عمومی

اقدامات فرهنگی برای ترویج عفاف و حجاب گسترش یابد – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین، ناصر کوریزی چهارشنبه شب در سومین جلسه شورای اداری شهرستان دیلم اظهار داشت: امروز سالروز قیام خونین در مسجد گوهرشاد مشهد علیه رفع حجاب است.

او اعیاد این ماه را تبریک گفت ز بحث و جدل و به یاد قیام سال 1314 از مسجد گوهرشاد گفت: روزی که مردم علیه نظام سلطنتی شعار دادند و حجاب را برداشتند مانع از غارت ارزش های دینی در قالب رفع حجاب شد.

کشاورزی ادامه داد: خداوند متعال در آیه 59 سوره احزاب به پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم می فرماید که از همسران و دختران خود و زنان مؤمنان بخواهید که خود را با حجاب بپوشانند و این امر نشان دهنده اهتمام خاص دین مبین اسلام به موضوع عفاف و حجاب است. . عفاف و حجاب از اصول و مبانی اساسی اسلام است و همه باید در جهت احیاء و ترویج آن گام برداریم.

وی افزود: بحث عفاف و حجاب در اصول است دکوپل اعلام شده است که این اصول شامل تدوین و ترویج منشور عفاف و حجاب، خدمات هنری، فرهنگی و تبلیغاتی عفاف و حجاب، حمایت از آثار و تولیدات فرهنگی و هنری عفاف و حجاب، خدمات مشاوره ای و مانند آن است. اغلب در زمره آثار فرهنگی قرار می گیرند و واجب نیستند.

فرماندار شهرستان دیلم گفت: اسلام برای احکام اجتماعی احترام خاصی قائل است آه تو معتقد است که زنان از آغاز اسلام همواره مسئولیت ها و استفاده های مهمی را بر عهده داشته اند و از جایگاه والایی برخوردارند. مقوله عفاف و حجاب و سنگینی آن نیز به دلیل جایگاه والای زن است.

ناصر کشواری تصریح کرد: در دستگاه های اجرایی حتی الامکان اتاق های کارمندان زن و مرد تفکیک شود و این موضوع در حوزه بهداشت و درمان و حوزه هایی که شرع مقدس به تفکیک جنسیتی دستور داده است اعمال شود.

نیاز به آگاهی از خوبی ها و دفع بدی ها

امام جمعه شهرک دیلم ضمن تبریک اعیاد ماه ز بحث و جدل گفت: متأسفانه امر به معروف و نهی از منکر فراموش شده است. آیات و احادیث و روایات فراوانی در کتب مختلف الهی و دینی در مورد امر به معروف و نهی از منکر داریم که به ویژه مورد تأکید قرار گرفته است. آه تو او این وظیفه الهی را داده است.

حجت الاسلام اسدی افزود: عفاف دینی در همه ادیان الهی وجود داشته و مختص اسلام نبوده و نخواهد بود. در ایران باستان مسئله عفاف و حجاب با توجه به کتیبه های موجود به وضوح مشهود است و در این آثار هیچ زن بی حجابی را نمی بینیم.

سومین جلسه شورای اداری شهرستان دیلم با موضوع احیای امر به معروف و نهی از منکر با موضوع عفاف و حجاب به ریاست ناصر کوریزی فرماندار شهرستان دیلم و با حضور حجت الاسلام اسدی برگزار شد. جمعه- امام جماعت شهرستان دیلم، معاون سیاسی اجتماعی فرماندار، بخشداران. شهرستان و روسای ادارات شهرستان برگزار شد.

دکمه بازگشت به بالا