عمومی

باید با تهدیدات رژیم صهیونیستی مقابله به مثل کنیم – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

فریدون عباسی در گفتگو با خبرنگار آنلاین اظهار داشت: طرف های غربی بر اساس یک مدل تئوریک با ما وارد مذاکره می شوند و ما را به سمت تحریم و فشار می کشانند، آنها هم به کار خودشان دلبستگی رسانه ای دارند و از این رو سعی می کنند در مجامع بین المللی وارد عمل شوند. ” ایران را متهم کنید

وی گفت: غرب از ابزارهای جامعه بین المللی استفاده می کند که در آنجا تأثیر می گذارد.

یکی از اعضای کمیسیون انرژی مجلس گفت: آنها مذاکرات را دوستانه شکل می دهند و چهره های زیادی وجود دارد. جنتلمن زنی را به نام می برند وندی شرمن آنها انتخاب می کنند که یک سری بحث های احساسی با فروشنده ما داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: در داخل اعضایی که قرار است مذاکرات را انجام دهند، در گذشته پنهان شده و اطلاعاتی در اختیار افراد عاقل جامعه قرار نمی دادند. از جامعه دانشگاهی و افراد با تجربه نیز استفاده نشد.

عباسی در ادامه با بیان اینکه این اتفاق افتاد و منجر به متن برجام شد، گفت: قبل از تصویب برجام می بینیم که حداقل 12 ساعت وقت گذاشته شده و تعدادی دلسوز آمده اند، در مجلس برای نمایندگان در کمیسیون دولت توضیح داده شود. .

وی گفت: با وجود اینکه کمیسیون کار خود را انجام داد و به نتیجه رسید، در صحن مجلس پرونده ها را چرخاندند و موضوع را به سمتی هدایت کردند که اجرای برجام را تایید کرد. یعنی جامعه داخلی را خسته کردند.

تعهدات ایران به برجام بدتر از کشورهای فتح شده در جنگ جهانی دوم بود

رئیس سابق سازمان انرژی اتمی تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران در طول 6 سال از تصویب برجام به تعهدات خود عمل کرده است.

وی گفت: این بدان معناست که تمام محدودیت هایی که در برجام نوشته شده و در تاریخ شکل گیری روابط جهانی بی سابقه است، این بازرسی ها و بررسی ها، محدودیت ها باید در مورد یک کشور اعمال شود و کشور آن را بپذیرد.

عباسی افزود: کسانی که در جنگ جهانی دوم شکست خوردند این تعهدات را نپذیرفتند و اکنون این کشورها وجود دارند و در حال رشد هستند.

وی خاطرنشان کرد: کشورهایی که در جنگ‌های گذشته شکست خورده‌اند محدودیت‌های کلی را نپذیرفتند، اما این موارد در مورد جمهوری اسلامی اعمال شد و نمایندگان دولت ما امضا کردند و پذیرفتند، اما طرف‌های مقابل اصلاً به این موضوعات عمل نکردند. “

دولت روحانی قصد مخالفت با دیکتاتوری غرب را نداشت

یکی از اعضای کمیسیون انرژی مجلس گفت: نتیجه این می شود که یا بر اساس تئوری سازش یا آرامش مذاکره می کنیم و به میل آنها عمل می کنیم یا از موضع تئوری مقاومت که یکی از تئوری هاست حرکت می کنیم. شاخه های نظریه مقاومت». فریبنده یعنی به جای تنش زدایی از نظریه سازش و عقب نشینی فریبنده انجام دادن.

وی گفت: ابزار بازدارندگی ما این است که جامعه را تا حدودی از وضعیت برجام خارج کنیم و بگوییم آنها به وظایف خود عمل نکردند و ما هم عمل نمی کنیم. این موضوع به تصویب مجلس رسید وگرنه دولت یازدهم و دوازدهم این را قصد نداشتند و همچنان می خواستند با تئوری سازش و آرامش حرکت کنند.

