اجتماعی

چک لیست درمانی بازنشستگان برای بیمه تکمیلی درحال نهایی شدن است

رئیس صندوق بازنشستگی کشوری گفت: در تمام مدت خدمتم در دولت به جز کار در دستگاه های اجرایی هیچ گونه فعالیت اقتصادی شخصی نداشته ام و ریالی غیر از حقوق دولتی دریافت نکرده ام. بنابراین بدون هیچ مشکل و ترسی در جایی که تعارض منافع، تخلف و فساد وجود دارد با آن برخورد می کنم.

به گزارش یومیر، نعمت الله ترکی، رئیس صندوق بازنشستگی کشوری در پنجاه و پنجمین نشست روسای کانون های بازنشستگان کشوری استان تهران، ضمن عذرخواهی از اشتباهات صورت گرفته در سال های اخیر در ارائه خدمات مناسب به بازنشستگان و احقاق حق، اظهار کرد: گفت: هدف و برنامه ما باید کاهش وابستگی به منابع دولتی و حرکت به سمت خودکفایی و استفاده از ظرفیت و منابع صندوق بازنشستگی و شرکت های تابعه باشد.

وی با بیان اینکه بیش از 85 درصد منابع جاری صندوق بازنشستگی کشور از منابع عمومی دولت تامین می شود، گفت: این روند باید تغییر کند و باید به سمت احیا و ارتقای ظرفیت و اعتبارات داخلی صندوق حرکت کنیم. نگاه نادرست به اعتبارات مورد نیاز بنیاد در منابع دولتی و همیشه نگاه به دولت است. بلکه باید صندوق از منابع خود مدیریت شود.

ترکی اجرای «مهندسی معکوس» در صندوق بازنشستگی کشوری را ضروری خواند و گفت: مهندسی معکوس یکی از روش های مدیریتی است که با توجه به ظرفیت داخلی صندوق قابل اجراست. با برنامه ریزی صحیح، فعال سازی منابع و اصلاح حوزه اقتصادی و ایجاد زیرساخت های لازم می توان به نقطه ای رسید که این صندوق به شرایط پایدار بازگردد.

رئیس صندوق بازنشستگی کشور با بیان اینکه اولویت اول خود در حوزه اقتصادی مبارزه با مفاسد اقتصادی است، تصریح کرد: در تمام مدت خدمتم در دولت به غیر از فعالیت در دستگاه های اجرایی، نه فعالیت اقتصادی شخصی داشته ام و نه دریافتی داشته ام. هر ریالی غیر از حقوق دولتی لذا هر جا تعارض منافع و تخلف و فسادی پیش بیاید بدون هیچ مشکل و ترسی با آن برخورد می کنم و برای اعتمادی که پذیرفته ام تمام تلاش خود را می کنم.

ترکی ظرفیت و نقش صندوق های بازنشستگی در اقتصاد جهانی را کلیدی توصیف کرد و افزود: صندوق های بازنشستگی موفق در دنیا که نقش بسزایی در چرخه اقتصادی کشور خود و حتی در عرصه بین المللی دارند، منظم، هدفمند و برنامه ریزی شده هستند. . منابع مالی.

وی ادامه داد: متاسفانه این روزها صندوق بازنشستگی کشوری دچار روزمرگی و کار جمعی منفعل شده است؛ یعنی اگر مشکلی پیش بیاید همه فقط برای حل آن مشکل اقدام می کنند، در حالی که باید هدف و برنامه مشخص و مشخصی تعریف شود. برای آن ماه و سال آینده و همچنین برای آینده.

وی وجود چندین قانون بالادستی را یکی از معضلات و آسیب های جدی صندوق بازنشستگی کشوری و مستمری بگیران تحت آن عنوان کرد و گفت: قوانین و مقررات باید مشکلات را حل کند در حالی که بسیاری از این قوانین اکنون به معضل و آسیب جدی تبدیل شده است. . .

وی تصریح کرد: کلیه قوانین فوق باید در قالب کمیته ای ویژه با حضور کارشناسان و صاحب نظران بازنشستگی احصاء و جمع بندی شود تا قوانین موثر و مناسب برای حل مشکلات بازنشستگان و عمدتاً در سه حوزه تعیین شود. درمان، حقوق و شرایط اقتصادی و رفاهی به عنوان دستورات دائمی در برنامه هفتم توسعه پیشنهاد و پیگیری خواهد شد.

ترکی با بیان اینکه خدمات رفاهی باید ارزش تلقی شود و همه خدمات ارزشمند نیست، گفت: برخی خدمات به دلیل اینکه فقط از یک مرکز دریافت می شود انحصار ایجاد کرده است. بنابراین باید برای بازنشستگان خدماتی جامع و شایسته این عزیزان تعریف و ارائه کنیم.

وی به درمان و سلامت مستمری بگیران کشور به عنوان اولویت محوری و اجتناب ناپذیر اشاره کرد و تصریح کرد: با کمک تعدادی از مستمری بگیران و در کمیته ای که به همین منظور تشکیل شده است در حال تهیه چک لیست نیازهای درمانی مستمری بگیران در خصوص پس از محاسبه و تدوین از آن برای انعقاد قرارداد با شرکت های بیمه که می توانند بهترین خدمات را ارائه دهند استفاده می کنیم.

رئیس صندوق بازنشستگی کشوری همچنین به ظرفیت بالای این صندوق در املاک و اموال منقول و غیرمنقول و امکان استفاده از آنها در امور رفاهی و گردشگری اشاره کرد و گفت: همه این دارایی ها و وجوه هنگفت باید ثبت و ضبط شود. همچنین باید برنامه ریزی مشخص و مشخصی انجام شود تا بتوان از این ظرفیت ها در جهت رفاه بازنشستگان و گردشگری استفاده کرد.

وی کانون های بازنشستگی را مهمترین سرمایه صندوق بازنشستگی کشوری دانست و گفت: اگر در مسیر درست و با برنامه با مشورت شما عزیزان و در کنار یکدیگر حرکت کنیم، قطعا می توانیم بسیاری از مشکلات موجود را برطرف کنیم. .

در این نشست تعدادی از مدیران کانون های بازنشستگی استان تهران مهمترین مسائل و مطالبات بازنشستگان کشوری را با رئیس صندوق بازنشستگی کشوری بررسی کردند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا