عمومی

اقتصاد ایران را به اراده چند کشور محدود نمی کنیم – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین ، آیت الله سید ابراهیم رییسی جمعه شب در نشست خبری با اصحاب رسانه گلستان اظهار داشت: مهمترین مسائل استان کشاورزی است چرا که گلستان قطب کشاورزی است و بزرگترین افتخار در این حوزه است. امیدواریم بتوانیم برخی از مشکلات این حوزه را برطرف کنیم.» بودن.

وی ادامه داد: امیدواریم با این روند اقتصاد روستایی استان روز به روز فعالتر شود.

رئیس جمهور گفت: چند شهر صنعتی در استان داریم اما آنچنان که باید رونق ندارند، تلاش می کنیم مشکلات صنایع راکد یا نیمه فعال را بررسی کنیم تا سریعتر به چرخه تولید برگردند. “

وی از سفر خود به خلیج گرگان خبر داد و گفت: خلیج گرگان در حال احیاء است و هدیه ای است که نه تنها متعلق به استان است و یک سرمایه ملی است.

به گفته رئیس جمهور، حل مشکل فعلی خلیج گرگان در حال تعمیق است که باید به سرعت و از طریق وزارت راه و شهرسازی اتفاق بیفتد.

آیت الله رییسی با تاکید بر اینکه آشوراده می تواند صنعت گردشگری را در استان احیا کند، افزود: این پروژه به دلیل یک مشکل پیچیده اداری بلاتکلیف ماند که باید حداکثر ظرف مدت 10 روز پیگیری می شد.

20 درصد مشکلات پتروشیمی حل شد

وی با بیان اینکه کار انجام شده اما کافی نیست، گفت: پتروشیمی یک موضوع قانونی است که 80 درصد آن باقی مانده و تنها 20 درصد تمام شده است.

وی افزود: تعاونی های فعال کمی در استان داریم، تعاونی ها مجموعه هایی هستند که می توانند به ویژه در حوزه تولید نقش آفرینی کنند.

وی بابیان اینکه باید با دنیا تعامل داشته باشیم، افزود: اما اولویت روابط ما در درجه اول کشورهای همسایه است که متاسفانه روابط ما با کشورهای همسایه ضعیف است و به ظرفیت آنها توجهی نشده است.

وی با تاکید بر اینکه باید نگاه متعادلی داشته باشیم، گفت: نمی توانیم اقتصاد ایران را محدود به اراده بیشتر کشورها کنیم.

وی با بیان اینکه پروژه راه آهن اینچه برون به شاهرود است، گفت: به دلیل اینکه بحث فنی است، مقرر شد در اولین فرصت جلسه کارشناسی تشکیل شود و همه جوانب بررسی شود.

آیت الله رییسی نقش رسانه ها را مهم دانست و گفت: نقش رسانه ها بسیار تعیین کننده است، اما اگر به قشر خاصی در حکومت توجه شود، حقوق اقشار دیگر پایمال می شود.

وی ادامه داد: باید شاهد نظام پرداخت عادلانه باشیم تا همه اقشار از این سیاست بهره مند شوند. در چنین شرایطی مردم احساس تبعیض نخواهند کرد.

دکمه بازگشت به بالا