عباسی با بیان اینکه اکنون مجلس گوشه ای از تئوری مقاومت را گرفته است و فریبنده یکی از مقامات نزدیک به نظریه مقاومت گفت: ما باید جبهه مقاومت را تقویت کنیم زیرا چاره ای جز فشار بر رژیم صهیونیستی نداریم.

وی افزود: اکنون رژیم صهیونیستی ما را تهدید می کند و با توطئه های ترکمنستان، آذربایجان، جنوب خلیج فارس و بحث حملات سایبری در آغاز دور جدید مذاکرات، ما تحت فشار هستیم تا آنچه را که ممکن است بپذیریم. باشد. بگو.”

عضو کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه نظر من به عنوان نماینده این است که اکنون بهترین فرصت برای تحت فشار قرار دادن رژیم صهیونیستی و شکستن محاصره غزه برای شروع جبهه مقاومت است، خاطرنشان کرد: چند وقت پیش. بیا بریم اینکه ارتش اسرائیل نمی تواند جنبش جهانی را تهدید نظامی کند.

وی گفت: باید محاصره غزه را بشکنیم و اجازه تردد دریایی را بدهیم و رژیم صهیونیستی را در منطقه در همه ابعاد به خطر بیندازیم.

رئیس سابق سازمان انرژی اتمی تصریح کرد: بر این اساس ما نتیجه مذاکرات را خواهیم دید که با عزت عمل خواهیم کرد و آنها باید به درخواست ما عمل کنند زیرا ما به وظیفه خود عمل کرده ایم.

عضو کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه ایران نمی خواهد سلاح هسته ای بسازد و نساخته است، خاطرنشان کرد: ما کشور ضعیفی نیستیم و از نظر ظرفیت علمی و فناوری هستیم. جوگو ما کشورهای مطرح دنیا هستیم و جوگو ما یک باشگاه اصلی بودیم و خواهیم بود، اما باور نداریم.

ما برای نابودی رژیم صهیونیستی به قدرت نرم نیاز داریم

وی گفت: برای نابودی رژیم صهیونیستی نیازی به سلاح هسته ای نداریم، زیرا رژیم صهیونیستی در حال فروپاشی است، استفاده از نیروی نرم کافی است.

عباسی در پاسخ به این سوال که تیم مذاکره کننده توانایی این را دارد که مذاکرات را به این سمت سوق دهد؟ وی تصریح کرد: در تیم مذاکره کننده فعلی عناصری هستند که از نظریه مقاومت پیروی می کنند و از اندیشه های ولی فقیه و امام پیروی می کنند.

وی گفت: این نوید می دهد که در مذاکرات می ایستیم و خطوط قرمزی که از قبل ترسیم شده از تیم فعلی عبور نمی کند.

یکی از اعضای کمیسیون انرژی در مجلس در پاسخ به سوالی که اخیراً رئیس مذاکره کننده روس برخی اظهارات در مورد تمسخر ایران برای شروع کار را مطرح کرده است، گفت: چگونه می توانیم در مذاکرات چین و روسیه جانبداری کنیم؟ وی گفت: روسیه و چین همیشه در راستای منافع ملی خود حرکت می کنند و در زمینه هایی که منافع آنها با ما مشترک است با ما همکاری خواهند کرد و ما به نمایندگی از آنها عمل خواهیم کرد.

وی خاطرنشان کرد: تیم مذاکره کننده قبلی ما در مختصات غرب حرکت می کرد و به شرق نگاه نمی کرد بنابراین با شعارهایی که ارائه کرد نتوانست مشکلات جامعه را حل کند.

عباسی گفت: مردم به جریان انقلابی رای دادند، امیدواریم با مقاومتی که می توان پیدا کرد، اصول دیپلماسی پاسخگوی تئوری مقاومتی باشد که در مذاکرات استفاده شده است.

وی خاطرنشان کرد: هر کجا با اقتدار حرکت کنیم، پیروزی از آن ما خواهد بود.

دکمه بازگشت به بالا