عمومی

استقبال مردم دیار مومنان کاشان از لاله های بی نشان آسمان گمنامی – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

خبرگزاری بیشتر؛ گروه استان ها – هادی نجف زاده: بیش از 33 سال از روزهای پایانی سال های ایثار و حماسه می گذرد و هنوز بوی معطر جبهه ها به گوش مردم این دیار اهوریایی می رسد.

و چه حکمت خروج این روزها سربازان خمینی و آمدن این روزهای کبوتران از آسمان های ناشناخته که در هر گوشه و کنار دست مردم است و برزن آنها در هر شهر و روستا به خانه ابدی پذیرفته می شوند.

امروز مردم دیار مؤمنان چشم به لاله های بی نام گشودند که روزی غریبانه به شهادت رسیدند و اکنون با احترام به آغوش خواهران و برادران خود بازگشتند.

و چه زیبا بود زمزمه مادر شهیدی که بر تابوت یکی از این فرزندان مادر شکسته حضرت فاطمه زهرا (س) افتاد.س) از دردهایش گفت و روزها و ماه ها را به امید بازگشتش سپری کرد.

اما امروز بالاخره انتظارها به پایان رسید و لحظه ای فرا رسید و مردم تاریخی کاشان استقبالی تاریخی از فرزندان ایران اسلامی کردند.

امروز 25 نفر از فرزندان حضرت روح الله مورد استقبال مردم فهیم قرار می گیرند. اساسا کاشان به خاک سپرده شد و کاشی ها بار دیگر ثابت کردند که فرهنگ ایثار و شهادت همچنان زنده است و در میان کوچک و بزرگ و کوچک و بزرگ این مردم باقی خواهد ماند.

دوست داشتن کیش و علم شهدا سن و سال نمی شناسد

محمدرضا اسکندری یکی از هزاران شهید فرهنگ شهیدی است که امروز در مراسم تشییع پیکر مطهر این شهدا در دیار مومنان کاشان حضور یافته است.

او که 24 سال سن دارد گفت گفتن وی با اشاره به اینکه عشق به مرام و معرفت شهدا سن و سال نمی شناسد به خبرنگار آنلاین گفت: عزت و سربلندی کنونی ایران اسلامی و میهن سرافراز ما نشأت گرفته از مجاهدت های این شهدای عزیز است.

وی با بیان اینکه گمنامی این شهدا نشانه اخلاص و اوج عبادت آنها در نزد خداوند است، گفت: فراموشی یاد شهدا برای همیشه مدیون آنهاست، نباید فراموش کنیم که از کدام عزیزان دفاع کنیم. عزت و عزت ایران اسلامی جنگید تا ما اکنون در آسایش زندگی کنیم.

مسئولانی که از حلقه شهدا خارج شده اند و پایان خوبی ندارند

این جوان تهرانی ساکن کاشان افزود: متأسفانه در سال های اخیر شاهد این امر بوده است. ام اینکه برخی از مسئولان از چرخه شهادت خارج شده اند و و متاسفانه با تصمیم گیری و عمل خود را نشان داده است و که رنگ و بوی شهید نداشت و قطعاً پایان خوبی در انتظار این دسته از رهبران و مسئولان نیست.

وی با اشاره به اینکه در بوستان شهادت باز است، تصریح کرد: شهادت سزاوار است خداوند به بندگان مخلص خود عنایت کند و امیدوارم روزی این فیض بزرگ نصیب ما نیز شود.

ترویج فرهنگ با ایثار و شهادت یکی از ضروریات فرهنگی جامعه امروزی است

زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا در کنار ترویج فرهنگ ایثار و شهادت قطعا یکی از ضروریات فرهنگی جامعه کنونی است که باید مورد توجه جدی مسئولان قرار گیرد.

بدون توجه به رهبران و مسئولان در درجه اول و مردم در درجه بعدی فرهنگ شهادت و امام شهید فاصله بیایید بگیریم آنچه به دست می آوریم چیزی جز پوچی و ویرانی نخواهد بود.

در ضمن مردم عزیز همیشه ثابت کرده اند و آنها در میدان هستند و سیره شهدا را دنبال می کنند و اکنون این مسئولان و مدیران هستند که باید با خدمت صادقانه ثابت کنند که گفتار و کردارشان یکی است و در این راه ثابت قدم هستند.

حضور گسترده و پرشور مردم به ویژه جوانان و نوجوانان در این گونه مراسم ها ثابت کرده است که برخلاف تصورات غلط غرب، نسل سوم و چهارم انقلاب همچنان دلبسته فرهنگ و مرام حضرت روح الله هستند. و ما همچنان در این مبارزه دست برتر را داریم.

صبر مادران شهدای گمنام خالصانه و برای رضای خداوند است

یکی دیگر از هموطنان کاشانی که خود را فرزانه و 18 ساله معرفی می کند، به سختی از شدت غم می گوید.

گفت این خانم کاشانی گفتن وی در گفتگو با خبرنگار آنلاین گفت: شناخت خوبی از مادران این عزیزان دارم زیرا مادربزرگم بعد از سال ها بی اطلاعی از عمویم بالاخره فوت کرد و به دیدار فرزندش رفت. شهیدش پیوست.

وی با اشاره به اینکه مادربزرگم همیشه به یاد فرزند شهیدش در این مراسم شرکت می کرد، گفت: اکنون مطمئنم مادر و فرزند در بهشت ​​خدا در کنار هم هستند زیرا صبر مادربزرگم خالصانه و برای رضای خدا بود.

این شهروند کاشانی در این مصاحبه در حالی که به یاد مادربزرگ و عمویش گریه می کرد، گفت: هیچ وقت نتوانستم وجود دایی ام را بفهمم اما فکر می کنم او زنده است و ما Mi بستن.

وی با اشاره به اینکه متأسفانه عده ای حتی در داخل کشور نیز به خون شهدا خیانت می کنند، افزود: این افراد جوابی در پیشگاه خداوند نخواهند داشت زیرا در هر مقام و رتبه ای مدیون خون شهدا هستند.

شهدا به ما نگاه می کنند و رفتار و کردار ما را می بینند گر است

آره؛ قطعا همینطور است. شهدا به نص صریح قرآن زنده اند و نزد پروردگارشان می خورند. جز این است که شهدا به ما نگاه می کنند و به رفتار و کردار ما نگاه می کنند گر است؟ و قلم را بشکن و زبان را بریده و دست و پا را بشکن تا یاد شهدا و فرهنگ آنان را کمرنگ کند.

بگذار نسلی که به آرمان های شهدا و این ملتی که برای دفاع از هویت و اصالت این نظام خیانت می کند، بماند.

چشمانی کور که این حضور پرشور را می سازد هیچ یک. بستن و ناشنوایان که برای دفاع از آرمان شهدای مدافع حرم از کشور و ولی امر مسلمین جهان و ولی امر قانون وقت دعا کردند به حق این مردم دعا کردند.

به امید شفاعت شهدا و نگاه ویژه آنان به تربیت فرزندان

محمد حدودا 40 ساله است، یکی از فرزندانش را در آغوش گرفت و فرزند دیگر به همراه پدرش در مراسم شرکت کرد.

این شهروند کاشانی نیز صحبت کرد گفتن وی با اشاره به امید به شفاعت شهدا در روز قیامت گفت: دو فرزندم در این مراسم و در این مسیر طولانی با وجود همه سختی هایی که برایم داشت، من را همراهی می کنند فقط امیدوارم که ما شفاعت شهدا خواهیم بود.»

وی خاطرنشان کرد که از همین شهدا پرسیدم ام وی برای اینکه برای فرزندانم دعا کنم تا آنها نیز شهید شوند و تربیتشان بر اساس فرهنگ شهید باشد، گفت: من خودم کارمند دانشگاه هستم و برای شهدای گمنامی که در محل کارم دفن می شوند، افتخارات زیادی دارم. ودیدن ام.

این شهروند کاشانی با بیان اینکه مسئولان باید در اعتلای یاد و خاطره شهدا کوشا و کوشا باشند، گفت: متأسفانه سبک زندگی برخی از مسئولان ما شهیدانه نیست و علیرغم همه ادعاهایی که می کنند، جابه جا نمی شوند. راه شهدا».

وی کاشان را شهر شهیدپرور با وجود بیش از 18 هزار شهید و سردار دفاع مقدس خواند و افزود: امیدوارم مردم کاشان از وجود این شهدای عزیز متنعم شوند.

زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا اکنون خدمتی صادقانه و بی منت به مردم است

سبقه و تاریخ کاشان در دفاع از حریم ولایت و نظام مقدس جمهوری اسلامی ثابت کرده است که مردم دیار مؤمنان همچنان متحد و استوار در دفاع از آرمان های شهدا هستند. مقام اول پشتيباني در جبهه ها و حضور مؤثر در دفاع از ولايت به ويژه در قيام، تنها گوشه كوچكي از مدال افتخار مردم دارالمومنين كاشان در پاسداري از عزت و اقتدار ايران اسلامي است. .

حضور گسترده و تاریخی مردم کاشان در تشییع پیکرهای مطهر و نورانی 25 شهید سرافراز و فرزندانشان شکلوشکشته ثابت شده که مردم این کشور همچنان عزم جزم را در مسیر باشکوهی که طی کرده است دوست دارند و، دارند.

ناگفته نماند که این شور اخلاقی در شهرهای دیگر استان نیز وجود دارد و استقبال از شهدا در این مناطق موید این امر است.

اما باید توجه داشت که دفاع از آرمان های شهدا نه تنها در گفتار بلکه در عمل نیز باید صورت گیرد. در اینکه مردم همیشه یک قدم از مسئولان جلوتر هستند شکی نیست و حالا این مسئولان هستند که باید با عمل و خدمت صادقانه به مردم ثابت کنند که در خدمت آرمان های شهدا و ایثارگران هستند.

متأسفانه باید گفت برخی از رفتارها مانند آدمخواری، رانت خواری، ترجیح شرایط بر ملاک و … که از سوی برخی از بزرگان و بزرگان از سوی برخی از رهبران و مسئولان رخ می دهد، هیچ سنخیتی با مرام شهدای عزیز ندارد. . ، و این رفتار باید اصلاح شود.

زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا اینک خدمتی صادقانه و بی منت برای مردم عزیز است که موجب شادی و سربلندی تک تک افراد جامعه می شود. امیدواریم.

دکمه بازگشت به بالا