ورزشی

از دادکان شکایت می‌کنیم/ مکاتبه‌ای دال بر تعلیق ورزش نداشته‌ایم

طبق این گزارش شفافسید رضا صالحی امیری در بازدید از فدراسیون شنا ، شیرجه و واترپلو در حاشیه حضور پیدا کرد و به خبرنگاران گفت: “امسال به دلیل پدیده کرونا ، مجموعه قهرمانی – ورزشی با شرایط جدیدی روبرو شده است.” همه فدراسیون ها ، هیئت ها و ورزش کار سختی داشتند. همه نگران المپیک بودیم که خوشبختانه یک سال توسط کمیته بین المللی المپیک به تعویق افتاد اما دوره سه ماهه که شاهد استراحت در مجموعه تمرینات و اردوها بود ، باعث کاهش نگرانی مربیان و فدراسیون ها شد.

وی افزود: تصمیمات ورزشی در مقر کرونا اتخاذ شده است. کمیته المپیک و وزارت ورزش هماهنگی هایی هم داشتند و به تدریج اوضاع به سمت عادی پیش می رود. برخی از رشته ها برای شروع آموزش مجوز گرفتند. در روزهای آینده برخی از آنها مجوز دریافت می کنند. اما چند رشته برای ما و وزارتخانه از اهمیت ویژه ای برخوردار است ، زیرا در ورزش قهرمانی اگر موفق شوند مانند شنا ، شمشیربازی و تیراندازی ، می توانیم آینده خوبی داشته باشیم. ما با اتحادیه ها جلسه داریم و امروز به انجمن شنا آمدیم.

رئیس کمیته ملی المپیک از عملکرد انجمن شنا شنا استقبال کرد و گفت: تیمی که در تیم ملی شنا شنا کار می کند بسیار موفق است. نکته دیگر ، گسترش این میدان در سراسر کشور است. وسعت پیام این است که با سرمایه گذاری بیشتر می توانیم به نتایج بهتری دست پیدا کنیم. ظرفیت شنا ملی بسیار زیاد است ، به خصوص نیروهای جوانی که در شهرهای مختلف هستند و انگیزه زیادی برای درخشش دارند. ما باید در تجهیزات از جمله داشتن استخرهای استاندارد در ایران به آنها کمک کنیم. خوشبختانه پنج استخر استاندارد در ایران در حال ساخت است.

وی ادامه داد: نکته آخر اینکه فدراسیون هزینه های ثابت دارد. بودجه کشور ویژه است و آنها انتظار حمایت دارند. ما قول داده ایم که در اسرع وقت کار کنیم تا مشکلات مالی آنها کاهش یابد. من می خواهم از همه استادان ، مربیان و ورزشکاران سراسر کشور بخاطر شنا شناسی تشکر کنم. انشالله ، شما تمرینات را در روزهای آینده شروع می کنید.

صالحی امیری با اشاره به اعتراض ایران نسبت به توزیع سهمیه شنا المپیک ، ادامه داد: ما بطور رسمی به کمیته بین المللی المپیک برای سهمیه اعتراض کرده ایم و منتظر اعلام نتایج هستیم. این هنوز مشخص نیست.

وی در بخشی از سخنان خود در پاسخ به سؤال خبرنگاری درباره اظهارات محمد دادکان و تأکید وی بر تهدید مبنی بر اینکه ورزش ایران توسط کمیته بین المللی المپیک به حالت تعلیق درآمده است ، اظهار داشت: دادکان یکی از پیشگامان ورزش قهرمانی است. او شخصیتی محترم و با شخصیت است و من به خاطر پیشگام بودن از او احترام می گذارم. انتظار می رود همه ، از جمله دستگاه قضایی ، درباره آنچه در هر بیانیه است ، بدانند و فکر کنند. درک ما این است که آنها از مسائل پیرامون کمیته ملی المپیک و نهادهای بین المللی آگاه نیستند. امروز حداقل برای یک دقیقه با بنده و همکاران خود ملاقات نکرده ام تا وی را مطلع کنم. از اینجا من دادکان را برای پیوستن به کمیته دعوت می کنم. آنچه او تبلیغ کرد جهل بود.

صالحی امیری ادامه داد: هیچ مکاتباتی درباره تعلیق یا اینکه آیا ما به کمیته بین المللی المپیک تعهد خواهیم کرد یا خیر. وی به یک رسانه بی ثبات و ضد انقلاب اشاره کرد که فاقد اعتبار است. ما هیچ تعهدی برای اظهار نظر در مورد هر چیزی نداریم. ما رسما جودو را تکذیب کردیم. انتظار می رود دادکان به انکار کمیته المپیک اشاره کند ، نه ضد انقلابی بی ثبات.

رئیس کمیته ملی المپیک تأکید کرد: دادکان هنوز مستندی ارائه نکرده است و سخنان وی سخنان یک رسانه خارجی بوده است. سیاست رسمی کمیته ملی المپیک در دوره مدیریت جدید ، ورود به حاشیه ها نیست. انتظار می رود دادکان وارد حوزه تخصص خود شود. وی ادعا کرد که کمیته المپیک و وزارت ورزش مکاتبات و تعهداتی را انجام داده اند. این ادعا نادرست است. ما پاسخ ندادیم و با ما تماس نگرفتیم.

صالحی امیری اظهار داشت: اصرار وی برای بیان نكته غیرواقع آمیز جای سوال دارد و ما مجبور شدیم آن را انكار كنیم زیرا این ادعا غیرقابل اعتماد بود. وقتی میگویید سند ، به معنای مقام رسمی و کمیته بین المللی المپیک یا شورای المپیک آسیا است. اگر مرجع رسمی سند را تأیید نكرد ، نامعتبر است. تأکید می کنم که من آنچه دادکان می گوید را انکار می کنم. اما من از رسانه ها می خواهم که کرامت دادکان را رعایت کنند. من همچنین از او می خواهم که در حوزه تخصص خود صحبت کند یا حداقل به همکارانم از جمله آقای مراجعه کند. سعیدی ، آقای سجادی و خانم طاهریان ، و با دقت آگاه شود.

وی در مورد احتمال شکایت دادکان درمورد اتهامات وی ، افزود: ما گاهی اوقات برای جلوگیری از بروز حوادث دیگر باید به دادگستری مراجعه کنیم. یا شخص باید موقعیت خود را تغییر داده و عذرخواهی کند یا ما باید شکایت کنیم. راه دیگری وجود ندارد. یا دادستان باید عذرخواهی کند یا اینکه مقامات باید از قوه قضائیه پیگیری کنند. ما این کار را نیز در دستگاه قضایی دنبال می کنیم.

رئیس کمیته ملی المپیک یادآور شد: “امروز ما با فدراسیون پزشکی و ورزش جلسه داریم. به دانش ما ، به برخی از رشته ها مانند شنا ، طبق پروتکل ، مجوزهای محدود داده شده است. ما در یک جلسه مشترک با انجمن پزشکی در مورد بقیه رشته ها بحث می کنیم.

دکمه بازگشت به بالا