانوارهایی که اعضای آنها حقوق ماهیانه دریافت نمی کنند. کارمندان بخشهای دولتی ، شبه دولتی ، دولتی ، خصوصی و بازنشستگی صندوقهای بازنشستگی که ماهانه بورسیه دریافت می کنند و شاغل یا بازنشسته محسوب می شوند در این گروه قرار ندارند. خانوارهایی که هیچ یک از آنها عضو شرکت های بیمه نیستند. طبق مطالعه بانک مرکزی در مورد شاخص های بانکی ، اعضای خانوار در دهک های پایین تر قرار دارند. خانوارهایی که در گروه طرح حمایت از زندگی قرار دارند.

وی ادامه داد: از طرف دیگر نیمی از مشترکان از مزایایی بهره مند نشده اند. ما علاقه مند به دریافت پول بیشتر بودیم ، اما این اتفاق نیفتاد. این 34 میلیون نفر درآمد ثابتی ندارند ، یعنی. کارمندان دولت و مستمری بگیران ، شرکت های بیمه ، تحت پوشش بیمه اجباری اجتماعی و بیمه خود (شامل یک استثنا) نیستند.

میرزایی ادامه داد: از این 34 میلیون نفر تقریبا 9 میلیون نفر تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی اورژانس بودند. 25 میلیون نفر کمک هزینه زندگی 100000 تومانی دریافت کرده اند و 3،116،076 خانواده تحت پوشش کمیته بهزیستی و کمک (8،900،731 نفر) کمک هزینه زندگی 120،000 تومان دریافت کرده اند.

سخنگوی برنامه بیمه عمر کرونا وزارت رفاه گفت: “وقتی ما ده نفر داریم و می خواهیم به پنج نفر از آنها پشتیبانی و خدمات ارائه دهیم ، باید معیارهایی تعیین کنیم.” افراد باید براساس شاخص ها اولویت بندی شوند.

نظارت مستمر بر اوضاع خانوارها

میرزایی افزود: ما به طور منظم با توجه به شاخص های مختلف وضعیت افراد را رصد می کنیم و با 60 واحد داده در تماس هستیم. اما اطلاعات به ما نشان داد که افراد بدون درآمد ثابت بیشترین آسیب را می بینند. ما افرادی داریم که طبق قانون کار کار می کنند اما حتی بیمه یکسانی ندارند و از نظر شاخص های بانکی در وضعیت پایین تری هستند. اینها باید از زندگی پشتیبانی می کردند و در اولویت بودند.

افراد مجردی که جدا از خانواده خود زندگی نمی کنند باید با پلیس +10 تماس بگیرند و اطلاعات خود را از خانواده خود جدا کنند

وی ادامه داد: برخی از معترضین به این دلیل هستند که از آن آگاهی ندارند ، ما وضعیت کل خانواده را در نظر داریم. اگر شخصی جدا از خانواده خود زندگی کند ، می تواند به پلیس به اضافه 10 مراجعه کرده و اطلاعات خود را از خانواده خود جدا کند. در سیستم های رفاهی دنیا ، آنها ناگزیر به سمت ساختارهای خانواده حرکت می کنند و ما وضعیت عمومی خانواده را بررسی می کنیم. اساس ما ساختار رسمی و قانونی خانواده در سازمان ثبت و سازمان هدفمند است.

سخنگوی طرح معیشت کرونا گفت: “تحت کمک های بلاعوض هدفمند ، ما افرادی را ترجیح می دهیم که وضعیت خانواده خود را به روز کنند.” ما سازمان برنامه را تنظیم کردیم.

امکان اعتراض وجود ندارد

وی ادامه داد: این امکان وجود دارد که به شخص حقوق پرداخت شود اما مطلوبیت زندگی او زیاد نیست و به عنوان مثال او ماهانه مبلغ زیادی را برای اجاره پرداخت می کند. ما نمی توانیم اینها را یکی یکی بررسی کنیم. اکنون در مورد احتمال اعتراض هیچ سوالی وجود ندارد. 34 میلیون نفر انتخاب و در اولویت قرار گرفته اند.

میرزایی افزود: امیدواریم و پیگیر هستیم بودجه بیشتری تخصیص یابد. ما به اطلاعات افراد توجه می کنیم. ما میانگین معاملات ماهانه اعضای خانواده را می دانیم ، اما ممکن است فرد دقیقاً از این موضوع اطلاع نداشته باشد. ما 3 میلیون و 70 هزار اعتراض تحت وام یک میلیون تومانی داشتیم که پس از اعتراضات یک میلیون و 176 هزار نفر شامل آن شدند. اما این طرح متفاوت است و نیازی به پرسش و اعتراض نیست زیرا افراد براساس اطلاعات سیستمی در اولویت قرار می گیرند.

وی در پاسخ به اینکه چرا برخی افراد که در شرایط خوبی بودند این کمک هزینه را دریافت کردند؟ وی گفت: باید شاخص ها را مطالعه کنیم و ببینیم آنها چه ویژگی هایی دارند. اطلاعات بانک مرکزی خطا پذیر نیست. ما افرادی داریم که دستگاهی اجاره می کنند و درآمد کسب می کنند اما حساب به نام آنها نیست. اطلاعات باید با دقت مورد تجزیه و تحلیل قرار گیرند. ممکن است افرادی وجود داشته باشند که تحت پوشش کمیته بهزیستی و امداد هستند و نباید تحت پوشش آنها قرار بگیرند ، گاهی اوقات ما در لیست آنها موارد مرگ و میر و هم پوشانی داشتیم ، اما اکنون اطلاعات آنها به روز و بهتر از گذشته است. ما از اطلاعات استفاده می کنیم

سخنگوی برنامه بیمه عمر کرونا وزارت رفاه ادامه داد: ما یک زن 65 ساله داشتیم که گفت باید مزایای معاش خود را دریافت کنم اما متوجه شدیم که دخترش مدیر بازرگانی یک شرکت با گردش مالی میلیاردی است و او دختر در ساختار خانواده ارزیابی شد. ” نتایج کار ما توسط نهادهای نظارتی مربوطه کنترل می شود.

میرزایی با بیان اینکه نیمی از معیشت در برنامه اخیر لحاظ نشده و جزو گروه های معترض است ، امری طبیعی است: “اما ما باید 34 میلیون نفر را که در اولویت بیشتری انتخاب شده اند شناسایی کنیم.”

درآمد و هزینه ها در اختیار سازمان برنامه است

وی گفت: “من مدافع کار درست هستم.” “این منطق شناسایی منظم و اصولی بوده است.” اگر ظرفیت وجود داشته باشد ، می توانیم اعتراضات مردم را بگیریم و تحقیق کنیم ، اما درآمد و هزینه در دست ما نیست و این در اختیار سازمان برنامه است. ما افرادی داریم که از سال گذشته وضعیت مالی آنها خراب شده است و آنها نیاز به دریافت یارانه دارند که ما نیز آنها را می پذیریم اما این وجود منابع را تضمین می کند. اگر القاعده آن را شناسایی و تأیید کنیم و هیچ حمایتی از آن صورت نگیرد هیچ اتفاقی برای القاعده نخواهد افتاد.

سخنگوی طرح معیشت کرونا وزارت رفاه برای کارگران ساختمانی و رانندگان تاکسی در داخل و خارج از شهر و از طریق اینترنت گفت: “ما از مشکلات جمعیت مطلع هستیم.” اینکه بگوییم کسی به این کمک هزینه نیاز دارد درست است و ما آن را قبول می کنیم. اما مسئله دوم این است که ما مجاز به ورود به یک گروه نبودیم و باید اولویت بندی می کردیم.

میرزایی افزود: ما در گروه خود اشتغالی استثنا داشتیم و مربوط به افرادی بود كه امرار معاش می كردند ، درآمد ثابتی نداشتند ، درآمد 9 و 10 نداشتند و كل حقوق برای اعضای خانواده کمتر از 1 میلیون و 900 هزار تومان بودند. ” از طرف دیگر ، ما مستمری بگیرانی داشتیم که حقوق اعضای خانواده آنها کمتر از 1 میلیون و 900 هزار نفر بود و گروه کوچکی نیز بودند که شامل آنها می شدند ، اما ما نمی توانستیم تحت پوشش کارگران ساختمانی بیمه شده و غیره قرار بگیریم.

زندانیان باقی مانده منتظر آخر هفته هستند

مراحل بعدی را بسته به حساب گیرنده در دهه سوم هر ماه وارد کنید

وی با اشاره به اینکه پرداخت کمک هزینه معیشت به مشمولان تعلق می گیرد و پرداخت می شود ، گفت: برای عده معدودی که هنوز پرداخت نکرده اند ، تا آخر هفته صبر کنید و امیدوارم مشکلی ایجاد نکند. به دلیل مشکلات بانکی ، هنوز هیچ پولی برای این چند نفر واریز نشده است که برطرف خواهد شد. اولین ودیعه در تاریخ 27 ماه بود و سپرده های بعدی احتمالاً در همین دوره بوده و دهه سوم هر ماه واریز می شود.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا