اجتماعی

بررسی عملکرد صندوق ذخیره فرهنگیان در کمیسیون آموزش با حضور وزیر آموزش و پرورش

دبیر کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی از بررسی نتایج صندوق ذخیره فرهنگیان در جلسه امروز (سه شنبه 20 اردیبهشت) کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با حضور وزیر آموزش و پرورش خبر داد.

شیوا قاسمی پور در گفت وگو با یومیر، در تشریح جلسه امروز (سه شنبه) کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: در جلسه امروز این کمیسیون که وزیر آموزش و پرورش نیز حضور داشت، جلسه ای برگزار شد. دو موضوع در دستور کار ایشان فرهنگی بود که از رئیس بنیاد دعوت شد تا اقدامات بنیاد را تشریح کند.

وی افزود: رئیس صندوق ذخیره فرهنگیان با حضور در جلسه امروز کمیسیون به سوالات نمایندگان پاسخ داد. صندوق ذخیره فرهنگیان ظاهرا اساسنامه ای نداشت، به همین دلیل مشکلات پیش از این با رئیس بنیاد که حدود دو ماه است در این زمینه تحصن کرده است، در میان گذاشته شده بود.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات فولکتینگ خاطرنشان کرد: با توجه به حضور وزیر آموزش و پرورش اصرار نمایندگان بر رسیدگی به مشکلات مربوط به صندوق ذخیره فرهنگیان بود چرا که این صندوق مانند قلک است و کسر شده است. از حساب فرهنگیان 30 سال این 30 سال به یک فرهنگی پرداخت می شود اما اینطور نیست و صندوق ذخیره فرهنگیان 65 شرکت و یک مزرعه بزرگ زیرمجموعه آن است.

قاسمی پور در ادامه درباره دستور کار دوم کمیته آموزش و پرورش بیان کرد: یکی دیگر از موضوعاتی که در جلسه امروز در دستور کار قرار گرفت مربوط به مدارس خارج از کشور بود که با توجه به تمدید بحث صندوق ذخیره فرهنگیان در جلسه بعدی کمیسیون به آن رسیدگی خواهد شد. افشا شد.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا