اجتماعی

امروز، آخرین مهلت ثبت‌نام مجدد «بیمه تکمیلی» فرهنگیان شاغل

بر اساس اطلاعیه وزارت آموزش و پرورش، ثبت نام مجدد فرهنگیان شاغل برای بهره مندی از پوشش «بیمه درمان تکمیلی» که از 12 آبان ماه آغاز شده بود، امروز (19 آبان) پایان می یابد.

به گزارش یومیر، سعید مقدم زاده، مدیرکل رفاه و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش گفت: با توجه به درخواست های مکرر فرهنگیان برای ثبت نام در بیمه تکمیلی درمان، با هماهنگی شرکت بیمه از ساعت 3/10 هماهنگی شده است. آبان 1401 در سامانه بیمه دانا جهت ثبت نام این گروه از فرهنگیان در دسترس باشند.

به گفته وی با توجه به عدم تمدید زمان درج شده، فرهنگیان جهت ثبت نام جهت بهره مندی از پوشش بیمه تکمیلی درمان به سامانه دانا فورسیکرنگسلسکاب مراجعه کنند. کلیه متقاضیان بیمه درمان تکمیلی از تاریخ 1 تیر 1401 تحت پوشش قرار می گیرند و بر این اساس معوقات ماه های قبل از حقوق آنان کسر می شود.

حق بیمه تکمیلی چقدر است؟

در دفترچه راهنمای اجرایی بیمه تکمیلی درمان 1401 آمده است که کلیه کارکنان شاغل (رسمی، پیمانی و پیمانی) به همراه بستگان خود می توانند ماهانه از مجموع مبلغ 2750000 ریال (مبلغ 916000 ریال به ازای هر سهم و مبلغ) حق بیمه پرداخت کنند. مبلغ 1,834,000 ریال برای هر نفر سهم واحد) تحت پوشش قرار می گیرد.

– بستگان بیمه شده اصلی یعنی فرزندان بیمه شده اصلی، همسران یا همسران دائمی و همچنین والدین کلیه کارکنان و همچنین همسر و فرزندان کارکنان زن. خاطرنشان می شود حق بیمه ماهانه والدین کلیه کارکنان و همسران کارکنان زن شامل سهم دستگاه نمی باشد و حق بیمه مربوطه به طور کامل از حقوق بیمه شده اصلی کسر خواهد شد.

– کارکنان سازمان های تابعه مانند سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی، نهضت سوادآموزی، سازمان توسعه مشارکت های مردمی، سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور، دانشگاه شهید رجایی، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و … مانند گذشته. سنوات و به شرط تامین و پرداخت 100 درصد حق بیمه قابل پوشش می باشد.

– کارمندان باید همسر و فرزندان خود را بدون حق انتخاب تحت پوشش قرار دهند در غیر این صورت امکان پوشش افراد منتخب از سوی شرکت بیمه وجود نخواهد داشت. مسئولیت پرداخت هرگونه تفاوت حق بیمه با تعداد بیمه شدگان بر عهده ادارات کل آموزش و پرورش استان ها خواهد بود.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا